حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا مک پرو جدید از کارت گرافیک مجزا پشتیبانی نمی‌کند؟ مدیر اجرایی اپل پاسخ می‌دهد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

درحالی‌که مک پرو جدید اپل دارای شش اسلات PCI Express برای صدا، ضبط ویدیو، ذخیره‌سازی، شبکه و موارد دیگر است، این کامپیوتر دیگر از کارت گرافیک مجزا مشابه نسل پیشین خود پشتیبانی نمی‌کند. درعوض، پردازش گرافیکی به‌طور کامل توسط تراشه M2 Ultra انجام می‌شود که شامل یک پردازنده گرافیکی 76 هسته‌ای است که می‌تواند به 192 گیگابایت حافظه رم یکپارچه دسترسی داشته باشد.

عدم پشتیبانی مک پرو جدید از کارت گرافیک مجزا

جان ترنوس، سرپرست مهندسی سخت‌افزار اپل، هفته گذشته در مصاحبه‌ای با جان گروبر از Daring Fireball به‌طور خلاصه به این موضوع اشاره کرد و توضیح داد که استفاده از GPU مجزا با پشتیبانی از تراشه اختصاصی اپل چیزی نیست که این شرکت دنبال آن بوده باشد.

ترنوس گفت: «ما اساساً معماری خود را حول این مدل حافظه مشترک بهینه‌سازی کرده‌ایم و بنابراین برای من کاملاً روشن نیست که چگونه یک GPU دیگر وارد این سیستم خواهید کرد و این کار را به‌گونه‌ای انجام می‌دهید که برای سیستم‌های ما بهینه شده باشد. این مسیری نبوده است که بخواهیم دنبال کنیم.»

یکی دیگر از محدودیت‌های Mac Pro جدید در مقایسه با مدل نسل پیشین با پردازنده اینتل خود، عدم وجود رم قابل‌ارتقا توسط کاربر است، با توجه به اینکه حافظه یکپارچه با تراشه M2 Ultra همراه شده است. علاوه‌بر این، مدل مبتنی‌بر اینتل را می‌توان با حداکثر 1.5 ترابایت رم پیکربندی کرد که 8 برابر بیشتر از حداکثر 192 گیگابایت رم برای مدل جدید است.

عدم پشتیبانی مک پرو جدید از کارت گرافیک مجزا

عدم پشتیبانی مک پرو جدید از کارت گرافیک مجزا

مطمئناً مزایایی برای مک پرو جدید و معماری یکپارچه آن وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، اپل می‌گوید که مک پرو جدید تا 3 برابر سریع‌تر از مدل مبتنی‌بر اینتل برای جریان‌های کاری خاص در دنیای واقعی مانند رمزگذاری ویدیو و شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی عمل می‌کند. برای پردازش ویدئو، اپل می‌گوید عملکرد مک پرو جدید معادل یک مدل مبتنی‌بر اینتل با هفت کارت Afterburner است. برای عملکرد کلی CPU، مدل پایه 6999 دلاری مک پرو جدید تا 2 برابر سریعتر از مک پرو 28 هسته‌ای مبتنی‌بر اینتل است که قیمت آن از 12999 دلار شروع می‌شد.

مک پرو جدید اکنون از هم‌اکنون برای سفارش در دسترس است و از روز سه‌شنبه در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. مشتریانی که نیازی به توسعه موارد مرتبط با درگاه PCI Express ندارند، بهتر است Mac Studio جدید را تهیه کنند که می‌تواند با تراشه M2 Ultra با قیمت 3000 دلار کمتر از Mac Pro جدید پیکربندی شود.

دیدگاه شما پیرامون عدم پشتیبانی مک پرو جدید از کارت گرافیک مجزا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی