حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Watch Unlock گوگل روش جدید و امن برای آنلاک کردن گوشی از طریق ساعت هوشمند است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ساعت هوشمند، گوگل

گوگل با معرفی ساعت هوشمند خود، قدم در راه ایجاد اکوسیستم متنوعی از محصولات مختلف گذاشته است. این شرکت که در زمینه توسعه نرم‌افزاری توانایی زیادی دارد، اکنون تعامل گوشی هوشمند و ساعت هوشمند را افزایش داده است. در واقع قابلیت Watch Unlock گوگل روش جدید و امن برای آنلاک کردن گوشی از طریق ساعت هوشمند است. با ترنجی همراه باشید.

قابلیت Watch Unlock گوگل چه قابلیتی را در اختیار کاربران می‌گذارد؟!

در جریان نمایشگاه CES در لاس وگاس، گوگل قابلیتی را در غرفه خود به نمایش گذاشت که در ساعت پیکسل این شرکت، Watch Unlock نام دارد. اگر قابلیت Face Unlock از چهره شما برای باز کردن قفل دستگاه پپیکسل ۷ استفاده می‌کند، می‌توان حدس زد که Watch Unlock از چه چیزی استفاده می‌کند. اگر پاسخ شما ساعت هوشمندتان است، ۱۰۰ درصد درست می‌گویید. این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده است که در مواقعی که Face Unlock روی دستگاه پیکسل شما کار نمی‌کند یا حسگر اثر انگشت این کار را به درستی انجام نمی‌دهد، بتوانید از آن استفاده کنید.

قابلیت Watch Unlock گوگل

البته لازم به ذکر است که استفاده از ویژگی Watch Unlock، امکان دسترسی امنیتی سطح اولیه‌ای به دستگاه کاربر را فراهم می‌کند. همانطور که توسط Android Police نیز گفته شده است، Watch Unlock تنها دسترسی امنیتی لایه اول را به تلفن کاربر ارائه خواهد داد. این بدان معناست که برای تایید هویت مالک تلفن و برای تکمیل پرداخت‌های غیرلمسی به اندازه کافی دسترسی نخواهد داشت نیست و به کسی اجازه نمی‌دهد با استفاده از Watch Unlock وارد برنامه شود. این منطقی است زیرا Face Unlock در سری Pixel 7 به اندازه کافی برای تایید پرداخت Google Pay امن نیست.

برای اینکه روش گوگل ایمن در نظر گرفته شود، این قابلیت از یک حسگر بیومتریک (برای اثرانگشت یا تشخیص چهره) استفاده می‌کند و بیش از ۷ درصد مواقع مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. آزمایش روی Face Unlock نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ درصد مواقع می‌توان آن را فریب داد. گوگل همچنین به کاربران پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو هشدار داده است که شاید سیستم تشخیص چهره در محیط‌های کم نور کار نکند. با Watch Unlock، تا زمانی که Pixel Watch به گوشی متصل است، می‌تواند قفل گوشی شما را باز کند. در ارائه این ویژگی در نمایشگاه CES و در غرفه گوگل، این شرکت گفته است که اکنون می‌توانید به سادگی با داشتن ساعت هوشمندتان در نزدیکی خود، وارد گوشی خود شوید.

قابلیت قفل هوشمند یا Smart Lock به شما این امکان را می‌دهد که قفل تلفن خود را با استفاده از یک چهره قابل اعتماد، یک مکان مطمئن و یک دستگاه قابل اعتماد باز نگه دارید

همانطور که در حال حاضر این قابلیت موجود است. می‌توانید با استفاده از ویژگی Smart Lock گوگل، گوشی اندروید خود را آنلاک نگه دارید. برای فعال کردن این ویژگی، گوشی اندروید خود را بردارید و به تنظیمات > امنیت > تنظیمات امنیتی بیشتر > قفل هوشمند یا Smart Lock بروید. اگر گزینه Security در آنجا نیست، روی Security & location ضربه بزنید. سپس پین، الگو یا رمز عبور خود را وارد کنید. تشخیص حضور در بدن را انتخاب کنید تا قفل گوشی در زمانی که در حال حرکت است باز بماند. با این روش، گوشی شما تا چهار ساعت آنلاک می‌ماند.

قابلیت Watch Unlock گوگل

البته به خاطر داشته باشید که اگر شخصی گوشی شما را بدزدد و در هنگام سرقت قفل آن باز شود، دستگاه همانطور آنلاک و باز می‌ماند. در برخی از مدل‌ها، گوشی هوشمندتان نحوه راه رفتن را یاد می‌گیرد، بنابراین اگر شیوه راه رفتن خود را تغییر دهید، ممکن است تلفن شما قفل شود. همچنین می‌توانید دستگاه‌ خود را طوری تنظیم کنید که قفل آن در «Trusted Place» باز بماند. این حالت می‌تواند خانه، محل کار یا هر جایی که انتخاب می‌کنید باشد. این حالت با اتصال Wi-Fi بهترین عملکرد را دارد. آخرین گزینه Trusted devices است که تا زمانی گوشی اندرویدی خود را در نزدیکی دستگاه متصل از جمله ساعت هوشمند مجهز به بلوتوث قرار داده باشید، می‌توانید قفل آن را باز نگه دارید.

قابلیت Watch Unlock گوگل

به گفته PhoneArena، با استفاده از Smart Lock، ساعت شما قفل گوشی‌تان را حتی در صورت عدم استفاده از قفل آن باز نگه می‌دارد. برای تغییر این موضوع، گوگل به دنبال افزودن یک گزینه Active Unlock است که به عنوان تکرار، Watch Unlock در Pixel Watch نامیده می‌شود. با استفاده از این گزینه، از کاربران خواسته می‌شود تا خود را در ساعت مشخصی احراز هویت کنند، به این معنی که گوشی کاربر تا زمانی که ساعت هوشمند متصل او باز باشد و توسط کاربر پوشیده شود، قفل نخواهد ماند.

این یک لایه امنیتی دیگر را به گزینه Trusted Devices در قابلیت Smart Lock گوگل اضافه می‌کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این ویژگی هنوز توسط گوگل رسما ارائه نشده است، حتی برخی معتقدند که این شرکت قابلیت مذکور را در غرفه خود در نمایشگاه CES تبلیغ کرده است. این مسئله می‌تواند بدان معنی باشد که ارائه این ویژگی به زمان معرفی خود نزدیک است، اگرچه ممکن است این چیزی باشد که تا کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O 2023 در ماه مه آینده باقی بماند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان