حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه ضخامت گوشی تاشو هواوی Mate X3 با آیفون ۱۴ پرو

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، مقایسه، هواوی

یکی از معضلات گوشی‌های تاشو را می‌توان در ضخامت و وزن آن‌ها دانست. وقتی هواوی میت ایکس ۳ معرفی شد، برای شما نوشتیم که این دستگاه سبک ترین و باریک ترین گوشی تاشو جهان است. برای این که ببینیم دقیقا این باریک بودن چقدر است، بیاید مقایسه ضخامت گوشی تاشو هواوی Mate X3 با آیفون ۱۴ پرو را با هم ببینیم.

ضخامت گوشی تاشو هواوی Mate X3

مقایسه یک گوشی تاشو با گوشی معمولی زیاد تصمیم درستی نیست اما برای اینکه ببینیم این دستگاه چقدر توانسته به یک موبایل عادی نزدیک شود، شاید بد هم نباشد.

آیفون ۱۴ پرو یکی از پرچمدارهای ظریف اما نه‌چندان سبک بازار است. با ضخامت ۷.۹ میلی‌متری و وزن ۲۰۶ گرمی از تعداد زیادی گوشی‌های ۶.۱ اینچی بازار باریک‌تر و همزمان سنگین‌تر است.

هواوی توانسته ضخامت Mate X3 را در حالت بسته به ۱۱.۸ میلی‌متر کاهش دهد. این دستگاه در حالت باز فقط ۵.۳ میلی‌متر ضخامت دارد. در مقایسه با ضخامت ۷.۹ میلی‌متری iPhone 14 Pro وقتی دستگاه بسته باشد حدود ۴ میلی‌متر ضخیم‌تر خواهد بود. اما به صورت بصری، این ۴ میلی‌متر چطور دیده می‌شود؟

مقایسه ضخامت هواوی میت ایکس ۳ با آیفون ۱۴ پرو

مقایسه ضخامت هواوی میت ایکس ۳ با آیفون ۱۴ پرو

مقایسه ضخامت هواوی میت ایکس ۳ با آیفون ۱۴ پرو

مقایسه ضخامت هواوی میت ایکس ۳ با آیفون ۱۴ پرو

همانطور که می‌بینید، آنقدرها نیست اما گوشی‌های تاشو تا رسیدن به ضخامت و وزن یک گوشی عادی فاصله دارند که البته موضوع طبیعی هم هست. به هر حال ۲ نمایشگر روی هم تاشده‌اند هر دو بخش دارای باتری هم هستند.

اما هواوی Mate X3 در مقایسه با یک گوشی تاشوی پرچمدار مدعی دیگر چطور است؟

وقتی به گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ نگاه می‌کنیم، وزن آن ۲۶۳ گرم است و ضخامت حالت بسته آن بین ۱۴.۲ تا ۱۵.۸ میلی‌متر خواهد بود. دلیل این اتفاق را می‌توان در طراحی لولا قدیمی این دستگاه دید که در حالت بسته کاملا کیپ نشده و بخشی از آن یک گپ کوچک دارد.

هواوی میت ایکس ۳ توانسته ۲۴ گرم وزن کمتر و ضخامت ۲.۴ میلی‌متر کمتر از بسته‌ترین حالت گلکسی زد فولد ۴ را ارائه کند که قابل تحسین است. البته نباید از یاد برد که باتری نماینده هواوی ۴۰۰ میلی‌آمپر هم بزرگتر از نماینده سامسونگ بوده و فناوری شارژ بی‌سیم بسیار سریع‌تر ۵۰ واتی هم دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید گلکسی زد فولد ۵ بتواند این فاصله را در رقابت با هواوی کاهش دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)