حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدم تبعیت هند از استاندارد یکسان سازی شارژرهای موبایل در اتحادیه اروپا

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

مدتی است که موضوع یکسان سازی شارژهای موبایل در دست بررسی اتحادیه اروپا است و این قانون حتی اپل را مجبور می‌کند که درگاه لایتنینگ آیفون را کنار گذاشته و به USB Type-C رو آورد. اکنون اما شاهد عدم تبعیت هند از استاندارد یکسان سازی شارژرهای موبایل در اتحادیه اروپا هستیم. با ترنجی همراه باشید.

عدم تبعیت هند از استاندارد یکسان سازی شارژرهای موبایل در اتحادیه اروپا

دولت هند تایید کرده است که گروه‌های متخصصی را برای بررسی استفاده از شارژرهای رایج وسایل الکترونیکی قابل حمل تشکیل خواهد داد. این شارژرها برای شارژ گوشی‌های هوشمند نیز استفاده خواهند شد. روهیت کومار سینگ، وزیر امور مصرف‌کنندگان هند، این خبر را اعلام کرد و نگرانی‌هایی را در مورد زباله‌های الکترونیکی مطرح نمود. علاوه بر این، سینگ فاش کرد که سهامداران این صنعت می‌خواهند در مورد تغییر به شارژرهای رایج بحث کنند.

وزیر امور مصرف کنندگان گفته است که دولت گروه‌های متخصص را برای بررسی پذیرش شارژرهای رایج در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل تشکیل می‌دهد. نکته قابل توجه، سیاست اتحادیه اروپا است که به سازندگان همه گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های قابل حمل دستور می‌دهد که از درگاه  USB Type-C استفاده کنند.

استاندارد یکسان سازی شارژرهای موبایل

با این حال، دولت هند در حال بررسی امکان اجازه دادن به دو نوع شارژر به جای این قانون است. این موضوع شامل درگاه USB Type-C می‌شود. دستگاه‌های مختلف از شارژرهای اختصاصی و مختلفی استفاده می‌کنند که توسط سازندگان ارائه شده یا حداقل توسط آن‌ها توصیه شده است. به عنوان مثال، حساب پشتیبانی رسمی نینتندو از کاربران خواست تا در ماه جولای از شارژرهای کابلی گوشی هوشمند برای شارژ کنسول سوئیچ خودداری کنند.

چرا هند می‌خواهد به دو نوع شارژر برای گوشی‌های هوشمند و سایر و لوازم الکترونیکی مجوز بدهد؟

تصمیم نهایی دولت هند نتیجه بحث آن با سهامداران خواهد بود. به گفته سینگ، این یک مسئله پیچیده است. از آنجایی که هند نقشی حیاتی در تولید شارژر دارد، درک دیدگاه همه فعالان این حوزه، بسیار مهم است. علاوه بر این، سینگ گفته است که دولت قبل از اتخاذ تصمیم نهایی، نظر تولید کنندگان، کاربران، فعالان این صنعت و فعالان حوزه محیط زیست را دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، گروه‌های متخصص، دیدگاه‌های مختلف هر یک از ذینفعان را بررسی می‌کنند.

استاندارد یکسان سازی شارژرهای موبایل

به گزارش GizChina، تولیدکنندگان پیشرو گوشی به دلیل عدم ارائه شارژر در جعبه آن، مورد اعتراض سازمان‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان قرار گرفته‌اند. جهت یادآوری، باید بگوییم که سامسونگ در برزیل به دلیل عدم عرضه شارژر در جعبه سری گلکسی S21 در ماه مه مورد انتقاد قرار گرفت. اکنون، هند در حال بررسی استفاده از یک پورت شارژ مشترک برای همه دستگاه‌ها است. بر اساس گزارش News 18، دولت در ۱۷ آگوست با ذینفعان این صنعت دیدار خواهد کرد.

در این جلسه، دولت در مورد توقف استفاده از شارژرهای مختلف برای کاهش زباله‌های الکترونیکی صحبت می‌کند. این شبیه به دستوری است که اتحادیه اروپا قبلا آن را اعلام کرده بود. طبق این دستور، سازندگان گوشی‌های هوشمند باید از سال ۲۰۲۴، گوشی‌هایی با پورت USB Type-C را به بازار عرضه کنند که این موضوع حتی اپل را نیز در بر خواهد گرفت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان