حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برند جدید دوربین سامسونگ با نام XISO-CELL توسط این شرکت در دست ثبت است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، دوربین، سامسونگ

سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که از دیر باز با تلاش و جدیت مستمر خود توانسته است در حوزه تولید انواع محصولات سخت‌افزاری خودکفا باشد. برند تولید قطعات دوربین این شرکت ایزوسل نام دارد. اکنون گویا برند جدید دوربین سامسونگ با نام XISO-CELL احتمالا بیانگر نسل جدیدی از ماژول‌های دوربین موبایل است در ادامه با ترنجی همراه شوید.

برند جدید دوربین سامسونگ با نام XISO-CELL احتمالا بیانگر نسل جدیدی از ماژول‌های دوربین موبایل است

غول تولیدی کره جنوبی، یعنی سامسونگ، یکی از معدود برندهای فعال در حوزه گوشی‌های هوشمند است که دوربین‌های بسیار مناسبی را تولید می‌کند. سامسونگ از ماژول دوربین خود، یعنی ISOCELL استفاده می‌کند. این موضوع از زمان عرضه اولین ماژول آن در گلکسی S5 تا کنون ادامه داشته است. در سال‌های بعدی توسعه، سامسونگ همچنین برندهای ISOCELL Plus و همچنین ISOCELL 2.0 را راه اندازی کرد. نام تجاری نسل بعدی ماژول‌های دوربین سامسونگ ممکن است “XISO-CELL” نامیده شود. این موضوع را می‌توان از یک برنامه علامت تجاری اخیر که توسط این شرکت ثبت شده است، متوجه شد.

برند جدید دوربین سامسونگ با نام XISO-CELL

خبرگزاری Galaxy Club گزارش داده است که سامسونگ اخیرا برای علامت تجاری “XISO-CELL” درخواست ثبت داده است. این شرکت کره‌ای ابتدا برای این علامت تجاری، به سرویس اطلاعات مالکیت معنوی کره (KIPRIS) درخواستی فرستاده است. اگرچه این سند، مارک و فونت خاص آن را نشان می‌دهد، اما هیچ اطلاعات دیگری را فاش نمی‌کند. بنابراین، مشخص نیست که آیا دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 از ماژول برند تجاری جدید سامسونگ استفاده خواهد کرد یا خیر.

علامت تجاری “ISOCELL” از جمله isolated cells یا سلول‌های جدا شده نشات گرفته است. این روش، روش سامسونگ برای کاهش تداخل و نویز بین دو پیکسل مجاور در دوربین است و ما مطمئن نیستیم که افزودن X به برند فعلی ISOCELL چه ارتباطی با عملکرد یا کیفیت آن دارد.

SAMSUNG ISOCELL HPX
حدود یک ماه پیش، سامسونگ سنسور ISOCELL HPX، که یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی دیگر است را معرفی کرد. این حسگر همچنان از کوچک‌ترین اندازه پیکسل یعنی ۰.۵۶ میکرومتری این شرکت استفاده می‌کند. جهت یادآوری باید بگوییم که سونی چند ماه پیش لنز IMX989 را روانه بازار کرد که یکی از اولین محصولاتی است که سری شیائومی ۱۳ از آن استفاده خواهد کرد.

برند جدید دوربین سامسونگ با نام XISO-CELL

به گفته خبرگزاری GizChina، حسگر ISOCELL HPX سامسونگ، از زوم بدون اتلاف چهار برابر پشتیبانی می‌کند. حتی اگر تصویر چهار بار کوچک‌نمایی شود، باز هم می‌تواند عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی تولید کند. سامسونگ گفته است که فناوری DTI هر پیکسل را از هم جدا می‌کند و در عین حال حساسیت را برای ثبت تصاویر واضح و روشن‌تر افزایش می‌دهد. در مقایسه با اندازه پیکسل ۰.۶۴ میکرومتر این محصول نسبت به نسل قبلی سامسونگ، اندازه پیکسل ISOCELL HPX حدود ۱۲ درصد کوچک‌تر است.

سنسور ISOCELL HPX همچنین مساحت ماژول دوربین را ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. این مسئله به نوبه خود باعث کاهش ضخامت دوربین و حتی ضخامت دستگاه می‌شود و بدین ترتیب، می‌توان کاهش چشمگیری در ضخامت لنز دوربین‌ها را شاهد بود. نظر شما کاربران ترنجی درباره تغییر نام برند ماژول دوربین ISOCEL سامسونگ به XISO-CELL چیست؟ آیا این موضوع بیانگر ورود سامسونگ به نسل جدیدی از لنز و حسگرهای دوربین موبایل است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان