حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل خانواده پیکسل 7 را با تراشه Tensor 2 و فرآیند 4 نانومتری سامسونگ میسازد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، گوگل

بر اساس جدیدترین اخبار نسل دوم چیپست های Tensor گوگل که در خانواده پیکسل 7 گوگل استفاده می‌شوند، توسط شرکت سامسونگ تولید و تامین خواهند شد. همچنین منابع می‌گویند این چیپست ها بر اساس جدیدترین فرآیند 4 نانومتری ساخته و به زودی وارد تولید انبوه خواهند شد. انتظار می‌رود گوگل از هر دو گوشی هوشمند خود در ماه اکتبر 2022 (مهر و یا آبان 1401) رونمایی کند.

اگرچه گوشی هوشمند پیکسل 7 آینده در وبسایت eBay لو رفت، اما بسیاری از مشخصات آن همچنان در هاله ای از رمز و راز قرار دارد. اکنون اما برخی از اطلاعات جدید در مورد تراشه آن از منابع معتبر به دست آمده است‌. نسل دوم تراشه Tensor که Pixel 7 Pro و Pixel 7 را تامین می‌کند، توسط فرآیند پردازش 4 نانومتری سامسونگ تامین می‌شود. این دقیقا همان چیزی است که توسط چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 استفاده می‌شود.

گوگل خانواده پیکسل 7 را با تراشه Tensor 2 و فرآیند 4 نانومتری سامسونگ میسازد

خانواده پیکسل 7 چاره‌ای جز تامین تراشه خود از سامسونگ ندارند

گوگل احتمالاً چاره‌ای نداشت جز اینکه شرکت سامسونگ را برای Tensor نسل دوم خود حفظ کند. زیرا فضای 4 نانومتری TSMC بسیار مورد استفاده است و با حداکثر ظرفیت کار می کند. به خصوص کوالکام در آخرین لحظات برای دو تراشه آینده خود مجدداً به آغوش TSMC بازگشت. البته در همان ابتدا هم قصد گوگل از ساخت تراشه Tensor هرگز این نبود که در جدول بنچمارک ها رتبه اول را کسب کند. بنابراین پیکسل 7 می تواند کار خود را به روش های دیگری انجام دهد.

نسل اول گوگل Tensor دارای معماری منحصر به فردی با دو هسته Cortex-X1، دو هسته Cortex-A76 و چهار هسته Cortex-A55 بود. جانشین آن اما ممکن است از همان فرمول پیروی نکند، زیرا نسل کنونی هسته Cortex-X2 به شدت تشنه انرژی است. همچنین محصولاتی که توسط فناوری 4 نانومتری سامسونگ تامین شدند، مستعد گرم شدن بیش از حد بوده‌اند. بنابراین جالب است که ببینیم آیا گوگل در خانواده پیکسل 7 این مشکل را می‌تواند حل کند یا خیر.

 

آیا نسل دوم تراشه Tensor به سرنوشت داغ اسنپدراگون 8 نسل 1 محکوم است؟! دیدگاه شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری