حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پورت USB-C آیفون ۱۵ اپل از لوازم جانبی محدودی پشتیبانی می‌کند

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار

همانطور که احتمالا مطلع هستید، اتحادیه اروپا با تدوین قانون یکسان‌سازی شارژها، تمام شرکت‌های تولید کننده را ملزم به استفاده از درگاه USB Type C کرده است. اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید از این قانون تبعیت کند. با این حال گویا پورت USB-C آیفون ۱۵ اپل از لوازم جانبی محدودی پشتیبانی می‌کند. با ترنجی همراه شوید.

پورت USB-C آیفون ۱۵ اپل پشتیبانی محدودی از لوازم جانبی خواهد داشت

سال گذشته، پارلمان اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن هر گوشی هوشمندی که در محدوده جغرافیایی این اتحادیه عرضه شود، باید از پورت شارژ USB Type C استفاده کند. بنابراین، مطابق با قوانین اتحادیه اروپا، اپل در حال برنامه ریزی برای افزودن پورت USB-C به آیفون‌های خود است. پورت USB-C آیفون ۱۵ امسال یک سنت‌شکنی بزرگ برای اپل خواهد بود.

به لطف قانون جدید اتحادیه اروپا برای اطمینان از وجود شارژهای یکسان برای همه تلفن‌های همراه، دیگر پورت لایتنینگ در آیفون وجود نخواهد داشت. گویا آیفون‌های بعدی همان رابط را دارند، اما گویا برای هر شارژر یا لوازم جانبی خاصی در دسترس نخواهد بود. زیرا پورت USB-C در آیفون محدودیت‌هایی برای سایر لوازم جانبی خواهد داشت و احتمالا محدود به برخی از لوازم جانبی خواهد بود.

پورت USB-C آیفون ۱۵

طبق گزارش‌ها، اپل یک برد مدار مجتمع ساخته است که با پورت لایتنیگ نیز سازگار است و البته با پورت USB-C در آیفون‌های بعدی ارائه می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع، سیستم عامل دستگاه یا یک تراشه مخصوص بیشترین کنترل را خواهد داشت و پورت USB-C آیفون را در تعامل با لوازم جانبی که کاربران به آن وصل می‌کنند، محدود خواهد کرد. این ویژگی اساسا یک تراشه برای احراز هویت پورت لایتنینگ است که اجازه نمی‌دهد لوازم جانبی تایید نشده به آن متصل شوند.

رابط‌ مدار مجتمع (IC) چیست؟
رابط‌های مدار مجتمع، تراشه‌های نیمه رسانا برای به اشتراک گذاری اطلاعات بین دستگاه‌ها هستند. این تراشه‌ها در سال ۲۰۱۲ عرضه شده بودند. در ابتدا، پورت‌ها و کانکتورهای لایتنینگ دارای گواهی MFI و دارای آی‌سی کوچکی برای احراز هویت بودند. این تراشه‌ها، هشدارهایی مبتنی بر اینکه «این وسیله جانبی پشتیبانی نمی‌شود» را برای دستگاه‌های غیرمجاز نشان می‌دهند.

این مسئله منجر به بروز موضوع جدیدی می‌شود که عبارت است از «اکوسیستم لایتنینگ ساخته شده برای آیفون». حتی اگر شکل کانکتور تغییر کرده باشد. با این حال، سود سرشار همیشگی بازهم نصیب اپل می‌شود. در همین حال، پورت‌های USB C برای آیفون، آیپد، ریموت‌های Apple TV یا پورت‌های Thunderbolt در چندین دستگاه اپل تنها به لوازم جانبی تایید شده توسط اپل محدود نمی‌شوند.

پورت USB TYPE-C آیفون ۱۵ توسط اپل در حال آزمایش است

اپل تایید کرد که آیفون با پورت USB C در راه است

به گزارش GizChina، لازم به ذکر است که این شایعه برای آیفون ۱۵ اپل منطقی خواهد بود. بنابراین کاربران این پورت شارژ معمولی را با هر کابل USB-C استاندارد دریافت خواهند کرد. با این حال، ویژگی‌های اضافی مانند شارژ سریع و انتقال داده تنها برای لوازم جانبی تایید شده توسط اپل در دسترس خواهد بود. برد مدار لایتنینگ یک طرح پشتیبان خواهد بود که به لوازم جانبی لایتنینگ بی شماری اجازه می‌دهد تا با آیفون و پورت پورت USB C آن تعامل داشته باشند.

آیفون ۱۵ پرو مکس جدید پاییز امسال وارد بازار خواهد شد. شایعات درباره آیفون ۱۵ حاکی از آن است که گوشی‌های ارزان‌تر دارای پورت USB C خواهند بود. در مقابل، این دو دستگاه، سری پرو شامل آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دارای پورت‌های تاندربولت ۳ خواهند بود. پورت‌های استاندارد USB-C دارای سرعت انتقال داده معادل USB 2 خواهند بود و Thunderbolt 3 از نمایشگر 4K و انتقال سریع داده پشتیبانی می‌کند. البته باید منتظر اخبار بیشتر درگاه USB-C آیفون ۱۵ باشیم. نظر شما کاربران ترنجی در این زمینه چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پرررروووووو 😎

قرنیه مشکی

پورت USB C رو هم انقلابی می کنیم 😍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان