حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا هواوی Mate 60 Pro واقعا از 5G پشتیبانی می‌کند؟ مقایسه سرعت با آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی زد فولد ۵

شاید بیشتر از رونمایی‌های غافلگیرکننده هواوی برای سری Mate 60 Pro و Mate X5 بتوان گفت که این تراشه Kirin 9000s است که توجهات را به خود جلب می‌کند. تراشه‌ای که حتی مقامات ایالات متحده امریکا را به تعجب واداشته و پیگیر نحوه توسعه این تراشه با وجود تحریم‌های همه‌جانبه هواوی و شرکای آن هستند. می‌دانیم که کایرین ۹۰۰۰ اس توانایی اتصال به شبکه 5G و حتی تماس ماهواره‌ای دوطرفه را داراست. با این حال شاید از خود بپرسید که آیا هواوی Mate 60 Pro واقعا از 5G پشتیبانی می‌کند؟ بیاید این موضوع را بررسی کرده و مقایسه سرعت اتصال اینترنت موبایل آن با آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی زد فولد ۵ را داشته باشیم.

تست 5G هواوی میت ۶۰ پرو با نماینده‌های اپل و سامسونگ

اطلاعات این ویدیو از بررسی ویدئویی هواوی میت ۶۰ پرو 5G توسط کانال یوتوب ben’s gadget reviews به دست آمده است. اگر دوست دارید می‌توانید ویدیو را از کانال یوتوب ایشان تماشا کنید. همچنین امکان تماشای این ویدیو از همینجا نیز فراهم است:

بسیار خوب، چه اطلاعاتی درباره اتصال 5G هواوی میت ۶۰ پرو داریم؟ اولین موضوع این است هیچ نشانه‌ای از اتصال به شبکه 5G روی آیکون آنتن این دستگاه وجود ندارد.

در حقیقت همانطور که در تصویر اول این مطلب می‌بینید، شما فقط آیکون آنتن را دارید و نشان‌گر جابه‌جاشدن داده در گوشه آن قرار دارد. با این حال هیچ اشاره‌ای به نوع اتصال مخابراتی و در این بخش رابط کاربری دیده نمی‌شود.

اما برای اینکه ببینیم به شبکه 5G متصل است یا خیر و اینکه سرعتش در مقایسه با رقبای دیگر چطور خواهد بود، یک راه ساده وجود دارد و آن تست سرعت است!

مقایسه سرعت اتصال شبکه 5G هواوی میت ۶۰ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس

مقایسه سرعت اتصال شبکه 5G هواوی میت ۶۰ پرو با آیفون ۱۴ پرو مکس

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، آیفون ۱۴ پرو مکس به شبکه 5G متصل است. این دستگاه سرعت دانلود ۴۱۱ مگابیت برثانیه را ثبت می‌کند. همچنین سرعت آپلود آن ۷۱ مگابیت است.

این در حالی است که سرعت اتصال هواوی میت ۶۰ پرو 5G با مودم Baron به شکل قابل توجهی بهتر است. سرعت دانلود ۵۸۷ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود ۹۱ مگابیت برثانیه به ترتیب حدود ۴۳ و ۲۸ درصد بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس ظاهر می‌شود.

مقایسه سرعت اتصال شبکه 5G هواوی میت ۶۰ پرو با سامسونگ گلکسی زد فولد ۵

مقایسه سرعت اتصال شبکه 5G هواوی میت ۶۰ پرو با سامسونگ گلکسی زد فولد ۵

همچنین در تصویر بالا مشخص است که گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ با تراشه “اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی” سرعت پایین‌تری نسبت به نماینده هواوی دارد. با این حال فاصله آن نسبت به نماینده اپل کمتر است.

به این ترتیب باید گفت که بنا به دلایل نامشخص، هواوی از نشان دادن نماد اتصال 5G روی هواوی میت ۶۰ پرو و HarmonyOS 4.0 خودداری می‌کند اما تست سرعت آن نشان می‌دهد که به احتمال قریب به یقین از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. همچنین عملکرد آن از رقبایش بهتر است.

پاسخ ۵ پرسش درباره تراشه Kirin 9000s هواوی مجهز به 5G و تماس ماهواره‌ای

نظر شما درباره عملکرد هواوی در ارائه تراشه جدید Kirin خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

برگااام. فک کن از فناوری فایوجی محرومت کنن. بعد تو اوج تحریم بری یه مودم فایوجی بسازی که حتی از بقیه هم بهتر باشه… واقعااا دم هواوی گرم👍

BeFair

واقعا تست سرعت خفی زده

BeFair

به نظر من هوآوی واقعا کار بزرگی رو انجام داده، آفرین بهش

BeFair

می دونی ماجرا چیه؟ چون امریکا واقعا به نامردی محض هواوی رو زمین زد (و برای سامسونگ و اپل هم این مسئله خیلی مفید شد) واقعا دوست دارم هواوی بیاد بالا و دهن اینا رو سرویس کنه حقیقتش، با اینکه هیچ‌وقت فن هواوی نبودم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)