حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه دسکتاپ مک پرو آینده اپل در دو نسخه ۲۰ و ۴۰ هسته ای معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

انتظار می‌رود مهاجرت اپل از پردازنده‌های اینتل به‌سمت استفاده از سیلیکون سفارشی خود، به‌زودی به قدرتمندترین دستگاه این شرکت یعنی مک پرو کشیده شود. در گذشته، گزارش دادیم که در مقایسه با مدل فعلی مک پرو که از تراشه اینتل استفاده می‌کند، مدل آینده با ابعاد نصف نسل فعلی معرفی خواهد شد. با این حال، ممکن است تراشه اینتل را با خود به‌همراه نداشته باشد؛ چراکه در جدیدترین گزارشات آمده است که نسخه‌ای از تراشه M1 Max موجود در خانواده مک بوک پرو ۲۰۲۱، با ۴۰ هسته پردازشی، قدرت مک پرو آینده اپل را تأمین می‌کند.

تراشه ۴۰ هسته ای سطح دسکتاپ اپل برای مک پرو

استفاده اپل از چیپست یکسان برای محصولات مختلف، با چند تغییر جزئي در مشخصات آن، چیز غیرمعمولی نیست. به هر حال، ما اکنون نیز باید M1 Pro را به‌عنوان نسخه دیگری از M1 Max اما با اندازه قالب کوچک‌تری در نظر بگیریم. به‌طور مشابه، یکی از نسخه‌هایی که می‌توان در Mac Pro آینده پیدا کرد، ممکن است اندازه بزرگ‌تری نسبت به M1 Max داشته باشد که به اپل اجازه می‌دهد تا هسته‌های CPU و GPU بیشتری را اضافه کند. توانایی اضافه کردن مقدار بالاتری از RAM یکپارچه را نیز به این موارد اضافه کنید.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط The Information، نسخه M1 Max موجود در Mac Pro حداقل دارای دو قسمت خواهد بود، اما متاسفانه تعداد هسته‌های CPU و GPU آن ذکر نشده است. خوشبختانه، مدتی قبل گزارش دادیم که مدل‌های آینده مک پرو اپل می‌توانند تا ۴۰ هسته پردازشی داشته باشند. به‌صورت کلی، چینش پردازنده اختصاصی آینده اپل ممکن است به‌شرح زیر باشد:

 مک پرو نسخه اول: تراشه 20 هسته‌ای (16 هسته با کارایی بالا، 4 هسته کم‌مصرف)

 مک پرو نسخه دوم: تراشه 40 هسته‌ای (32 هسته با کارایی بالا، 8 هسته کم‌مصرف)

تراشه ۴۰ هسته ای اپل

تراشه ۴۰ هسته ای اپل

البته، تا زمانی که جزئیات دقیق‌تری در مورد قطعات داخلی مک پرو بدست نیاوریم، باید اطلاعات بالا را با اندکی شک‌وتردید بنگریم. با این حال، اگر فکر می‌کردید که مدل‌های مک‌بوک پرو 2021 با 10 هسته پردازشی و 32 هسته گرافیکی، عملکردی باورنکردنی ارائه می‌دهند، پس باید منتظر باشیم تا دستپخت جدید اپل در رقابت با پردازنده نسل ۱۲ Alder Lake Core-i9 اینتل را ببینیم. با این حال، قبل از رونمایی از مک پرو، احتمالاً شاهد معرفی iMac Pro خواهیم بود که قرار است در نیمه اول سال 2022 عرضه شود. با توجه به مشخصات ذکرشده، آیمک پرو نیز در دو مدل با تراشه‌های M1 Pro و M1 Max در دسترس خواهد بود، بنابراین ما منتظر عرضه این مدل نیز هستیم.

در مورد Mac Pro، آیا از عملکرد آن درحالی‌که احتمالاً اندازه بسیار کوچک‌تری نسبت به مدل فعلی دارد، هیجان‌زده هستید؟ دیدگاه شما پیرامون این نسخه از قدرتمندترین مک اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی