حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل 64 بیتی بودن سری پیکسل 7 را تأیید کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

مدت کوتاهی پس از عرضه پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل، شواهد حاکی از آن بود که این گوشی‌ها اولین دستگاه‌های اندرویدی هستند که تنها از اپلیکیشن‌های 64 بیتی پشتیبانی می‌کنند. اکنون، گوگل این خبر را ازطریق وبلاگ توسعه‌دهندگان اندروید خود تأیید کرده و برخی از مزایایی که این حالت ارائه می‌دهد را بیان کرده است.

تأیید 64 بیتی بودن پیکسل 7 گوگل

درحالی‌که پیش از این نیز در مورد آن گزارش داده بودیم، گوگل تصریح کرد که با این پیکربندی، گوشی‌های پرچمدار جدیدش دیگر از برنامه‌های 32 بیتی پشتیبانی نمی‌کنند، به این معنی که نسخه‌های قدیمی نرم‌افزار بدون کتابخانه‌های 64 بیتی کار نمی‌کنند. این تغییر مزایای بی‌شماری به‌همراه دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که دستگاه‌ها می‌توانند کارآمدتر کار کنند. با انتقال به برنامه‌های 64 بیتی، آن‌ها اکنون می‌توانند سریع‌تر اجرا شوند زیرا «به ثبت‌ها و دستورالعمل‌های اضافی دسترسی دارند که برای برنامه‌های 32 بیتی در دسترس نیستند».

با نداشتن پشتیبانی از برنامه‌های 32 بیتی، سیستم‌عامل می‌تواند با آزاد کردن 150 مگابایت رم نیز بهره‌مند شود که به معنای کاهش تعداد برنامه‌ها و jank کمتر است. علاوه‌بر این، CPUهایی که برای اجرای کدهای 64 بیتی بهینه شده‌اند، می‌توانند قدرت بیشتری را با افزایش عملکرد تا 25 درصد ارائه دهند. علاوه‌بر کارایی بیشتر، مزایای امنیتی نیز دریافت خواهید کرد، مانند افزایش اثربخشی تصادفی‌سازی طرح‌بندی فضای آدرس (ASLR) که برای محافظت از سیستم‌عامل کار می‌کند و همچنین ظرفیت اضافی برای “حفاظت از یکپارچگی جریان کنترل”.

تأیید 64 بیتی بودن پیکسل 7 گوگل

تأیید 64 بیتی بودن پیکسل 7 گوگل

تا آنجا که به قسمت پشتیبانی مربوط می‌شود، توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند با ارائه به‌روزرسانی‌های سریع‌تر و دسترسی به ابزارهای تشخیص خطای حافظه مانند HWASan که بسیار کارآمدتر از ASan است، از مزایای پشتیبانی از برنامه‌های 64 بیتی بهره ببرند. گوگل به توسعه‌دهندگان برنامه هشدار می‌دهد که ممکن است لازم باشد هنگام آزمایش برنامه‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و مطمئن شوند که آن‌ها به‌طور خاص برای دستگاه‌های 64 بیتی نیز آزمایش می‌کنند.

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو دو گوشی هوشمند اندرویدی هستند که به‌تازگی از سوی گوگل معرفی شده‌اند. در آینده، می‌توانید انتظار داشته باشید که دستگاه‌های بیشتری از رویکرد 64 بیتی تنها استفاده کنند. درحالی‌که سخت است بگوییم کدام شرکت‌ها این مورد را تجربه خواهند کرد، اما شایعه شده است که محصول سخت‌افزار بعدی گوگل، تبلت پیکسل، نیز تنها 64 بیتی خواهد بود. خوشبختانه، به‌عنوان یک مصرف‌کننده، نیازی به نگرانی زیادی در مورد این تغییر نخواهید داشت، زیرا گوگل در اوایل سال 2017 مقدمات این امر را فراهم کرده بود تا از این حالت اطمینان حاصل کند.

نظر شما درباره 64 بودن محض سری پیکسل 7 گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی