حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک پرو جدید اپل با تراشه M2 Ultra معرفی شد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

بالاخره اتفاق افتاد! اپل مک پرو جدید خود را با تراشه قدرتمند تر معرفی کرد. این اولین به روز رسانی بزرگ برای مک پرو در چهار سال گذشته است. مدل جدید مک پرو از ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) با قیمت ۶,۹۹۹ دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. با ترنجی همراه باشید تا ببینیم Mac Pro 2023 چه مشخصاتی دارد.

مک پرو ۲۰۲۳ اپل ارتقاء های بزرگی داشته است

مک پرو جدید ظاهری مانند نسخه قبلی (که از پردازنده اینتل استفاده می‌کرد) دارد. این نسل نیز همانند قبل شبیه یک رنده پنیر طراحی شده است! اما تغییرات عمده ای در درون این رایانه رومیزی رخ داده است. Mac Pro جدید نیروی پردازشی مورد نیاز خود را از طریق تراشه قدرتمند اپل M2 Ultra تأمین خواهد کرد. این محصول، از شش اسلات PCIe نسل ۴ و هشت پورت Thunderbolt برخوردار است. Mac Pro جدید دارای پردازنده ۲۴ هسته ای، پردازنده گرافیکی تا ۷۶ هسته و ۱۹۲ گیگابایت حافظه رم است. اپل ادعا می‌کند که این محصول جدید، نسبت به مدل دارای پردازنده اینتل، ۳ برابر سریع تر خواهد بود.

برخی از مشخصات مک پرو ۲۰۲۳

شش اسلات PCIe بر اساس نسل ۴ ساخته شده‌اند که جدیدترین نسل نیست، اما همچنان فوق‌العاده سریع خواهد بود. قطعا باعث خوشحالی کاربران می‌شود اگر بدانند این شش درگاه از اکثر کارت گرافیک ها و مانیتور ها پشتیبانی خواهند کرد. مک پرو همچنین دارای هشت پورت داخلی تاندربولت ۴ خواهد بود. شش عدد در عقب و دو عدد در بالای این رایانه رومیزی قرار گرفته است. مانند مک استودیو، این مک پرو جدید تا شش صفحه نمایش XDR را پشتیبانی می‌کند. این محصول همچنین از Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی خواهد کرد. مک پرو ۲۰۲۳ همچنین دارای سه پورت USB-A، دو پورت HDMI با پهنای باند بالاتر (که تا وضوح 8K و فریم ریت ۲۴۰ هرتزی را پشتیبانی می‌کنند) و دو درگاه اترنت ۱۰ گیگابایتی است. خوشبختانه جک هدفون نیز در این دستگاه وجود داشته و حذف نشده است.

قیمت مک پرو جدید

همان طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، امکان سفارش مک پرو جدید از امروز فراهم است. اما این محصول از هفته آینده عرضه خواهد شد. معرفی مک پرو با تراشه M2 Ultra، هدف اپل برای به کارگیری تراشه های خود را محقق کرده است.

تراشه اپل M2 Ultra با ارتقا دو برابر هسته‌های CPU و GPU معرفی شد

نظر شما درباره مک پرو جدید چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی