حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل با ترکیب دو تراشه M1 Ultra قدرت مک پرو 2022 خود را تامین می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

معرفی مک استودیو در جریان رویداد «Peek Performance» اپل نشان داد که رونمایی از مک پرو 2022 نزدیک بوده و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که چیزی قدرتمندتر از M1 Ultra به‌عنوان تراشه این دستگاه مورداستفاده قرار گیرد. اولین شواهد از وجود یک تراشه قدرتمند جدید، اخیرا به‌صورت آنلاین مشاهده شده است و نشان می‌دهد که قدرتمندترین مک آینده اپل می‌تواند از ترکیب دو چیپست M1 Ultra برای ایجاد یک راه‌حل واحد بهره ببرد.

ترکیب دو تراشه M1 Ultra در مک پرو 2022

Majin Bu در توییتر تصویری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد پلی وجود خواهد داشت که به اتصال دو چیپست M1 Ultra برای تشکیل یک تراشه سفارشی جدید از سوی اپل کمک می‌کند. در مورد نام رسمی این چیپست، هنوز جزئیاتی منتشر نشده است، اگرچه او نام رمز تراشه ناشناس را Redfern ذکر می‌کند. اپل در طی رویداد «Peek Performance» خود نشان داد که از فرآیندی به نام UltraFusion برای تولید M1 Ultra استفاده کرده است.

M1 Ultra با استفاده از دو چیپست M1 Max، همان تراشه‌ای که برای تأمین انرژی مدل‌های مک‌بوک پرو 2021، از 114 میلیارد ترانزیستور به‌همراه یک پردازنده 20 هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی 64 هسته‌ای استفاده می‌کند. با استفاده از همین فرایند و پل نشان‌داده‌شده در تصویر زیر، این امکان وجود دارد که با استفاده از دو قالب M1 Ultra، یک چیپست جدید تشکیل شود که می‌تواند یک پردازنده 40 هسته‌ای و یک پردازشگر 128 هسته‌ای را دارا باشد.

درواقع، طبق پیش‌بینی قبلی مارک گورمن از بلومبرگ، مک پرو اپل دارای یک چیپست بدون نام با مشخصات جدید خواهد بود. با فرض اینکه این اتفاق بیفتد، باید منتظر نتایج بنچمارک تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای، همراه با بنچمارک‌های مربوط به بازده انرژی باشیم که قبلاً هرگز از سیلیکونی که این سطوح از عملکرد را ارائه می‌کند، دیده نشده است.

ترکیب دو تراشه M1 Ultra در مک پرو 2022

ترکیب دو تراشه M1 Ultra در مک پرو 2022

نتایج بنچمارک M1 Ultra نشان می‌دهد که این تراشه از بسیاری از کامپیوترهای فعلی ویندوزی که از چیپست اینتل و AMD بهره می‌برند، قدرتمندتر است، بنابراین حالتی را تصور کنید که دو قطعه M1 Ultra با یکدیگر ترکیب شوند و نتایج فوق‌العاده‌ای را به‌همراه داشته باشند. با فریند UltraFusion، احتمالا پشتیبانی رم یکپارچه به 256 گیگابایت افزایش خواهد یافت، زیرا درحال‌حاضر در M1 Ultra به 128 گیگابایت محدود شده است. علاوه‌بر این، پهنای باند حافظه به‌طور بالقوه می‌تواند به 1.6 ترابایت‌برثانیه افزایش یابد، در مقابل 800 گیگابایت‌بر‌ثانیه در نسخه Ultra فعلی.

روند ترکیب دو چیپست M1 Ultra به‌طور طبیعی اندازه قالب آن را نیز افزایش می‌دهد. یک M1 Ultra تنها هشت برابر بزرگ‌تر از M1 است درحالی‌که دارای هفت برابر تعداد ترانزیستور بیشتری نیز می‌باشد. با فرض اینکه SoC جدید دقیقاً همان مشخصات دو تراشه M1 Ultra را حفظ کند، قالب نهایی می‌تواند 16 برابر بزرگ‌تر از M1 باشد درحالی‌که تعداد ترانزیستورهای آن 288 میلیارد یا 14 برابر بیشتر از تعداد ترانزیستورهای M1 خواهد بود.

این‌ها اعداد شگفت‌انگیزی هستند و به‌گفته‌ی Majin Bu، لازم نیست زمان زیادی برای دیدن این تراشه منتظر بمانیم، زیرا انتظار می‌رود مک پرو جدید تا پایان سال جاری میلادی معرفی شود.

نظر شما پیرامون احتمال ترکیب دو تراشه M1 Ultra به‌منظور قدرت بخشیدن به مک پرو 2022 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی