حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۵ ویژگی برجسته One UI 5.0 سامسونگ (آپدیت اندروید ۱۳)

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، سامسونگ

پریشب بود که سامسونگ در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان سامسونگ برداشت خود را از اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5 رونمایی کرد. در این مطلب می خواهیم ۵ ویژگی برجسته One UI 5.0 سامسونگ یا همان آپدیت اندروید ۱۳ این شرکت را با هم مرور کنیم. آپدیتی که به نظر می‌رسد مانند اکثر آپدیت‌های بزرگ اخیر آنقدرها در ظاهر تفاوتی نداشته باشد.

رابط کاربری One UI 5.0 سامسونگ

سامسونگ تایید کرده که One UI 5 به عنوان یک به‌روزرسانی پایدار در هفته‌های آینده برای پرچمداران گلکسی مانند سری گلکسی S22، Z Flip4 و Z Fold4 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

در ادامه ۵ ویژگی برجسته رابط کاربری One UI 5.0 را با هم مرور خواهیم کرد. ویژگی‌هایی که اگر کاربر iOS باشید اصلا برای شما جدید نیستند.

۱- صفحه قفل جدید

صفحه قفل جدید در One UI 5.0

صفحه قفل جدید در One UI 5.0

با صفحه قفل بازطراحی شده شروع می کنیم. سامسونگ اکنون به شما امکان می دهد تصویر زمینه، طراحی ساعت صفحه قفل، ویجت‌های صفحه قفل و پالت های رنگی خود را سفارشی کنید. یکی دیگر از موارد اضافه شده، گزینه تصویر زمینه ویدیویی است که به شما امکان می دهد یک ویدیوی کوتاه را روی صفحه قفل خود قرار دهید.

۲- پیشنهاد هوشمند ویجت

سامسونگ همچنین پیشنهادهای هوشمند جدیدی برای ویجت‌ها و برنامه‌هایی ارائه می‌کند که بر اساس الگوهای استفاده شما، پیشنهاداتی ارائه می‌دهند. روال One UI 5 دارای گزینه های تشخیص جدیدی است که به شروع اتوماسیون کمک می کند.

“حالت‌ها” یا “Modes” ویژگی جدیدی است که به شما امکان می‌دهد تنظیمات سفارشی و ویژگی‌های برنامه را برای بخش‌های مختلف روزتان برنامه‌ریزی کنید، مانند زمانی که به خواب می‌روید یا در حین تمرین.

۳- تماس صوتی از طریق نوشتن پیام متنی

قابلیت Bixby Text Call پاسخ سامسونگ به Screen Calling گوگل است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد برای زمانی که تمایلی به صحبت کردن ندارید از طریق پیام متنی تماس بگیرید.

وقتی به تماسی و با استفاده از قابلیت Bixby Text Call پاسخ می‌دهید، به شخص طرف دیگر خط اطلاع داده می‌شود و سپس می‌توانید آنچه را که می‌خواهید Bixby بگوید را تایپ کنید و در عین حال آنچه را که طرف مقابل می‌گوید به‌صورت بلادرنگ به صورت نوشته بخوانید. Bixby Text Call در حال حاضر برای کاربران در کره جنوبی در دسترس است در حالی که نسخه انگلیسی برای اوایل سال 2023 برنامه ریزی شده است.

۴- استخراج متن از تصویر

گالری سامسونگ اکنون به شما امکان می دهد متن را از تصاویر موجود در عکس های خود استخراج کنید.

۵- داشبورد حریم خصوصی و دستگاه‌های متصل

همچنین یک منوی جدید دستگاه‌های متصل و مرکز حریم خصوصی با داشبوردهای امنیتی و حریم خصوصی وجود دارد. سامسونگ همچنین اعلان جدیدی را در پنل اشتراک‌گذاری اضافه کرده است که وقتی می‌خواهید عکس‌هایی را با اطلاعات حساسی مانند پاسپورت یا کارت بانکی خود به اشتراک بگذارید، به شما هشدار می‌دهد.

نظر شما درباره این قابلیت های آپدیت اندروید ۱۳ سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)