حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل Pixel 6 Pro و Pixel 6 با تراشه Tensor و دوربین ارتقاء یافته معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، گوگل

گوگل هر ساله گوشی‌های پیکسل پرچمدار خود را رونمایی می‌کند. گوشی‌های پیکسل گوگل، عموماً بر روی ارائه سیستم دوربین پیشرفته در کنار تجربه خالص اندروید متمرکز بوده‌اند. اما گوگل در نسل جدید گوشی‌های پیکسل، رویکرد خود را تغییر داده است. این رویکرد جدید گوگل، به نحوی است که در نسل جدید گوشی‌های آن، بر روی بخش‌های بیشتری تمرکز شده است. گوگل امروز به صورت رسمی از Pixel 6 Pro و Pixel پرده برداشت. این دو گوشی، از تراشه اختصاصی Tensor استفاده می‌کنند. در ادامه، با ترنجی همراه باشید!

مشخصات فنی و قیمت گوگل پیکسل ۶

سال گذشته، گوگل از Pixel 5 با قیمت ۶٩٩ دلار رونمایی کرده بود. نکته منفی این گوشی، بهره گیری از تراشه Snapdragon 765G بود.

 

پیکسل 5 با قیمت 699 دلار رسماً معرفی شد

 

اما بالأخره امروز گوگل تمام ابهام‌های کاربران را از بین برد و رسماً از سری Pixel 6 رونمایی کرد. این گوشی‌ها، مدت زیادی است که در شایعات حضور دارند و تقریباً هفته‌ای نبوده است که شاهد انتشار یکی از شایعات این سری پرچمداران جدید گوگل باشیم. همان طور که از قبل مشخص شده بود، گوگل سری Pixel 6 را با دو عضو پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو رونمایی کرده است. ما برای شروع، با عضو ارزان‌تر این سری، یعنی پیکسل ۶ شروع می‌کنیم.

خب، گوگل در گوشی Pixel 6 یک نمایشگر ۶.۴ اینچی با شیشه تخت را تعبیه کرده است. این نمایشگر، بزرگ‌تر از آیفون ١٣ پرو است. پنل AMOLED، وضوح +Full HD و رفرش ریت ٩٠ هرتزی، از مشخصات نمایشگر پیکسل ۶ هستند. گوگل از شیشه کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس برای حفاظت از نمایشگر این گوشی در برابر ضربات و خط و خش استفاده کرده است. توجه داشته باشید که حسگر تشخیص اثرانگشت پیکسل ۶ درون نمایشگر آن تعزیه شده است.

طراحی گوگل Pixel 6، نسبت به قبل با تغییرات زیادی مواجه شده است. در کنار کم‌تر شدن حاشیه‌های اطراف نمایشگر، حفره نمایشگر نیز در بالا و مرکز نمایشگر واقع شده است. در قاب پشتی نیز طراحی کاملاً متفاوت دو رنگ را شاهد هستیم. ماژول دوربین اصلی نیز به صورت افقی تعبیه شده است. گوگل در این گوشی، از تراشه Tensor خود استفاده کرده است.

گوگل می‌گوید که تراشه Tensor سال‌ها در دست توسعه بوده است. این کمپانی تأکید می‌کند که بخش‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی Tensor، پیشرفته‌تر از همیشه هستند. خب، گوگل بی راه نمی‌گوید و ویژگی‌های ترجمه زنده و مواردی از این قبیل، همگی یک مهر تأیید هستند. این تراشه، با لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ ساخته شده است. در آن نیز هسته Cortex-X1 قرار گرفته است. همچنین گوگل از چیپست امنیتی Titan M2 برای بهبود هرچه بیشتر پروتکل‌های امنیتی بهره برده است.

دوربین اصلی گوگل Pixel 6، می‌تواند جزو اصلی‌ترین پیشرفت‌های آن نسبت به نسل قبلی باشد. چرا که گوگل برای اولین بار از یک حسگر تصویر با وضوح بالا استفاده کرده است. این کمپانی آمریکایی، در پیکسل ۶ از دوربین اصلی دوگانه ١٢+۵٠ مگاپیکسلی استفاده نموده است. سنسور ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی، همان ISOCELL GN1 سامسونگ است. سنسور ١٢ مگاپیکسلی نیز وظیفه ثبت تصاویر فوق عریض را داراست. اما در مقابل، دوربین سلفی این گوشی بر روی کاغذ تعریف چندانی ندارد و وضوح آن، ٨ مگاپیکسل است. بنابراین، باید ببینیم که در آینده این گوشی چه عملکردی در تست‌ها خواهد داشت. نکته جذاب در مورد این گوشی، این است که همچنان شاهد وجود استاندارد IP68 در آن هستیم. گوگل از اسپیکر استریو در نسخه پایه سری جدید پرچمداران خود استفاده کرده است.

ظرفیت باتری پیکسل ۶، برابر با ۴,۶١۴ میلی آمپر ساعت است. شارژر سیمی این گوشی نیز توان ٣٠ واتی دارد. البته باید بگوییم که متأسفانه گوگل نیز به قافله حذف شارژر از جعبه پیوسته است و خبری از شارژر ٣٠ واتی مذکور در جعبه گوشی Pixel 6 نیست. شارژر بی سیم این گوشی نیز توان ٢١ واتی دارد که نسبت به قبل سریع‌تر است. درگاه شارژ پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، از نوع Type-C است. سری گوشی‌های Pixel 6، اولین محصولاتی هستند که به سیستم اندروید ١٢ تجهیز شده است. اما این تمام ماجرا نیست. زیرا گوگل قصد دارد تا به مدت ۵ سال این گوشی را در برنامه به روزرسانی‌های نرم افزاری خود قرار دهد. به نظر می‌رسد که سری Pixel 6، دریافت کننده حداقل ٣ آپدیت اساسی اندروید باشد. قیمت این دستگاه، از ۵٩٩ دلار آغاز می‌شود!

گوگل Pixel 6

مشخصات فنی و قیمت گوگل Pixel 6 Pro

نوبتی هم که باشد، نوبت به گل سرسبد جدید گوگل، یعنی Pixel 6 Pro می‌رسد. این گوشی پرچمدار اصلی گوگل است و قیمت بیشتری نسبت به Pixel 6 دارد. با این وجود، چه تفاوت‌هایی سبب بیشتر شدن قیمت این گوشی شده‌اند؟

گوگل Pixel 6

در ابتدا، این دستگاه در بخش نمایشگر تفاوت‌های زیادی نسبت به Pixel 6 دارد. در وهله اول، قطر نمایشگر به ۶.٧ اینچ افزایش یافته است و شیشه‌های اطراف آن نیز خمیده شده‌اند. وضوح آن نیز به +QHD افزایش پیدا کرده است. رفرش ریت نمایشگر Pixel 6 Pro، برابر با ١٢٠ هرتز است. به لطف برخورداری نمایشگر این گوشی از فناوری LTPO، رفرش ریت آن به صورت متغیر تغییر می‌کند تا مصرف باتری، کم‌تر از قبل باشد. مانند پیکسل ۶، این گوشی گوریلا گلس ویکتوس و تراشه اختصاصی Tensor به همراه اندروید ١٢ را داراست.

گوگل Pixel 6 Pro

گوشی پرچمدار جدید گوگل، از یک دوربین اضافه نسبت به پیکسل ۶ برخوردار است. دوربین اصلی این گوشی، سه گانه است و متشکل از سنسورهای ١٢+۴٨+۵٠ مگاپیکسلی است. دوربین ۴٨ مگاپیکسلی این گوشی، با لنز پریسکوپ تله فوتو با زوم ۴ برابری اپتیکال همراه شده است. دوربین سلفی این گوشی بر خلاف پیکسل ۶، وضوح ١٢ مگاپیکسلی دارد. در همین راستا، گوگل Pixel 6 Pro می‌تواند فیلم برداری با وضوح 4K را انجام دهد. همچنین دوربین سلفی آن، توانایی ثبت عکس‌های فوق عریض را دارد.

گوگل اعلام کرده است که این گوشی از حداکثر ١٢ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. بدنه این گوشی، از جنس آلومینیوم بازیافتی است. گوگل می‌گوید که پرچمدار این کمپانی، دارای بزرگ‌ترین باتری استفاده شده در یک گوشی Pixel است. ظرفیت دقیق این باتری، برابر با ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعت است. شارژر سیمی این گوشی، همچنان ٣٠ واتی است. شارژر بی سیم نیز توان ٢٣ واتی دارد. باقی مشخصات این دستگاه، مشابه Pixel 6 هستند. در نهایت، قیمت گوشی جدید گوگل، یعنی Pixel 6 Pro از ٨٩٩ دلار آغاز می‌شود.

قیمت Pixel 6

نظر شما در مورد سری Pixel 6 چیست؟ آیا مشخصات و ارزش خرید آن‌ها مورد پسند شما هستند؟ انتخاب شما پیکسل ۶ است یا پیکسل ۶ پرو؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پیکسل ۶ نسبت به قیمتش مشخصات ضعیفی مثل رفرش ریت نمایشگرش داره چون گوشیای با قیمت پایین هم الان از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز استفاده میکنن.
ولی در مقابل پیکسل ۶ پرو مشخصاتش خیلی خوب و رقابتی داره و میتونه پرچمدارای سایر شرکت هارو به چالش بکشه.
نقطه مشترک هردوی اینا چیپست قوی و وجود ۴ آپدیت اساسی اندروید و باتری و طراحیشونه.
فقط از یک مورد نگرانم اونم بحث کنترل دما چون معماری Tensor برعهده سامسونگ بوده…

Tanha122

به گفته دوستان ک معماری ساخت چیپ های پنج نانومتری سامسونگ مشگل داره باید چیپ این گوشی ها هم مشکل تولید حرارت بیش از حد داشته باشه اینجا معلوم میشه حرفشون درسته یا ن

Mahdi

هیچ نقصی ندارن بنظرم ، فقط تست های پردازنده بیاد ببینیم چیه ، قیمت هم که فوق‌العاده هست

meiyou

چقدر نبرد سختی بشه بین اس 22 اولترا و پیکسل 6 پرو
هر کدوم پیروز این رقابت بشه، حتما میخرمش (تو خواب البته)

ممد بمولا

پیکسل 6 که کلا فاقد هرگونه ارزش خریدیه با این مشخصات
پیکسل 6 پرو هم یه سری نقص داره از جمله تراشه Tensur که در واقع یه مدل اگزینوس هست (!!!)

درکل سری پیکسل مشخصات اعجاب آور ندارن و این عملکرده که مردم رو سورپرایز میکنه

ببینیم چی میشه هرچند من چشمم آب نمیخوره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️