حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از کار افتادن قابلیت های نرم افزاری پیکسل ۶ و پیکسل ۷ توسط کاربران گزارش شده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

گوگل با نسل جدید سری پیکسل خود وعده ارائه دستگاه‌هایی بهتر از گذشته را داده است. اما گویا باید شاهد مشکلاتی که در پیکسل ۶ بودیم، در پیکسل ۷ نیز باشیم. زیرا اخیرا از کار افتادن قابلیت های نرم افزاری پیکسل ۶ و پیکسل ۷، مانند Auto-rotate و tap-to-wake توسط کاربران گزارش شده است. با ترنجی همراه باشید.

از کار افتادن قابلیت های نرم افزاری پیکسل ۶ و پیکسل ۷

بر اساس اخبار دریافتی، آخرین مشکلاتی که سری پیکسل ۶ و پیکسل ۷ را درگیر خود کرده است، یکی از مواردی است که از امکان چرخش خودکار این دستگاه‌ از جهت عمودی به افقی جلوگیری می‌کند. به نظر می‌رسد این مورد در یوتیوب رخ می‌دهد. بسیاری از کاربران این مشکل را در پیکسل ۶ پرو تجربه کرده‌اند. به جای چرخش خودکار به حالت افقی، کاربران مجبورند روی کادر کوچک در سمت راست پایین صفحه نمایش به صورت عمودی ضربه بزنند تا به صورت دستی ویدیو را به جهت افقی منتقل کنند. این تمام ماجرا نیست و کاربران پیکسل بیشتری متوجه شده‌اند که چرخش خودکار با برنامه YouTube کار نمی‌کند.

کاربران پیکسل در Reddit در مورد این باگ بحث و گفتگو کرده‌اند. کاربری به نام BennyBoy218 گفته است به نظر می‌رسد زمانی که من از یوتیوب استفاده می‌کنم، قابلیت چرخش خودکار به درستی عمل نمی‌کند و باید شخصا آن را به صورت دستی انجام دهم که کاری خسته کننده است. برخی از کاربران دریافته‌اند که با اسکرول یک ویدیوی یوتیوب از پایین به صورت عمودی، تصویر به طور خودکار به حالت افقی تبدیل می‌شود. همانطور که یکی از کاربران ردیت بیان کرده است، محتواهای ویدیویی با فشار به بخش بالای نمایشگر وارد حالت تمام صفحه می‌شوند که به نظر من راحت‌تر از تپ زدن روی مربع کوچک است.

از کار افتادن قابلیت های نرم افزاری پیکسل ۶ و پیکسل ۷

برخی ادعا می‌کنند که این مشکل به برند پیکسل گوگل محدود نیست. یکی از کاربران Reddit با نام کاربری adamcordo (که ممکن است نام واقعی او باشد) می‌گوید که همین مشکل در گلکسی نوت ۲۰ اولترا وی نیز ظاهر شده است. در نتیجه، او پیشنهاد می‌کند که این مشکل ممکن است به جای اینکه یک باگ اندروید باشد، چیزی مربوط به برنامه یوتیوب باشد.

و با توجه به تعداد رای مثبت وی در Reddit که به نظر بسیاری این اتفاق برای پیکسل ۶ پرو نیز می‌افتد، حدس کلی این است که عدم چرخش خودکار هنگام تماشای YouTube در پیکسل ۶ یا پیکسل ۷ بسیار گسترده است. مشکل دیگری که این نویسنده در اواخر هفته گذشته تجربه کرده است، این است که یکی از بهترین ویژگی‌های پیکسل دیگر در دسترس نیست. تصور کنید زنگ هشدار یا تایمر خاموش شود و فقط بگویید ایست یا Stop و این باعث می‌شود زنگ هشدار از بین برود.

به طور کلی باید گفت بسیاری عاشق این ویژگی هستند زیرا به آن ها اجازه می‌دهد تایمر یا زنگ هشدار را از راه دور متوقف کنند، حتی اگر دقیقا در کنار دستگاه خود نباشید تا روی دکمه توقف روی صفحه ضربه بزنید. فقط بسیاری واضح بودن که این یک مشکل جدید است که باعث از کار افتادن این قابلیت شده است. گویا پس از ارسال بازخورد مستقیم از دستگاه کاربران به گوگل، به نظر می‌رسد این مشکل حل شده است.

یکی دیگر از مواردی که یکی از کاربران پیکسل ۷ درباره آن نوشته است، این است که به نظر می‌رسد وضعیت دستگاه همانند پیکسل ۶ است. یکی از کاربران ردیت با نام shoelover46 می‌گوید که مودم تلفنش پس از عبور از یک منطقه بدون سرویس تلفن همراه (مانند گاراژ پارکینگ زیرزمینی) تا زمانی که که با کلید حالت هواپیما آن را غیر فعال و مجددا فعال نکنید، روشن نخواهد شد.

از کار افتادن قابلیت های نرم افزاری پیکسل ۶ و پیکسل ۷

به گفته PhoneArena، همچنین گویا قابلیت Tap-to-Wake و اسکنر اثر انگشت پیکسل ۶، هر دو مشکلاتی دارند و تا زمانی که در حال ابراز برخی نارضایتی‌ها در مورد پیکسل‌ها هستیم، باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از کاربران مختلف نتایج متناقضی با ویژگی tap-to-wake دارند. مواقعی وجود دارد که این قابلیت فوق‌العاده خوب عمل می‌کند و گاهی اوقات نیز اصلا کار نمی‌کند. یک کاربر ردیت با نام کاربری AlaskanSnowDragon، نوشته است که من می‌توانم بگویم که برای من ۸۵ تا ۹۰ درصد از مواقع کار می‌کند. اما گاهی اوقات آنقدر کار نمی‌کند و فعال نمی‌شود که قابل توجه و آزاردهنده می‌شود.

در نهایت گویا به نظر می رسد حسگر اثر انگشت پیکسل ۶ پرو یک پیرمرد حتی اندکی پسرفت کرده است. صحبت‌هایی در مورد روی آوردن گوگل به سنسور اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام برای سری پیکسل ۸ در سال آینده وجود دارد. در مورد Pixel Fold شایعه شده، رندرهایی که اخیرا از FPT به شما نشان دادیم، نشان می‌دهد که حسگر بیومتریک با دکمه پاور در کنار دستگاه ادغام می‌شود.

آپدیت نرم‌افزاری بعدی برای سری پیکسل، ارائه ویژگی‌های فصلی پیکسل خواهد بود که در تاریخ ۵ دسامبر انتظار عرضه آن می‌رود. امیدواریم با این آپدیت برخی از این باگ‌ها برطرف شوند و همچنین، کسانی از شما که از برنامه Android 13 QPR1 Beta استفاده می‌کنید، می‌توانند پس از نصب نسخه پایدار ویژگی‌های دسامبر، از حالت برنامه بتا خارج شده و از آن انصراف دهند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان