حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی میت 50 و میت 50 پرو رسما معرفی شدند: دمیدن نوآوری در روح گوشی‌های هوشمند

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

کمپانی هواوی امروز و درجریان برگزاری رویدادی در چین، سرانجام به‌صورت رسمی از نسل جدید گوشی‌های هوشمند سری میت 50 خود در چهار مدل شامل میت 50، میت 50 پرو، میت 50 RS و میت 50E رونمایی کرد. معرفی سری جدید میت درحالی صورت می‌گیرد که دو سال از عرضه آخرین گوشی‌های این خانواده یعنی سری میت 40 می‌گذرد. بااین‌حال، هواوی با وجود فشار تحریم‌ها علیه خود، با دست پر و به‌همراه نوآوری‌های متعدد ازجمله ارتباط ماهواره‌ای، حالت ذخیره باتری اضطراری و دریچه دریافراگم پیوسته دوربین با 6 تیغه در سری میت 50 به میدان آمده است.

سری میت 50 هواوی

در گام اول، با طراحی جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی آغاز می‌کنیم. به‌طورخلاصه، شاید بتوان این‌گونه گفت که سری میت 50 در هر بخش طراحی خود، از زبان طراحی یکی از گوشی‌های میت 20/30/40 الهاماتی را گرفته است. به‌عنوان‌مثال، در پنل جلویی میت 50 پرو، شاهد بازگشت ناچ عریض هستیم که طراحی میت 20 پرو را برای ما یاد‌آور می‌شود. همچنین جنس چرمی پنل پشتی و رنگ نارنجی آن نیز بسیار شبیه به میت 30 است. ماژول دوربین دایره‌ای بزرگ این گوشی نیز شباهت فراوانی به میت 30 و 40 دارد. حتی با نگاه دقیق‌تر به رنگ نقره‌ای میت 50 پرو، شاهد برای شما یادآور وان پلاس 9 پرو و لنزهای آن در ماژول دوربین باشد.

دورتادور ماژول دوربین با بافتی حلقوی از جنس الماس تراشکاری شده است که جلوه‌ای خاص را به سری میت 50 می‌بخشد.

با وجود شباهت پنل پشتی در دو مدت میت 50 و میت 50 پرو، قسمت جلویی آن‌ها اما متفاوت از یکدیگر بوده و همان‌طور که گفته شد، با وجود استفاده از ناچ و انحنای دو طرف نمایشگر در مدل پرو، نسخه استاندارد تنها از یک سوراخ تکی در قسمت مرکزی و همچنین نمایشگر تخت بهره می‌برد.

درهمین‌حال، Mate 50 RS Porsche Design طبق معمول دارای مجموعه‌ای از عناصر خاص در طراحی خود است. در مقایسه با مدل استاندارد و پرو، میت 50 RS به یک برآمدگی دوربین هشت ضلعی مجهز شده که به‌خوبی در قسمت عقب و به‌همراه رنگ‌بندی دستگاه، ترکیب شده است.

Mate 50 RS Porsche Design

Mate 50 RS Porsche Design

درنهایت هر چه که باشد، سری میت 50 از فرم طراحی غنی، شکیل و نسبتا یکتا بهره می‌برد که مخصوصا از قسمت پشت دستگاه، به‌خوبی قابل‌تشخیص است.

هواوی همچنین محافظ صفحه‌نمایش جدیدی را برای میت 50 خود برگزیده که قرار است با محافظ گوریلا گلس ویکتوس کورنینگ رقابت کرده و به‌ادعای هواوی، مقاومت بسیار خوبی را در برابر افتادن از ارتفاع و خراش صفحه‌نمایش از خود نشان می‌دهد.

نمایشگر

در قسمت نمایشگر، هیچ چیز جدیدی به چشم نمی‌خورد و شاهد مشخصات روتین در این بخش هستیم. برای میت 50، هواوی یک پنل تخت 6.7 اینچی OLED با رزولوشن 1224*2700، رفرش‌ریت 90 هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی 300 هرتز، دقت رنگ 10 بیت، کاهش نور PWM 1440Hz و پشتیبانی از محتوای HDR و HDR Vivid را درنظر گرفته است.

مشخصات نمایشگر میت 50

مشخصات نمایشگر میت 50

از سوی دیگر، میت 50 پرو و میت 50 ​​RS از یک پنل 6.74 اینچی OLED با لبه خمیده در سمت چپ و راست خود، رزولوشن 1212*2616 و رفرش‌ریت 120 هرتز بهره می‌برد که در سایر مشخصات، مشابه مدل استاندارد است.

مشخصات نمایشگر میت 50 پرو

مشخصات نمایشگر میت 50 پرو

دوربین

سری میت 50 هواوی یک گوشی زیبا با سیستم دوربین هیولایی است که با فناوری‌های مختلف جدید به بازار عرضه می‌شود.

هواوی میت 50 دارای یک سیستم دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی 1/1.56 اینچی با پیکسل‌های RYYB، دیافراگم متغیر شش تیغه از f/1.4 تا f/4.0 (بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین دریچه دیافراگم در گوشی‌های هوشمند)، سنسور 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض با فاصله‌کنونی 13 میلی‌متر، f/2.2 و پشتیبانی از عکاسی ماکرو و درنهایت سنسور 12 مگاپیکسلی RYYB با f/3.4 و پشتیبانی از OIS، زوم اپتیکال 5 برابر و دیجیتال 50 برابر است. همچنین فوکوس لیزری برای ثبت پرتره‌های بهتر در این گوشی وجود دارد.

مشخصات دوربین میت 50 هواوی

مشخصات دوربین میت 50 هواوی

هواوی میت 50 پرو و RS از ترکیب دوربین نسبتا یکسان با مدل استاندارد بهره می‌برند. در این گوشی‌ها، از همان سنسور 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر اما این‌بار با پشتیبانی از OIS در لنز اصلی، سنسور 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض و فوکوس خودکار استفاده کرده، درحالی‌که لنز پریسکوپی در مدل پرو، اکنون دارای سنسور 64 مگاپیکسلی RYYB با دیافراگم f/3.5 و زوم اپتیکال 3.5 برابر و دیجیتال 100 برابر است.

مشخصات دوربین میت 50 پرو هواوی

مشخصات دوربین میت 50 پرو هواوی

در مقایسه با نسخه پرو، میت 50 RS از یک لنز پریسکوپی تله‌فوتو سوپر ماکرو با سنسور 48 مگاپیکسلی بهره می‌برد که علاوه‌بر زوم اپتیکال 3.5 برابری و دیجیتال 100 برابری، زوم ماکرو 35 برابری را نیز به‌ارمغان می‌آورد.

مشخصات دوربین میت 50 RS هواوی

مشخصات دوربین میت 50 RS هواوی

لنز پریسکوپی ماکرو میت 50 RS

لنز پریسکوپی ماکرو میت 50 RS

از مشخصات عادی دوربین که بگذریم، بار دیگر به نوآوری در این بخش برمی‌گردیم. همان‌طور که گفتیم، دریچه دیافراگم متغیر شش تیغه این امکان را به شما می‌دهد تا با تغییر دیافراگم دوربین بین بزرگ‌ترین f/1.4 به کوچک‌ترین f/1.4، وضعیت ورود نور به سنسور را تعیین کنید. این قابلیت در انواع عکاسی در نور روز و شب، جلوه بوکه طبیعی و وضوح کلی تصویر بسیار مؤثر است.

دریچه دیافراگم متغیر از f/1.4 تا f/4.0

دریچه دیافراگم متغیر از f/1.4 تا f/4.0

علاوه‌بر این، تعدادی سنسور مختلف ازجمله سنسور فوکوس لیزری، حسگر نور مجاورتی و سنسور چند طیفی 10 کانالی برای بهبود نور، تولید رنگ و افزایش تاری پس‌زمینه در تصاویر شما وجود دارد.

هواوی همچنین در این نسل از گوشی‌های هوشمند، برای اولین بار از برند جدید فناوری عکسبرداری XMAGE خود استفاده کرده است که درحقیقت جایگزین لایکا بوده و درمجموع، سه نوع فیلتر مختلف عکاسی را به شما ارائه می‌دهد. به‌گفته‌ی هواوی، فناوری جدید تصویربرداری پس از سال‌ها تحقیق در زمینه عکاسی با موبایل طراحی و توسعه یافته است.

فناوری XMAGE بر اساس چهار اصل اپتیک، سخت‌افزار، اتصال و عکاسی محاسباتی شکل گرفته است. این‌ها ستون‌های کلیدی هستند که XMAGE برای سری Huawei Mate 50 به‌ارمغان می‌آورد. سیستم تصویربرداری جدید به شما کمک می‌کند تا تصاویر باکیفیت، به‌همراه رنگ‌های زیاد و جزئیات واضح را ثبت کنید.

مشخصات داخلی و باتری

سری میت 50 به تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز شده است که با حداقل 8 گیگابایت رم همراه می‌شود. با وجود استفاده از جدیدترین چیپست پرچمدار کوالکام اما، این پردازنده تنها از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر این، میت 50 و میت 50 پرو به‌ترتیب از یک باتری 4460 و 4700 میلی‌آمپرساعتی به‌همراه پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 66 واتی، شارژ بی‌سیم 50 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس 7.5 واتی بهره می‌برد.

باتری سری میت 50 هواوی

باتری سری میت 50 هواوی

در مورد نوآوری بخش باتری، شایان‌ذکر است هواوی به عمر باتری بی‌نظیر گوشی پرچمدار خود افتخار می‌کند؛ به‌طوری‌که کاربران حتی می‌توانند به‌لطف حالت اضطراری باتری، وقتی شارژ دستگاه تمام شده است، شماری از ساده‌ترین راه‌های ارتباطی ازجمله فرستادن پیام و برقراری تماس را انجام دهند.

میت 50 همچنین از سیستم‌عامل HarmonyOS 3.0 به‌صورت ازپیش‌نصب‌شده عرضه می‌شود که قابلیت‌های فراوانی را پیرامون شخصی‌سازی‌ها ارائه می‌دهد.

ارتباطات و سایر ویژگی‌ها

پیش از این، تصور می‌شد که سری آیفون 14 اپل اولین گوشی‌های هوشمندی هستند که از فناوری اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند. بااین‌حال، هواوی پیش‌دستی کرده و فناوری ارتباطات ماهواره‌ای اختصاصی خود را ارائه می‌کند که امکان تماس‌ها و پیام‌های سلولار را در مناطق بسیار دورافتاده‌ای که هیچ پوشش 3G ،4G یا 5G وجود ندارد، فراهم می‌کند.

اتصال ماهواره‌ای میت 50

اتصال ماهواره‌ای میت 50

از سایر ویژگی‌ها سری میت 50 می‌توان به بلندگوهای استریو، سنسور اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر در تمامی مدل‌ها و پشتیبانی از تشخیص چهره سه‌بعدی و گواهی IP68 پیشرفته برای مقاومت دربرابر نفوذ گردوغبار و آب در مدل پرو و RS اشاره کرد.

قیمت، رنگ‌بندی و دسترسی سری میت 50 هواوی

سری میت 50 هواوی در رنگ‌‌بندی متفاوت و همچنین سه پیکربندی مختلف ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد. هر دو مدل استاندارد و پرو در پنج گزینه رنگی شامل سه رنگ آبی، نقره‌ای و بنفش در نسخه ساده و دو رنگ نارنجی و مشکی در نسخه چرم ارائه می‌شود. مدل پورشه دیزاین RS نیز از دو گزینه رنگی آبی تیره و سفید بهره می‌برد. گزینه‌های ذخیره‌سازی شامل یک مدل 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی و یک مدل نهایی 512 گیگابایتی هستند. میت 50 در مدل 128 گیگابایتی 4999 یوان (720 دلار) قیمت دارد، درحالی‌که نوع 256 گیگابایتی دارای برچسب قیمتی 5499 یوان (790 دلار) و مدل 512 گیگابایتی نیز 6499 یوان (935 دلار) است.

میت 50 پرو در دو نسخه 256 و 512 گیگابایتی به‌ترتیب با قیمت 6799 یوان (980 دلار) و 7799 یوان (1120 دلار) عرضه می‌شود.

رنگ‌بندی میت 50 هواوی

رنگ‌بندی میت 50 هواوی

رنگ‌بندی میت 50 پرو هواوی

رنگ‌بندی میت 50 پرو هواوی

گران‌ترین و لوکس‌ترین مدل یعنی Mate 50 RS Porsche Design، تنها در یک نسخه 512 گیگابایتی با قیمت حدود 1870 دلار عرضه خواهد شد.

نظر شما پیرامون سری Mate 50 هواوی، طراحی، مشخصات داخلی و نوآوری‌های ارائه‌شده توسط آنان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

کاش میشد مثل قدیما هواوی هم تو رقابت با اول و سامسونگ باشه

Sarnevesht

با توجه به مشخصاتی که ارائه شد انتظار قیمت بالایی داشتم. اما وقتی به قسمت قیمت ها رسیدم واقعا شگفت زده شدم. مدل 256 گیگابایتی نسخه پرو واقعا قیمت خیییلی جذابی داره😍😍❤️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی