حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده اجباری از USB C در اتحادیه اروپا رسمی شد: آغاز از پاییز ۱۴۰۳

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

بالاخره این اتفاق افتاد و اپل مجبور خواهد شد حداقل در اروپا کابل لایتنینگ را به نفع USB-C کنار بگذارد. اتحادیه اروپا اکنون به توافقی رسیده است که در آن یک پورت شارژ مشترک برای همه گوشی‌ها از جمله آیفون‌ها الزامی است. پس از یک دهه صحبت در مورد این موضوع، بالاخره تصمیم آن گرفته شد. البته استفاده اجباری از USB C پاییز ۱۴۰۳ رخ خواهد داد.

استفاده اجباری از USB C

تا پاییز ۱۴۰۳ پورت USB Type-C به پورت شارژ مشترک برای همه تلفن‌ها، تبلت‌ها و دوربین‌های فروخته شده در اروپا تبدیل می‌شود. این تصمیم امروز بین اعضای اتحادیه اروپا، پارلمان و شورا انجام شد.

اتحادیه اروپا امروز در یک بیانیه مطبوعاتی توافق حاصل شده را منتشر کرد. در این بیانیه تاکید شده است که این قانون جدید این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می کند که در هر بار خرید گوشی جدید، دیگر نیازی به دستگاه شارژ و کابل متفاوت نداشته باشند و می توانند تنها از یک شارژر برای دستگاه های الکترونیکی قابل حمل استفاده کنند.

USB C

USB C

حق انتخاب کاربر برای خرید با شارژر یا بدون آن

علاوه بر این، خریداران می توانند انتخاب کنند که آیا می خواهند تجهیزات الکترونیکی جدید را با شارژر خریداری کنند یا بدون آن. قانون جدید به همه کمک می کند تا 250 میلیون یورو در سال صرفه جویی کنند که طبق گفته اتحادیه اروپا، این مبلغ صرف خرید شارژر می شود.

اتحادیه اروپا اکنون تا پاییز 2024 یا ۱۴۰۳ به تولیدکنندگان فرصت داده است تا قانون جدید را اجرا کنند. قانون جدید برای محصولات زیر اعمال خواهد شد:

  1. ۱- تلفن‌های همراه
  2. ۲- تبلت‌ها
  3. ۳- کتاب‌خوان‌های الکترونیکی
  4. ۴- هدفون‌ها
  5. ۵- دوربین‌های دیجیتال
  6. ۶- هدفون
  7. ۷- کنسول‌های بازی ویدیویی دستی
  8. ۸- بلندگوهای قابل حمل

البته سازندگان لپ‌تاپ مدت زمان بیشتری را برای تطبیق با شرایط جدید در نظر می‌گیرند: تا ۴۰ ماه پس از اجرایی شدن این قانون.

چند مرحله دیگر نیز باید انجام شود، مثلا پارلمان و شورا باید به طور رسمی این توافق را تأیید کنند و باید در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر شود. اما پس از انجام این کار، لازم الاجرا می شود (20 روز پس از انتشار)، و مقررات بعد از 24 ماه شروع به اعمال می شود.

به خاطر داشته باشید که قابل درک است که این قانون در مورد محصولاتی که قبلاً قبل از اجرایی شدن در بازار بودند اعمال نخواهد شد.

در مورد اپل، این شرکت قبلاً با اشاره به نگرانی های مربوط به زباله های الکترونیکی از این پیشنهاد انتقاد کرده است. با این حال، در درازمدت مشتریان باید کمتر نگران انباشتن شارژر در خانه خود باشند.

به هر حال ممکن است اپل به سمت اتصال USB-C حرکت کند. شایعات اخیر در مورد آیفون 15 نشان می دهد که آیفون های 2023 ممکن است پورت لایتنینگ را به نفع USB-C حذف کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این تصمیم مثبت خواهد بود؟ به نظر من که هست.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)