حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات پیکسل ۷ تفاوت زیادی با نسل قبل نخواهد داشت

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، گوگل

اکتبر ۲۰۲۱ بود که گوگل از پیکسل ۶ رونمایی کرد. هم اکنون زمان معرفی جانشین این تلفن هوشمند است. شایعات اما ادعا می‌کنند که مشخصات پیکسل ۷ تفاوت زیادی با نسل قبل ندارد. گفته می‌شود که این دستگاه از تراشه جدید Tensor G2 استفاده خواهد کرد که CPU مشابه با نسل اول تنسور دارد. همچنین رفرش ریت صفحه نمایش هنوز به همان ۹۰ هرتز محدود مانده است.

سخت افزار دوربین های موجود در قاب پشتی پیکسل ۷ مشابه نسل قبل است!

همان‌طور که اشاره شد، مشخصات پیکسل ۷ تفاوت فاحشی نسبت به Pixel 6 ندارند. این دستگاه از تراشه Tensor G2 بهره خواهد برد. چیپست مذکور مودم، NPU و پردازنده گرافیکی پیشرفته تری دارد. اما متاسفانه پردازنده مرکزی این تراشه مشابه نسل قبل خواهد بود. یک افشاگر معروف اطلاعات مشخصات احتمالی گوگل پیکسل ۷ را منتشر کرده است اگر مشخصات تلفن هوشمند مذکور را با نسل قبل مقایسه کنیم، گویا با بازی «تفاوت را تشخیص دهید» روبرو هستیم(!) این دستگاه از صفحه نمایش ۶.۳ اینچی OLED با وضوح FullHD+ و رفرش ریت ۹۰ هرتزی برخوردار خواهد بود. این نمایشگر ۰.۱ اینچ نسبت به پیکسل ۶ کوچک تر است. اما سایر مشخصات با نسل قبل یکسان است. استفاده از صفحه نمایشی ۹۰ هرتزی در یک تلفن هوشمند شبه پرچمدار ۲۰۲۳ ویژگی‌ جذابی به نظر نمی‌رسد.

Google Pixel 7

ادعا می‌شود که دو لنز دوربین در قاب پشتی پیکسل ۷ قرار خواهند گرفت. همانند نسل قبل، دوربین اصلی این دستگاه رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی داشته و دوربین دیگر (که برای تشخیص عمق صحنه استفاده می‌شود) وضوح ۱۲ مگاپیکسلی خواهد داشت. این دوربین ها به ترتیب از حسگر های GN1 و IMX 381 استفاده می‌کنند. با آنکه دوربین های موجود در قاب پشتی تغییری نکرده اند، اما گفته می‌شود که دوربین سلفی این تلفن هوشمند از ۸ به ۱۱ مگاپیکسل ارتقا خواهد یافت. این دوربین از فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز برخوردار بوده و از سنسور سامسونگ 3J1 استفاده می‌کند. گوشی هوشمند آینده گوگل همچنان از طراحی مشابه نسل قبل استفاده خواهد کرد. اما در نسل جدید رنگ بندی های جدیدی نیز ز دیده می‌شوند.

Google Pixel 7

انتظار می‌رود Pixel 7 دارای باتری با ظرفیت ۴,۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی یا بیشتر باشد. پیکسل ۶ از باتری ۴,۶۰۰ میلی آمپری استفاده می‌کرد. بنابراین نسل جدید تلفن هوشمند مذکور در بخش باتری تغییر خاصی را تجربه نکرده است. وب‌سایت GSMArena در جدیدترین گزارش خود ادعا می‌کند که تلفن هوشمند آینده گوگل از شارژ سریع ۳۰ وات برخوردار خواهد بود. همان‌طور که اشاره کردیم، نیروی پردازشی این دستگاه از طریق تراشه تنسور جی ۲ تامین می‌شود. احتمالا تراشه امنیتی Titan نیز در این مدل جدید به کار گرفته خواهد شد. مشخص نیست که چرا این چیپست درون خود Soc تعبیه نشده است.

گوگل Pixel 7 چه قیمتی دارد؟

گویا پیکسل ۷ مانند نسل پیشین خود تنها با ۸ گیگابایت حافظه رم قابل تهیه خواهد بود. این گوشی در دو نسخه ۸+۱۲۸ گیگابایت و ۸+۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. از دیگر مشخصات گوگل پیکسل ۷ می‌توان به برخورداری از سیزدهمین نسخه اندروید اشاره کرد. پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو در ۶ اکتبر (۱۴ مهر) معرفی می‌شوند و پیش سفارش آن‌ها نیز از همان روز شروع خواهد شد. گفته می‌شود که تلفن های هوشمند آینده گوگل از ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) عرضه می‌شوند. طبق شایعات، قیمت این دو گوشی جدید مشابه مدل های قبلی خود است، یعنی ۶۰۰ دلار برای پیکسل ۷ و ۹۰۰ دلار برای نسخه پرو. پس از چندین سال، بالاخره مدل های پرچمدار گوگل به بازار هند راه پیدا خواهند کرد. علاوه بر گوشی جدید، انتظار داریم که در ششم اکتبر پیکسل واچ و تبلت پیکسل نیز معرفی شوند.

اولین تصاویر از شمایل احتمالی گوگل Pixel 7 را در ترنجی ببینید

نظر شما چیست؟ آیا مشخصات پیکسل ۷ برای شما ناامید کننده است یا این دستگاه را گوشی هوشمند موفقی می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

قیمت عالی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی