حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی S22 Ultra رسما معرفی شد: ادغام بزرگ Note و S

نوشته

2 سال قبل | 12 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

مراسم آنپکد ۲۰۲۲ سامسونگ در حال برگزاری است و بالاخره خانواده گلکسی اس ۲۲ رسما معرفی شدند. در این مطلب به سامسونگ گلکسی S22 Ultra خواهیم پرداخت، محصولی که ادغام بزرگ سری Note و S را بر عهده دارد. گلکسی اس ۲۲ اولترا به نوعی خوبی های هر دو خانواده را دارد ولی بیشتر می توان آن را یک گوشی از سری Note معرفی کرد. بیاید با هم بیشتر با آن آشنا شویم.

سامسونگ گلکسی S22 Ultra

با S Pen آغاز می کنیم، چیزی که این ادغام را معنی دار کرده است. هر چند که گلکسی اس ۲۱ اولترا هم از S Pen پشتیبانی می کند و حتی گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۳ این قابلیت را به نوع خود دارد اما هیچ چیز یک گوشی از سامسونگ نمی شود که S Pen درون‌ش جای بگیرد، دقیقا به مانند روش سری Galaxy Note .

سامسونگ در گلکسی اس ۲۲ اولترا سریع ترین یا به عبارت صحیح تر چالاک‌ترین S Pen خود را استفاده کرده است. جایی که تاخیر این قلم به یک سوم بهترین تلاش سامسونگ (یعنی گلکسی نوت ۲۰ اولترا) می رسد. با تاخیر اندک ۰.۲۷ ثانیه ای تجربه نوشتن یا رسم روی نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا خیلی به کاغذ نزدیک تر می شود.

پیش از ادامه بیاید درباره وزن و ضخامت گلکسی اس ۲۲ اولترا صحبت کنیم. این دستگاه با ۲۲۹ گرم وزن و ضخامت ۸.۹ میلی متری ارایه می شود که با توجه به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری آن خیلی خوب است. همچنین عرض و طول آن ۷۷.۹ در ۱۶۳.۳ میلی متر است. پشتیبانی IP68 برای گلکسی اس ۲۲ اولترا و S Pen آن در دسترس است.

صحبت از باتری شد و درباره فناوری شارژ سریع هم بگوییم. گلکسی اس ۲۲ اولترا از شارژ سیمی ۴۵ وات پشتیبانی می کند که اما شارژر درون جعبه آن نیست. همچنین سامسونگ توصیه می کند که باید از کابل مخصوص شارژ ۴۵ وات هم استفاده کنید. توان شارژ وایرلس هم به همان ۱۵ وات مشهور، محدود است. سیستم انتقال شارژ بی سیم به صورت معکوس هم ارایه می شود.

نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا : Super Smooth و Vision Booster

Galaxy S22  Ultra

Galaxy S22 Ultra

سامسونگ یک پنل ۶.۸ اینچی با دولبه خمیده را برای گلکسی اس ۲۲ اولترا انتخاب کرده است. این نمایشگر رزلوشن QHD+ را دارد که از دیرباز روی گوشی های پرچمدار سامسونگ استفاده می شود اما حالا محدود به مدل اولترا شده است. این نمایشگر فناوری Super Smooth دارد. این به راحتی نام گذاری سامسونگ برای LTPO 2.0 است، جایی که رفرش ریت پنل می تواند بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر کند. همچنین تاچ سمپل ریت ۲۴۰ هرتز در حالت بازی (Game Mode) ارایه خواهد شد.

سامسونگ فناوری بهبود بصری Vision Booster را هم در این پنل استفاده می کند. این فناوری چیست؟ سامسونگ می گوید که پنل نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا گواهی VGE آلمان را دارد. این تایید می کند که پرچمدار ۲۰۲۲ سامسونگ می تواند حجم رنگی موبایل را در ۱۰۰ درصد فضای رنگی DCI-P3 ارایه کند. این یعنی چه؟ یعنی قرار است که بدون رنگ مردگی شما بتوانید تصاویر را خیلی زنده ببینید. حداکثر روشنایی نمایشگر تا ۱۷۵۰ نیت خواهد بود. همچنین کنتراست پنل ۳.۰۰۰.۰۰۰:۱ خواهد بود که می تواند تجربه بصری جذابی ارایه کند.

ویژگی Eye Comfort Shield بر اساس هوش مصنوعی می تواند نور آبی را کنترل کند که برای تجربه بصری بهتر می تواند در اختیار شما باشد.

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک نیز زیر این پنل نمایشگر قرار دارد که اگر عملکردش مثل نسل قبلی باشد واقعا می تواند راضی کننده ظاهر شود.

دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا

Galaxy S22  Ultra

Galaxy S22 Ultra

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با فوکس دوال پیکسل ارایه می شود. زاویه دید آن ۸۵ درجه بوده و با f/1.8 ارایه می شود. دوربین فوق عریض رزلوشن ۱۲ مگاپیکسلی دارد که با زاویه دید ۱۲۰ درجه و f/2.2 ارایه می شود. ۲ دوربین تله ۱۰ مگاپیکسلی هم دارید که یکی ۳ برابر زوم اپتیکال را با f/2.4 و دیگر ۱۰ برابر زوم اپتیکال را با فناوری پریسکوپی و f/4.9 اریه می کند. زاویه دید دوربین اول ۳۶ و دوربین دوم ۱۱ درجه است.

دوربین سلفی استفاده شده در S22 Ultra با رزلوشن ۴۰ مگاپیکسلی ارایه می شود که زاویه دید ۸۰ درجه ای و f/2.2 دارد.

سامسونگ با استفاده از دوربین پریسکوپی ۱۰ برابر اپتیکال و پردازش نرم افزار AI Super Resolution می تواند زوم فضایی ۱۰۰ برابر را ارایه کند.

تراشه و حافظه ها

Galaxy S22  Ultra

Galaxy S22 Ultra

سامسونگ به عنوان کردن عبارت تراشه ۴ نانومتری بسنده می کند. این یعنی در برخی بازارها ما اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را داریم و در برخی اگزینوس ۲۲۰۰ را ارایه می کنند. حافظه داخلی و رم تنوع زیادی دارد که اینجا می توانید مرور کنید:

  1. ۱- ۱۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی
  2. ۲- ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ ترابایت حافظه داخلی
  3. ۳- ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ ترابایت حافظه داخلی
  4. ۴- ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ ترابایت حافظه داخلی

پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲ در کنار Wi-Fi 6E و 5G در این محصول کاملا قابل انتظار بود. سیستم عامل اندروید ۱۲ و One UI 4.1 روح دستگاه را تامین خواهند کرد.

نظر شما درباره گلکسی اس ۲۲ اولترا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

عاشقت شدم 😍😍😍

Tanha122

فقط سیستم خنک کنندش چ غولی هست از نسل قبل ۳۵۰ درصد بهتر عمل میکنه انگار بهترین خنک کننده جهان این گوشی داره.فقط خنک کننده ای که تو سری ۱۲ شیاف استفاده شده در مقابل این گوشی مثل ی شوخی خنده دار میمونه

Taktaz

هه تا حالا که سامسونگ بخاری تولید می‌کرد،یادمه یکبار با s21 ultra حدود نیم ساعت کال آف بازی کردم دستم داشت میسوخت!!امیدوارم حرفت درست باشه و سامسونگ به احترام بزاره و به کیفیت ساخت اهمیت بده هر چند شنیدم تو ساخت این گوشی‌ها هم از مواد بازیافتی طورهایی ماهیگیری استفاده کرده!!!سامسونگ اگه اون صفحه نمایش سوپرآمولد را نداشت واقعا هیچکی نمیخرید

Oneplus Fan Enthusiast Brand

مقایسه شیا با سامسونگ و وان پلاس و ایفون، کاملا مسخرست!
شیائومی رو باید با گوشیای درجه دو سه چینی مانند خودش مقایسه کرد!

Poco F3

داش چرا اینقد داری میسوزی؟
نکنه پردازنده اگزینوس تو خودتم هست؟😂

Poco F3

از این جلز و ولزی که داری معلومه شیائومی دستت نبوده تا حالا

mr.veyani

۱- ۱۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی
اشتباه نوشتی فکر کنم 16GBرم داره !!!!

Mahdi

توی GSMArena حافظه های ۵۱۲ و یک ترا رم ۱۶ دارن

Faez

بهتر یه بار دیگه GSMArena رو نگاه کنید چون حداکثر حافظه همون 512GB هست

Mahdi

بجای گیگابایت هم نوشتید ترابایت

ali karimi

سلام، گوشی عالی شده هم یجورایی نوت هستش هم سری s, زوم 100 برابریش نسبت به قبل بهتر شده،دوربین هام که راضی کننده هستشو حتما نسبت به قبلتر بهتر شده، فقط ایکاش تو این سریع شارژ45 واتی رو میزاشت تو جعبه، چون سری های قبل 25 وات بودن اگه این سری بازم 25وات بود اره، ولی چون 45 وات گزاشته حداقل ایندفعه 45 وات رو میزاشت و سری بعد نمیزاشت تا اینکه غازم بخواد این 45 وات روافزایش بده، درکل که باید همیشه میزاشت وقتی یک نفر 1200دلار بایت یه گوشی میده انتظار داره که شارژر یاهاش باشه حالا هندزفری نبود اشکال نداره مهم نیستش،دوم اینکه باید شارژ وایرلس رو افزایش میداد مثلا میکرد 25 وات، چیپست هم که بازم طبق سالهای قبل بازم هم اسنپ داره هم اگزینوس و بازم طبق معمول برای بازار آمریکا، چین، کره از اسنپ استفاده میکنه و برای بازارهای اروپا، آسیاو……. چیپ خودش یعنی اگزینوس رو استفاده میکنه،حال باید بیاد بصورت کلی تو بازار و استفاده بشه و بعد یه مدت اونوقت به صورت قطعی میشه فهمیدکه چطور گوشی هستش روی کاغذ نمیشه گفت حتما خوبه، رقیب نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)