حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی S23 سامسونگ در ایران رجیستر نمی شود؟ پایان گوشی‌های پرچمدار در ایران؟!

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی، سامسونگ، شایعات

در حالی که واردات رسمی آیفون ۱۴ همچنان ممنوع است و وضعیت رجیستری واردات محدود مسافری هم مشخص نیست، یک شایعه جدید در فضای مجازی دست به دست می شود که اگر صحت داشته باشد باید گفت وارد دوره پایان گوشی های پرچمدار در ایران می‌شویم. تیرهای جسته‌وگریخته‌ای در فضای مجازی با این محتوا وجود دارد که گلکسی S23 سامسونگ در ایران رجیستر نمی شود. اما آیا این صحبت‌ها صحت دارند؟

رجیستری گلکسی S23 در ایران انجام خواهد شد؟

داستان ممنوعیت واردات آیفون‌های نسل جدید خود یک پاردوکس عجیب در تصمیم‌گیری مقامات بالادستی است. صحبت از ارزبَری بالای واردات آیفون نسبت به ارز تخصیص داده شده کلی برای این بازار می‌شود. این دلیل را به صورت غیررسمی برای عدم رجیستری آیفون ۱۴ را ارائه می‌کنند.

این در حالی است که مثلا آیفون ۱۳ پرو مکس با بالاترین حافظه داخلی ممکن در حال واردات است و مشکلی از این بابت ندارد. اگر از نظر ارزبری بخواهیم حساب کنیم، مشخصا هیچ منطقی اینجا وجود ندارد چون تفاوت قیمت خاصی بین سری آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ وجود ندارد. اگر هم وجود داشته باشد در برخی مدل‌ها نهایتا تا ۱۰۰ دلار است.

یکی از احتمالات دیگر پشت پرده عدم واردات رسمی iPhone 14 را برخی به ارتباط ماهواره‌ای مرتبط می‌دانند. خب باید گفت که این سرویس در حال حاضر در ایران در دسترس نیست. همچنین اگر دستگاه رجیستر نشود باز هم این قابلیت کار می‌کند، چون دقیقا برای جایی طراحی شده که ارتباط مخابراتی نباشد. از طرف دیگر اساس کار آن اطلاع رسانی به مراکز امدادی است، پس در کل اگر مسئولان، آگاه باشند؛ نگرانی از این بابت نباید باشد.

در همین حین پرچمدارهای تاشو بسیار گران‌تر سامسونگ مانند گلکسی زد فولد ۴ یا گلکسی اس ۲۲ اولترا به راحتی وارد می‌شوند. البته حجم واردات محصولات پرچمدار سامسونگ و اپل به ایران قابل مقایسه نیست. چون سامسونگ بخش زیادی از فروشش را گوشی‌های اقتصادی‌تر تشکیل می‌دهد اما اپل هر چه دارد تقریبا پرچمدار است. شاید ادامه‌دار بودن واردات پرچمدارهای گران برند کره‌ای را بتوان به این دلیل دانست.

گلکسی اس ۲۳

گلکسی اس ۲۳

با توجه به این تقاسیر اما رجیستری گلکسی S23 سامسونگ در ایران به کجا خواهد رسید؟

تا کنون هیچ اطهار نظر رسمی درباره این شایعات نشده است. در حقیقت هیچ چیز درباره رجیستر نشدن گلکسی اس ۲۳ در ایران از سوی منابع رسمی و حتی نیمه‌رسمی منتشر نشده و صرفا چند شایعه را شاهد هستیم.

اگر همه چیز طبق روال هر سال پیش برود، با توجه به حجم کمتر واردات پرچمدارهای سامسونگ و دیگر برندهای اندرویدی، شاید محدودیتی برای تامین ارز و واردات آن‌ها نباشد.

با این حال اگر قرار باشد قانون عدم واردات موبایل بالای ۶۰۰ یورویی بخواهد سفت و سخت برقرار باشد، فطعا این خانواده که بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار (در قیمت مدل های پایه) قیمت دارد باید وارد نشده و رجیستر هم نشود.

شما چطور فکر می‌کنید؟ به دوره سیاه عدم واردات موبایل پرچمدار به ایران وارد خواهیم شد یا اینطور نیست؟ به هر صورت با وجود اینکه ما تمام قد طرفدار وارد شدن محصولات به روز مانند سری iPhone 14 و Galaxy S23 یا محصول دیگری هستیم، اما با توجه به شرایط اقتصادی نباید از یاد برد که تهیه کردن یک دستگاهی که به ذاته اقتصادی پایین‌رده است هم برای مردم سخت شده است، چه برسد به دستگاه‌های پرچمدار پریمیوم.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrad

این چه مسخره بازیه اینا دراوردن؟البته حق دارن چون اصلا و ابدا نمیدونن تکنولوژی یعنی چی!!فقط داریم پسرفت میکنیم کل دنیا داره به ریشمون میخنده.خاک بر سرما با این کشورمون با این قانونمون با این طرز تفکر عقب افتادمون
خر چه داند قیمت نقل و نبات!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)