حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری پیکسل 7 گوگل اولین گوشی‌های 64 بیتی محض اندرویدی هستند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

گوگل Pixel 7 و Pixel 7 Pro به چند دلیل گوشی‌های مهمی هستند که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها، نحوه پشتیبانی این دستگاه‌ها از برنامه‌هاست. همان‌طور که به‌تازگی مشخص شده است، سری پیکسل 7 اولین گوشی‌های اندرویدی هستند که پشتیبانی از برنامه‌هایی را که 64 بیتی نیستند، مسدود می‌کنند. اما این برای کاربران چه معنایی دارد؟

سری پیکسل 7 64 بیتی

بر کسی پوشیده نیست که گوگل برای آینده‌ای کار می‌کند که در آن اندروید یک سیستم‌عامل 64 بیتی باشد، و نه سیستم‌عاملی که هنوز از نرم‌افزارهای 32 بیتی پشتیبانی می‌کند. اما چه تفاوتی بین این دو وجود دارد؟ به‌طورخلاصه، یک سیستم‌عامل 64 بیتی می‌تواند به آدرس‌های حافظه بسیار بیشتری دسترسی داشته باشد که منجر به بهبود عملکرد و امنیت می‌شود. به‌عنوان‌مثال، زمانی که کروم به نسخه 64 بیتی منتقل شد، گوگل به بهبود سرعت این مرورگر برای اندروید افتخار کرد.

گوگل در سال 2011 با انتشار اندروید 5.0 به پشتیبانی از برنامه‌های 64 بیتی روی آورد، اما این پلتفرم در سال‌های بعد همواره از برنامه‌های 32 بیتی نیز پشتیبانی می‌کند. در سال 2019 بود که گوگل برای همه برنامه‌های توزیع‌شده ازطریق Play Store، منبع اصلی برنامه‌های اندروید، پشتیبانی 64 بیتی را الزامی کرد و بعدها Play Store به عمر برنامه‌هایی که از 64 بیت پشتیبانی نمی‌کردند، پایان داد.

سری پیکسل 7 64 بیتی

سری پیکسل 7 64 بیتی

اکنون، گوگل با عرضه پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو تنها با پشتیبانی 64 بیتی از برنامه‌ها، گام بعدی خود را برداشته است.

همان‌طور که Mishaal Rahman تأیید کرده است، سری پیکسل 7 تنها از برنامه‌های 64 بیتی پشتیبانی می‌کند. به‌طور دقیق‌تر، این گوشی‌ها نصب برنامه‌های 32 بیتی را با پیام «برنامه نصب‌نشده چراکه با گوشی شما سازگار نیست» مسدود می‌کنند.

این برای کاربران چه معنایی دارد؟

ازنظر تئوری، تغییر رویکرد گوگل برای پشتیبانی از برنامه‌های منحصراً 64 بیتی در سری Pixel 7 نباید تأثیر قابل‌توجهی بر تجربه کاربران داشته باشد.

این عمدتاً به‌دلیل پایه‌ای است که گوگل در دهه گذشته برای ایجاد پشتیبانی از 64 بیت در اندروید ایجاد کرده است. درحال‌حاضر، یکی از تنها برنامه‌هایی که به‌عنوان یک برنامه 32 بیتی وجود دارد، بازی خاطره‌انگیز فلاپی برد است که از زمان موفقیت چشمگیر آن، به‌روزرسانی نشده است. رحمان همچنین اشاره می‌کند که نسخه‌ای از برنامه ساعت هوشمند Pebble از 64 بیت پشتیبانی نمی‌کند، به این معنی که ساعت‌های هوشمند قدیمی‌تر، که ازنظر فنی هنوز عملکرد دارند، نمی‌توانند با جدیدترین تلفن‌های پیکسل گوگل جفت شوند.

به‌طور قابل‌توجهی، یک اثر بالقوه مثبت نیز در اینجا وجود دارد. رحمان ادعا می‌کند که معیارهای راندمان انرژی و عملکرد در دستگاه‌های با حافظه رم بیش از 4 گیگابایت، 5 تا 10 درصد افزایش می‌یابد.

نظر شما درباره سری پیکسل 7 به‌عنوان اولین گوشی‌های اندرویدی که تنها برنامه‌های 64 بیتی را اجرا می‌کنند، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی