حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باز شیائومی 12 اس اولترا و باز یک حاشیه دیگر: اینبار عدم عملکرد تراشه Surge C2

نوشته

1 سال قبل | 5 دیدگاه | شایعات، شیائومی

شیائومی 12 اس اولترا به لطف سنسور 1 اینچی سونی IMX989 و لایکا در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین تلفن های هوشمند دوربین محور شناخته می شود. اما این گوشی پرچمدار ممکن است با توجه به اطلاعات جدید، بهترین عملکرد دوربین خود را ارائه نداده و قابلیت ارتقا بیشتری را نیز به صورت پنهان در خود داشته باشد. اما این بار داستان چیست؟ گویا حواشی پيرامون Xiaomi 12S Ultra تمامی ندارد. بنابراین بیایید در ترنجی با یکدیگر جدیدترین آنها را بررسی کنیم.

شیائومی 12 اس اولترا با اسنپدراگون 8+ نسل 1 و سنسور دوربین 1 اینچی رسما معرفی شد

شایعات و حواشی پیرامون قدرتمند ترین پرچمدار جدید شیائومی با اینکه هنوز یک ماه از معرفی آن نمی‌گذرد زیاد بوده است. خصوصاً در بخش دوربین ها این پرچمدار خبر های ضد و نقیض زیادی را در سه هفته اخیر طی کرده است. اگر به یاد داشته باشید اولین بار برای شما کاربران ترنجی نوشتیم که به نظر می‌رسد برخلاف تبلیغات شیائومی، این شرکت اولین برند در استفاده از سنسور IMX989 سونی نیست و برند هموطن سونی، شارپ، مدتی پیش از این سنسور در گوشی Aquos R7 خود استفاده کرده بود.

پس از آن اما حواشی پیرامون این پرچمدار تمام نشده و با خبری دیگر این دستگاه دوباره تعجب کاربران را برانگیخت. این بار موضوع اندازه گیری سایز سنسور IMX989 سونی  توسط یکی از یوتیوبر ها و کوچک تر بودن آن از 1 اینچ اعلام شده بود که البته در همان خبر برای شما نوشتیم این موضوع به دلیل تفاوت اندازه‌گیری او با شرکت های ساخت سنسور است و اندازه سایر سنسور ها نیز به شیوه‌ای متفاوت با شیوه او اندازه‌گیری می‌شوند.

حالا اما نوبت به حاشیه پیرامون تراشه پردازش اطلاعات تصاویر Surge C2 می‌رسد. این تراشه را خود شیائومی شخصاً به صورت اختصاصی برای پرچمداران خود توسعه داده است و دومین نسل از تراشه های اختصاصی پردازش تصویر شیائومی محسوب می شود. نسل اول این تراشه ها با نام Surge C1 در دستگاه‌ تاشو شیائومی Mi Mix Fold شیائومی استفاده شده بود. اما مشکل آن کجاست؟

Xiaomi 12S Ultra حدوداً سه هفته پیش معرفی شد و به لطف سنسور عظیم 1 اینچی 50 مگاپیکسلی Sony IMX989 و کمک لایکا در تصویربرداری، عملکرد دوربین درخشان خود را به همگان نشان داد. با این حال، به نظر می‌رسد که دوربین های Xiaomi 12S Ultra از پتانسیل کامل برخوردار نیستند و تراشه پردازش سیگنال تصویر Surge C2 در آنها به نوعی غيرفعال شده است.

باز شیائومی 12 اس اولترا و باز یک حاشیه دیگر: اینبار عدم عملکرد تراشه Surge C2

شیائومی تراشه اختصاصی Surge C2 را در شیائومی 12 اس اولترا غيرفعال کرده است! 

بله هرچند کالبد شکافی Xiaomi 12S Ultra اکنون حضور تراشه تصویربرداری Surge C2 اختصاصی شیائومی را آشکار کرده است. با این حال، به دلایلی تراشه Surge C2 در حال حاضر غیرفعال به نظر می رسد. به گفته افشاکننده مطرح حوزه فناوری، Ice Universe، شیائومی در حال حاضر روی اشکال‌زدایی نهایی این تراشه کار می‌کند. بنابراین تا نهایی کردن این تغییرات این تراشه را غیرفعال کرده است. به گفته او، این برند در آینده در قابلیت های آن را دستگاه های Xiaomi 12S Ultra در آپدیت های OTA فعال خواهد کرد.

در چند سال گذشته تراشه های تصویربرداری سفارشی به طور فزاینده ای محبوب شده اند. به عنوان مثال اوپو NPU تصویربرداری MariSilicon داخلی خود را با سری اوپو Find X5 در اوایل سال 2022 معرفی کرد. در حالی که ISP Spectra Qualcomm و ISP های سه گانه 18 بیتی در Snapdragon 8+ Gen 1 در حال حاضر عملکرد عالی ارائه می دهند، اما به نظر می رسد شرکت ها به سمت تراشه سفارشی خود متمایل شده اند.

دوربین های Xiaomi 12S Ultra با رقبایی مانند سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا، آیفون 13 پرو مکس و گوگل پیکسل 6 پرو رقابت می کنند. در حالی که اکثر مقایسه ها نشان می دهد که پرچمدار شیائومی کمی ضعیف‌تر از رقبا عمل می کند، حالا دارندگان شیائومی 12 اس اولترا امیدوارند که فعال سازی تراشه تصویربرداری C2 به تلفن های آنها برتری لازم را بدهد.

به نقل از منبع، آیس یونیورس درباره این ماجرا چنین می‌گوید:

درحالی که کاربری قطعات دستگاه را جدا کرد، متوجه شد که Xiaomi Mi 12S Ultra یک موضوع مهم را پنهان می کند، که تراشه شیائومی Surge C2 است. این تراشه ISP مسئول پردازش سیگنال تصویر است، اما در حال حاضر فعال نیست. شیائومی در حال انجام اشکال زدایی نهایی و سپس ارائه به روز رسانی ota برای صاحبان این دستگاه است.

 

راجع به این ماجرا چه فکری می‌کنید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات به ما و کاربران بگویید.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohammad korg

نویسنده مطلب بنظرم با شیا مشکل داره نمیدونم ازکجا در اورده ک کیفیت دوربینش تو بعضی شرایط از رقبا پایینتره قبل اینکه از ی سایتی کپی کنین مطلبو تستاشو با رقبا ببین ن اینکه ی سایتی بیاد ی عکس بزاره بگه این فلان گوشی خستش این فلان گوشی هستش بالا 13پرومکس ک تو عکس و جزییات حرفی پیشش نداشت فقط سامسونگ 22 اولترا اونم تا حدودی بهش میرسید اما وقتی تصاویر برش میخورد ب وضوح نصاویر شیا نویز کمتری داشت

حالا اگه این پردازندشم فعال بشه بشه چه شود

alikarimi

سلام، خب داداش شما چرا حالا بهت برخورده، خب نویسنده نوشته که نوشته فدای سر نویسنده و سرخودت، والا، خبره دیگه،مگه همه خبرهایی که تو جهان در روز نوشته میشه درست هستن نه، خب اینم یکی از اون ها،نمیدونم شایدم از کمپانی شیائومی به شما سودی میرسه، اگه اینطوری باشه که مطمعنأ نیست حق داری بگی چرا نویسنده اینطوری نوشته، این تعصب های زیادی رو بی خیال بشید،حوصله دارید، چرا بخاطر اینکه پولش، افتخارش میره تو جیب یه شرکت چینی منوشما حرص بوخوریم، حال از ما گفتن بود، بقیش با شما، بازم دوست داری طرفداری کن اون دیگه خودت میدونی داداش

mohammad korg

داداش اتفاقا من اصلا فن شیا نیستم من بخاطر کارم ک با الکترونیک سرکار دارم بیشتر دنبال وسایل ژاپنی بعد المانی و امریکایی هستم.تو گوشیم فقط از سونی و شارپ خوشم میاد اما تو هرچیزی فقط از رو حقیقت تصمیم میگیرم ن از رو تعصب مثلا تو زومیت خیلیا هستن ک از شیا خوششون نمیاد یا خیلیا هم از سامسونگ ولی من همیشه چیزی ک درسته میگم بطور مثال گوشیای سری اس و نوت سامسونگو قبول دارم خصوصا اس 22 اولترا اما میان رده های سری aاصلا قابل مقایسه نیستن با میانرده های شیا مثلا آ73 خیلی بیشتر از پوکو اف 3 قیمت داره ولی فقط میتونه تو قسمت دوربین.یکم ازش سرتر باشه اما حداقل سنسور سونی تو پوکو رنگارو دقیقتر از سنسور سامسونگ نشون میده چون معمولا گوشیای سامسونگ عکساشو اگه روی ی مانیتور دیگ ببینی میبینی خیلی مایل ب سفیدی هستن ولی تو پرچمداراش حداقل اینو یکم.جبران کرده اما عده تی هستن ک تا مطلبی میاد میگن شیا باگ داره رابط کاربریش در صورتی ک خودم دوتا شیائونی دارم یکیش ام 3 هستش یکی دیگه f4gt واقعا ام.3 بعد اپدیت 12.5 خیلی خب شده اما ب عنوان گوشی بعدی قصد دارم اس 22 اولترا بگیرم واقعا ادم محو زیباییش میشه

Mahdi

اولا که نویسنده طرفدار شیائومیه دوما ما هم تست های یوتیوب رو دیدیم دیگه اونقدرا که میگن و رو دوربینش مانور دادن جالب نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری