حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قدرتمندترین تراشه اپل در مک پرو با 152 هسته GPU در راه است؛ استفاده از M2 Pro و M2 Max در مک بوک

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

به‌گفته‌ی مارک گورمن از بلومبرگ، اپل درحال برنامه‌ریزی برای معرفی چندین مدل مک جدید در ماه‌های آینده است، ازجمله مدل‌های جدید مک بوک پرو، مک مینی و مک پرو. همچنین قدرتمندترین تراشه اپل با نام احتمالی «M2 Ultra» یا «‌M2 Extreme» در دو مدل با 76 و 152 هسته گرافیکی همراه خواهد بود که در مک پرو استفاده می‌شود.

قدرتمندترین تراشه اپل در مک پرو

گورمن در آخرین نسخه از خبرنامه «Power On» خود گفت که اپل درحال کار بر روی اولین مک پرو با تراشه اختصاصی خود بوده و طبق گزارش‌ها، این شرکت آزمایش‌های داخلی بر روی این دستگاه را افزایش داده است. گفته می‌شود که مدل پیشرفته مک پرو دارای گزینه‌های تراشه‌ای است که حداقل دو یا چهار برابر قدرتمندتر از M2 Max هستند که به آن‌ها «M2 Ultra» و «‌M2 Extreme» گفته می‌شود. گورمن انتظار دارد که مک پرو با گزینه‌هایی برای 24 یا 48 هسته پردازندشی و 76 یا 152 هسته گرافیکی همراه با حداکثر 256 گیگابایت حافظه رم عرضه شود.

گورمن اطلاعات خاصی در مورد پیکربندی خاص Mac Pro که ظاهراً درحال آزمایش فعال در اپل است نیز اضافه کرد: «مدلی با 24 هسته پردازندشی (شامل 16 هسته عملکردی و 8 هسته کارآمد)، 76 هسته گرافیکی و 192 گیگابایت حافظه رم. همچنین گفته می‌شود که این دستگاه از macOS Ventura 13.3 استفاده می‌کند.»

قدرتمندترین تراشه اپل

قدرتمندترین تراشه اپل

همان‌طور که انتظار می‌رفت، گورمن بیان داشت که مدل‌های جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی در پیکربندی‌های M2 Pro و M2 Max در دسترس خواهند بود. بر اساس گزارش‌ها، M2 Max دارای 12 هسته پردازندشی (با 8 هسته عملکردی و 4 هسته کارآمد) و 38 هسته پردازشگر گرافیکی خواهد بود و تا 64 گیگابایت حافظه رم دارد. انتظار می‌رود که M2 Max همچنان در هر دو مدل اندازه نمایشگر موجود باشد.

نسل بعدی مک مینی نیز ظاهراً دارای همان تراشه M2 مانند مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی خواهد بود. اپل یک تراشه M2 Pro را در مک مینی جدید آزمایش کرده است که تعداد هسته‌های آن افزایش یافته، اما گورمن در مورد اینکه آیا این شرکت همان مدل را عرضه خواهد کرد یا نه، توضیح بیشتری ارائه نکرد.

درحالی‌که او انتظار ندارد مک پرو جدید تا سال 2023 عرضه شود، اما گفت که انتظار دارد نسل بعدی مدل‌های مک بوک پرو و ​​مک مینی «طی ماه‌های آینده» در بازار به‌فروش برسند.

نظر شما درباره قدرتمندترین تراشه اپل در مک پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی