حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افت سهام اپل به خاطر مشکلات تولید آیفون به بیشترین میزان خود رسیده است

این روزها در حوزه تکنولوژی، مشکلات فراگیری به وجود آمده است که ویروس کرونا و جنگ روسیه و اوکراین از جمله دلایل آن هستند. این وضعیت شرکت‌ها رو مجبور به اخراج کارمندان و خطوط تولید را مجبور به کاهش تولید کرده است. اکنون نیز گویا افت سهام اپل به خاطر مشکلات تولید آیفون به بیشترین میزان خود رسیده است. با ترنجی همراه باشید.

افت سهام اپل به خاطر مشکلات تولید آیفون تا کجا ادامه خواهد داشت؟

در حالی که زمان تولید مدل‌های آیفون ۱۴ پرو پس از ترس از قرنطینه ناشی از همه‌ گیری ویروس کرونا، مانع از تولید دستگاه‌های کافی برای پاسخگویی به تقاضای کاربران در چند وقت اخیر شده، اکنون وضعیت شروع به عادی شدن کرده است. برنامه تولید سری آیفون ۱۴ و فروش آن به‌ طور کلی در جایی نیست که سرمایه‌گذاران انتظار آن را داشتند.

در نتیجه، سهام اپل اخیرا یک بار دیگر وضعیت سقوط را تجربه کرده و اکنون تنها در ماه دسامبر ۱۲.۴ درصد کاهش یافته است. نه تنها این، بلکه شرکت‌های بزرگ و توانمندی مانند اپل و تسلا اکنون در موقعیت غیرقابل پیش‌بینی برای تجربه برخی از بدترین سقوط‌های سهام خود قرار دارند. برای تسلا، این بزرگترین افت ثبت شده در تاریخ این شرکت است، در حالی که برای سهام اپل امسال بزرگ‌ترین سقوط از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ و متعاقب آن سقوط آزاد شاخص‌های سهام خواهد بود.

افت سهام اپل

به گفته خبرگزاری PhoneArena، اکنون سهام اپل در آستانه بسته شدن در زیر ۱۳۰ دلار در هر سهم است و تمام سودهای انباشته شده از اواسط سال ۲۰۲۱ را از بین می‌برد، در حالی که در کل سال ۲۰۲۲ سهام آن ۲۷ درصد کاهش یافته است. البته فشار افزایش نرخ بهره فدرال با این موضوع ارتباط تنگاتنگی دارد، زیرا سرمایه گذاران را به جستجوی پناهگاه‌های امن و فرار از ریسک‌های پرخطرتر مانند سهام‌های فناوری سوق داده است که منجر به کاهش نزدیک به ۳۴ درصدی سهام نزدک در سال جاری شد.

با این حال، در سه ماهه گذشته اپل ۴۲ درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است و در حالی که سه ماهه آخر سال ممکن است تحت تاثیر منفی افزایش کووید در چین پس از بازگشایی خطوط تولید این کشور باشد، درآمد این شرکت ممکن است دوباره رکورد جدیدی بزند. میانگین قیمت فروش بالاتر سری آیفون ۱۴ که به شدت به نفع مدل‌های گران‌تر آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس است، نیز دلیلی بر افزایش تقاضای این مدل‌ها می‌باشد. نظر شما کاربران ترنجی درباره افت سهام اپل که به خاطر مشکلات تولید آیفون به بیشترین میزان خود رسیده است، چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

اپل مثلا پنج میلیارد دلار سود میکنه میگه من ضرر کرده ام چون انتظار داشته ۱۰ میلیارد دلار سود کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان