حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تایید کرد که آیفون با پورت USB C در راه است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

با لجاجت و سماجتی که فقط از اپل برمی‌آید (!)، تولید آیفون با پورت لایتنینگ در جریان است. این در حالی است که چه برای کاربر و چه برای محیط زیست بهتر بود USB C را از چندین نسل قبل در آیفون ها به کار می گرفت، همانطور که در آیپدها به تدریج این کار را انجام داد و حالا دیگر هیچ آیپد جدیدی با پورت لایتنینگ نداریم. امروز به صورت رسمی اپل تایید کرده که آیفون با پورت USB C در راه است.

آیفون با پورت USB C

اپل به طور مستقیم تایید کرده که آیفون در حال تغییر به USB-C است. در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال، مدیر بازاریابی اپل، گرگ جوسویاک گفت که این شرکت پورت Lighting را جایگزین خواهد کرد حتی اگر تیمش از این تغییر راضی نباشد.

این مصاحبه شامل کریگ فدریگی، معاون نرم افزاری نیز بود اما هیچ کدام از آنها مشخص نکردند که این حرکت دقیقا چه زمانی اتفاق خواهد افتاد.

مدیران اپل می‌گویند:

«اروپایی‌ها هستند که زمان‌بندی را به مشتریان اروپایی دیکته می‌کنند»

این روشی پیچیده برای گفتن چیزی در مورد جدول زمانی تغییر به USB C است. وی از پاسخ دادن به اینکه آیا اپل پورت متفاوتی را برای بازارهای خارج از اتحادیه اروپا انتخاب می‌کند یا خیر، خودداری کرد اما به نظر ما این حرکت بسیار بعید به نظر می رسد.

وی همچنین از تعهد اپل تعهد به مسیر خود و اعتماد به مهندسان این شرکت به جای پیروی از استانداردهای قانونگذاران و استفاده از سخت افزار شخص ثالث صحبت کرد. او حتی بحث الزام به استفاده از پورت microUSB را مطرح و درباره اینکه چگونه اپل برای برآورده کردن الزامات نسنجیده تحت فشار قرار گرفته است، صحبت کرد.

مدیر بازاریابی اضافه کرد که سر-شارژر با کابل‌های جداشدنی مسئله استانداردسازی را حل کرده است و ادعا کرد که تغییر به USB-C ضایعات الکترونیکی زیادی ایجاد می‌کند زیرا مردم مجبور به خرید کابل‌های جدید و دور انداختن کابل‌های قدیمی می‌شوند.

با این حال اپل اعلام نمی کند قرار دادن کابل USB-C به USB-C در جعبه آیفون های بدون شارژر خود باعث تولید چه مقدار ضایعات الکترونیک شد، چون هیچ کدام از شارژر آیفون‌های قدیمی این شرکت خروجی USB C نداشتند!

به هر صورت با هر توجیهی که اپل ارایه کند، تغییر به یک پورت واحد موضوعی است که همه شرکت ها برای کمک به حفظ محیط زیست باید انجام دهند.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که حداکثر تا آیفون ۱۵ که الزام اتحادیه اروپا اجباری می شود، پورت USB-C به آیفون ها اضافه شود. هر چند ۲ سال پیش گزارشی داشتیم که اپل آیفون را قبل از کوچ به USB C کاملا بی‌سیم طراحی می کند.

اپل آیفون را قبل از کوچ به USB C کاملا بی‌سیم طراحی می کند

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)