حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ رسما معرفی شد: دوربین 200 مگاپیکسلی و نسخه ویژه اسنپدراگون 8 نسل 2

نوشته

1 سال قبل | 8 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا بالاخره به‌صورت رسمی معرفی شد و این دستگاه با وجود تمامی نکات مثبت خود، شاید کمترین ارتقا در تاریخ گوشی‌های پرچمدار این شرکت باشد. به این معنی که ظاهر آن تقریباً شبیه به گلکسی اس 22 اولترا است و در بخش داخلی نیز حداقل ارتقا را تجربه می‌کند که البته این روال کنونی تقریباً تمامی تولیدکنندگان گوشی هوشمند است. بااین‌حال، این دستگاه اکنون به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 اختصاصی گلکسی با فرکانس هسته اصلی بالاتر و دوربین اصلی با سنسور 200 مگاپیکسلی مجهز شده است.

گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

در بخش طراحی، واضح‌ترین تفاوت Galaxy S23 Ultra با نسل پیشین خود در رنگ‌بندی جدید است؛ رنگ‌هایی شامل سبز، صورتی اسطوخودوس، کرمی و رنگ کلاسیک مشکی فانتوم. در بخش جلویی، تغییر نه‌چندان محسوس کاهش خمیدگی دو لبه نمایشگر به‌میزان 30 درصد نسبت‌به اس 22 اولترا است.

گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

در داخل گلکسی اس 23 اولترا، تراشه موبایلی اسنپدراگون 8 نسل 2 که به‌صورت سفارشی برای گلکسی تنظیم‌شده، تعبیه شده است. سامسونگ از جدیدترین چیپست پرچمدار کوالکام برای تمامی اعضای سری گلکسی S23 خود استفاده کرده است و این بار شاهد استفاده از نسخه اگزینوس در هیچ‌کدام از مدل‌های این سری نیستیم.

Snapdragon 8 Gen 2 برای Galaxy S23 Ultra دارای هسته Cortex-X3 است که با فرکانس 3.36 گیگاهرتز کار می‌کند که از حداکثر معمول 3.2 گیگاهرتز در مدل عادی آن بیشتر است. طبق گزارش‌ها، پردازنده گرافیکی Adreno 740 به‌جای فرکانس 680 مگاهرتز نیز از فرکانس 719 گیگاهرتز بهره می‌برد.

اسنپدراگون 8 نسل 2 مخصوص گلکسی

اسنپدراگون 8 نسل 2 مخصوص گلکسی

پیشرفت بزرگ دیگر مربوط به سنسور دوربین اصلی است. این حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی از نوع ISOCELL HP2 سامسونگ بوده که می‌تواند 16 پیکسل را در یک پیکسل برای رزولوشن نهایی 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌هایی با ابعاد 2.4 میکرومتری ترکیب کند. یا هم می‌تواند پیکسل‌های خود در حالت 4 به 1 ترکیب کرده و یک عکس 50 مگاپیکسلی با جزئیات بیشتری به شما ارائه دهد.

سامسونگ با شروع از سری گلکسی اس 23، برنامه Expert RAW خود را به‌عنوان یک حالت پیش‌فرض به داخل برنامه دوربین اصلی منتقل کرده و به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر RAW را با مزایای پردازش چند فریمی، سطوح بالاتر جزئیات، HDR و نویز بهتر عکسبرداری کنید.

Galaxy S23 Ultra همچنین یک حالت ویدیویی جدید Astro Hyperlapse نیز دارد. این گوشی به‌لطف Adaptive VDIS که حرکات را تجزیه‌وتحلیل و تقسیم‌بندی می‌کند و شرایط نوری را تشخیص می‌دهد و زاویه 2 برابر گسترده‌تر OIS سنسور جدید که حدود 3 درجه را در مقایسه با 1.5 درجه جبران می‌کند، نسبت به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی S22 Ultra خود بهبود یافته است.

حالت Astro Hyperlapse گلکسی اس 23 اولترا

حالت Astro Hyperlapse گلکسی اس 23 اولترا

همچنین یک دوربین سلفی جدید برای این دستگاه درنظر گرفته شده که با سایر اعضای سری Galaxy S23 مشترک است. این لنز شامل یک سنسور جدید 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار است. سه دوربین دیگر در پشت گلکسی اس 23 اولترا تا حد زیادی مشابه دوربین‌های گلکسی اس 22 اولترا هستند که شامل یک لنز پریسکوپی زوم اپتیکال 10 برابری با سنسور 10 مگاپیکسلی و f/4.9، یک لنز تله‌فوتو زوم اپتیکال 3 برابری با سنسور 10 مگاپیکسلی و f/2.4 و درنهایت یک لنز فوق‌عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی و f/2.2 به‌همراه فوکوس خودکار وجود دارد.

صفحه‌نمایش چیز دیگری است که تا حد زیادی نسبت به Ultra قبلی دست‌نخورده است، اما کماکان یکی از بهترین‌های بازار به‌شمار می‌رود. پنل 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2x با وضوح 1440×3088 و روشنایی 1750 نیت می‌تواند به‌صورت تطبیقی از 1 هرتز تا 120 هرتز را به‌روز کند.

چیزی که تغییر کرده است اضافه شدن یک تقویت‌کننده دید هوشمندتر است که می‌تواند تن رنگ و کنتراست نمایشگر را در سه شرایط مختلف نوری تنظیم کند. ارتقای معنی‌دار دیگر مربوط به شیشه محافظ است؛ جایی که گلکسی S23 Ultra اولین نسخه از گوریلا گلس Victus 2 را در جلو و پشت خود به‌همراه دارد.

یکی دیگر از مشخصات کلیدی که از گلکسی اس 22 اولترا به گوشی جدید منتقل می‌شود، باتری است. این دستگاه از همان ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی با همان حداکثر توان شارژ 45 واتی استفاده می‌کند. سامسونگ ادعا می‌کند که S23 Ultra پس از 30 دقیقه به 65 درصد شارژ می‌رسد.

گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

کاربران می‌توانند از امروز گلکسی اس 23 اولترا را در چهار رنگ مشکی فانتوم، سبز، کرمی و اسطوخودوس و حداکثر در چهار پیکربندی 8/256 گیگابایت، 12/256 گیگابایت، 12/512 گیگابایت و 12/1 ترابایت تهیه کنند.

قیمت پایه Galaxy S23 Ultra از 1400 یورو در اروپا و 1200 دلار در ایالات‌متحده شروع می‌شود. این گوشی از امروز برای پیش‌سفارش در دسترس بوده و به‌زودی در سطح جهانی به‌فروش می‌رسد.

نظر شما درباره گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ، طراحی و مشخصات آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

تا یک سال دیگه همین موقع رو دستش نمیاد

BeFair

به لطف غیبت هواوی شاید

meiyou

پیشرفت قطره‌ای ولی همچنان عالی
ای کاش در باتری بهتر ظاهر میشد

BeFair

اصلا شارژرش واقعا قدیمیه دیگه، چیه این

BeFair

با این قیمتایی که توی بازار هست، اصلا حس خوبی برای خرید پرچمدار پریمیوم ندارم

BeFair

آره پیشرفت حداقلی هست ولی خب الان همه همینن، دو نسل پرچمدار پشت سر هم بهم نشون بده که خیلی قرق کرده باشن

BeFair

موافق نیستم

هیچ کدوم از این ۴ گزینه پیشرفت معنادارتری نسبت به اس ۲۳ به اس ۲۲ نداره

BeFair

کاش که ۲۰۰ مگاپیکسلش واقعا بیاد و خودشو اثبات کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی