حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه عمر باتری Galaxy S23 Ultra با Huawei Mate 50 Pro، وان پلاس ۱۱، شیائومی ۱۳ پرو، آیفون ۱۴ پرو مکس و دیگر رقبا

دیروز با هم مقایسه تست باتری گلکسی اس ۲۳ اولترا با آیفون ۱۴ پرو مکس را در یک ویدیو خلاصه و جذاب دیدیم. در حالی که در آن تست باتری هنوز iPhone 14 Pro Max برتری سنتی آیفون‌های اپل به گلکسی‌های سامسونگ را حفظ کرد اما فاصله این دو دستگاه بسیار کم شده که یک پیشرفت بزرگ برای کره‌ای‌ها محسوب می‌شود. اگر یک مقایسه جامع‌تر با تعداد دستگاه‌های بیشتر و جزئیات بی‌نهایت می‌خواهید، بیاید ویدیو مقایسه عمر باتری Galaxy S23 Ultra با Huawei Mate 50 Pro، وان پلاس ۱۱، شیائومی ۱۳ پرو، آیفون ۱۴ پرو مکس و دیگر رقبا را با هم ببینیم.

مقایسه عمر باتری Galaxy S23 Ultra با رقبا

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، در این مقایسه ۷ دستگاه حضور دارند. شش دستگاه از این جمع را می‌توان بهترین پرچمدار برند خودشان دانست و دستگاه هفتم نسل قبلی پرچمدار فعلی سامسونگ است تا بتوانید عملکرد سال‌به‌سال این برند را هم مقایسه کنیم.

دستگاه‌های حاضر در این تست به ترتیب از چپ به راست عبارت‌نداز:

  1. ۱- سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا
  2. ۲- سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا
  3. ۳-  شیائومی ۱۳ پرو
  4. ۴- وان پلاس ۱۱
  5. ۵- هواوی میت ۵۰ پرو
  6. ۶- پیکسل ۷ پرو
  7. ۷- آیفون ۱۴ پرو مکس

تک تک این دستگاه‌ها را می‌توان از بهترین محصولات قابل خرید در بازار موبایل دانست. برخی از آن‌ها پرچمدارهای اندرویدی کاملا به‌روز هستند که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برند، باتری‌های بزرگی دارند و شارژ واقعا سریعی ارائه می‌کنند.

هر چند نماینده هواوی و گوگل تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ندارند و طبیعتا گلکسی اس ۲۲ اولترا نیز تراشه نسل قبلی را دارد. آیفون ۱۴ پرو مکس هم با بهترین داشته‌های اپل برای یک موبایل پرچمدار پریمیوم همراه است.

مشخصات و جزئیات مورد نیاز برای مقایسه در تست باتری برای هر دستگاه در تصویر زیر ارائه شده است:

مقایسه مشخصات مورد نیاز دستگاه‌های حاضر در این تست

مقایسه مشخصات مورد نیاز دستگاه‌های حاضر در این تست

کم‌حجم‌ترین باتری موجود در این تست برای iPhone 14 Pro Max بوده و نمایند‌ه‌های گوگل، وان پلاس و سامسونگ باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپری را ارائه می‌کنند. بزرگترین نمایشگر و بیشترین رزلوشن هم مربوط به نماینده‌های سامسونگ است و پس از آن پرچمدارهای وان پلاس و شیائومی می‌ایستند.

پیش از تماشای ویدیو باید در نظر داشته باشید که جزئیات بررسی شده در این تست واقعا بالاست. از دمای لحظه‌ای تا حداکثر دمای ثبت شده هر دستگاه در طول تست بگیرید تا مقیاس‌بندی عمر باتری همه دستگاه‌ها در صورتی که همگی باتری یک اندازه و ۵۰۰۰ میلی‌آمپری می‌داشتند. حتی تنظیم نور نمایشگر دستگاه‌ها در سطح برابر و بررسی دمای محیط هم انجام شده است.

پس با جزئیات کامل از این ویدیو کانال یوتوب technick لذت ببرید:

 

این تست باتری پرچمدارهای ۲۰۲۳ و رقبا به ما چه درس‌هایی می‌دهد؟

 

اولین برداشت من از این تست، عملکرد بسیار بهینه‌تر اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نسبت به تراشه‌های نسل قبل خود است. همانطور که می‌بینید، گلکسی اس ۲۳ اولترا در مقابل گلکسی اس ۲۲ اولترا (مدل اسنپدراگون) توانست عملکرد کاملا برتری داشته باشد. حتی دمای دستگاه به شکل محسوسی کمتر از سال قبل است.

وان پلاس ۱۱ یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که عملکرد بسیار خوبی داشت. نباید از یاد برد که این دستگاه شارژ سریع بهتری هم نسبت به گلکسی اس ۲۳ اولترا بهره می‌برد. این دستگاه با شارژ ۸۰ وات برای بازار جهانی و ۱۰۰ وات برای بازار چین همراه است.

شیائومی ۱۳ پرو نشان می‌دهد که این برند چینی سخت‌کوش هنوز در بخش پرچمدار نمی‌تواند یک نام قابل اعتماد باشد. افزایش دمای بیش از حد و عمر باتری نه‌چندان قابل تعریف در کنار کالیبره عجیب درصد باتری که تا مدت قابل توجهی از تست عدد ۱۰۰ درصد را نشان می‌دهد، همه و همه نشان می‌دهد حتی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هم نتوانسته به کمک این برند بیاید.

هواوی میت ۵۰ پرو نسبت به نسل قبلی خود افت قابل توجهی دارد که شاید یکی از دلایلش عدم دسترسی به تولیدکنندگان برتر انواع قطعات لازم برای ساخت یک دستگاه پرچمدار دانست.

پیکسل ۷ پرو با وجود باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری اما تراشه با فناوری قدیمی و عدم علاقه‌مندی سنتی گوگل به بهینه‌سازی مصرف باتری در موبایل‌های ساخت خودش، نمی‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. از دروان نکسوس‌ها تا پیکسل‌ها این برند همچنان در بهینه‌سازی عمر باتری مشکل دارد.

و در نهایت برنده این رقابت که iPhone 14 Pro Max است، دستگاهی که نمونه بارز هماهنگی سخت افزار و نرم افزار است. همانطور که دیدید، اگر آیفون ‍۱۴ پرو مکس باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری و هم اندازه گلکسی اس ۲۳ اولترا می‌داشت، به شکل عجیبی دست نیافتنی می‌شد. هر چند که همین حالا هم نماینده اپل از نماینده سامسونگ سنگین‌تر است و مشخص نیست با باتری بزرگتر چه می‌شد.

نتیجه نهایی تست باتری پرچمدارهای مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دیگر رقبا

 

به صورت کلی باید گفت که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نقش مهمی در عملکرد بهینه این دستگاه‌ها داشته اما حضور این تراشه در یک دستگاه لزوما به معنی عملکرد بهتر نیست.

نظر شما چیست؟ عمر باتری چقدر در خرید شما تاثیر دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

اقای عطایی سوالی دارم
ایفون های ۱۴ یا مسافر اورده و ثبت شده و هزینه های پرداخت کرده و ی اصطلاحی هم میگن یادم رفته
که اینا الان بعد این مدت هنوزم کار میکنن
اما مقداری مسافر اورده یا قاچاق و ثبت نشدن و بعد از یک ماه خوب از کار میوفته حالا فرق اینارو از کجا باید بدونیم در خرید و اینکه آیا ب نظر شما اونایی که مسافر اورده و همچنان کار میکنه ریجستر میشن و برخی فروشنده ها با ۲ تا ۳ میلیون امدن میگن اینا رو ب صورت مسافری ثبت میکنن ایا میشه اعتماد کرد
ممنون میشم توضیح کامل بدید

rad 007

دوست عزیز زباد به رجیستر بودن و نبودن اهمیت نده این گوشی فوق العاده را اگه میتونی بخری حتما بخر، ، و ازش لذت ببر در کنار یک گوشی ارزان قیمت اندرویدی همه جا اینترنت داری و در عوض بهترین صفحه نمایش دنیا و یکی از بهترین دوربین های موبایلی دنیا و کلی امکانات برتر با خریدن آیفون ۱۴ پرو مکس به دست میاری به خاطر نداشتن رجیستر الآن قیمتش اینه که برای کسی مثل من خیلی هم عالیه اگه رجیستر داشت، ۱۴ پرو مکس الآن قیمتش ۱۵۰ میلیون بود دست کم

V800B

فکرش کنید ایفون ۵۰۰۰ میلی امپر میبود فکر کنم ی اختلاف فاحش و دست نیافتنی برا بقیه میشد

Mahdi

و وزن ۳۰۰ گرمی

rad 007

وزنش درسته واقعا سنگینه ولی به خاطر جنس بدنه فوق العاده اش هست که سنگینه اگه باطریش هم بزرگتر از این میشد دیگه عمر باطریش دست نیافتنی میشد و البته وزنش هم بیشتر میشد

rad 007

مقایسه های این مرد واقعا دقیق و بهترینه اندرویدی ها امسال هر کاری کردند باز هم به آیفون ۱۴ پرو مکس نرسیدند سال آینده با پردازنده سه نانومتری اپل a17 مصرف باطری اپل خیلی خیلی کمتر خواهد شد و یه جورایی دست نیافتنی میشه

rad 007

اگه اون خنک کننده، هایی که روی شیاعومی ۱۳ پرو هست، روی آیفون ۱۴ پرو مکس استفاده میشد نتایج آیفون توی بنچمارک ها و همین تست های باطری خیلی بهتر میشد..با اینکه از لحاظ سیستم خنک کننده آیفون ۱۴ پرو مکس از همه این گوشی ها عقبه ولی بازهم از همه آنها خنک تره!!!!!! اینجاست که بهینه بودن واقعی!!! معنی میشه

rad 007

باطری آیفون ۱۴ پرو مکس بین پرچمداران بهترینه ولی انصافا اس ۲۳ اولترا نسبت به نسل های قبلی خودش پیشرفت بسیار خوبی داشته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)