حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی اولین در استفاده از سنسور IMX989 سونی نیست؛ رد پای شارپ پیدا شد!

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | شارپ، شیائومی

حتماً می‌دانید که شیائومی 12 اس اولترا به دلیل سنسور دوربین اصلی 1 اینچی Sony IMX989 بسیار بزرگ خود مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. اما اگر فکر می‌کنید شیائومی افتخار “اولین” بودن در استفاده از این سنسور را به نام خود ثبت کرده باید کمی تجدید نظر کنید. در واقع به نظر می‌رسد که پرچمدار جدید شیائومی ممکن است این افتخار را نداشته باشد که اولین گوشی با این سنسور باشد! در کمال تعجب Sony IMX989 قبلاً جایی در سکوت در دستگاهی کمتر شناخته شده استفاده شده است. آن هم دو ماه قبل! در ترنجی شرح کامل ماجرا را برای شما کاربران عزیز خواهیم گفت.

اوایل این هفته، شیائومی جاه‌طلبانه‌ترین گوشی پرچمدار خود، شیائومی 12 اس اولترا را معرفی کرد. به نظر می‌رسد Xiaomi 12S Ultra به دلیل دوربین اصلی 1 اینچی آن کاملاً بر روی عملکرد دوربین متمرکز شده است. با این حال، به نظر می رسد که سنسور دوربین اصلی تحسین شده Xiaomi 12S Ultra مختص آن نیست.

شارپ AQUOS R7 با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و نمایشگر ۲۴۰ هرتزی معرفی شد

رد پای شرکت ژاپنی شارپ به اولین شرکت در استفاده از سنسور Sony IMX989 ختم می‌شود

ظاهراً سنسور IMX989 سونی که سایز 1 اینچی دارد اولین بار در Xiaomi 12S Ultra ظاهر نشد و در عوض در شارپ Aquos R7 به نمایش درآمده است! Aquos R7 دو ماه پیش با یک دوربین 47 مگاپیکسلی که اکنون به نظر می‌رسد IMX989 باشد، عرضه شد. این موضوع توسط تصویری که توسط یک کاربر ژاپنی در توییتر به اشتراک گذاشته شده است تایید شد. Aquos R7 انحصاری بازار خانگی شارپ در ژاپن است و تصویر زیر سخت افزار دوربین این گوشی را نشان می‌دهد.

اسکرین شات سخت افزار دوربین Sharp aquos R7 که نشان می‌دهد این شرکت زودتر از شیائومی از سنسور IMX989 استفاده کرده است

اسکرین شات سخت افزار دوربین Sharp aquos R7 که نشان می‌دهد این شرکت زودتر از شیائومی از سنسور IMX989 استفاده کرده است

اما خیلی جالب است که همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، Aquos R7 از سنسور IMX989 به عنوان سنسور 47 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این تصویر رزولوشن خروجی را به صورت ادغام شده 11.8 مگاپیکسل نشان می‌دهد که احتمالاً پس از ادغام چهار پیکسل در یک پیکسل صورت گرفته، اما وضوح کامل آن 47.2 مگاپیکسل است. در مقایسه، شیائومی 12 اس اولترا اما به طور گسترده‌ای با وضوح کامل 50.3 مگاپیکسلی گزارش شده است. بنابراین به احتمال زیاد، شارپ اندکی از تصویر حسگر درون Aquos R7 را مانند کاری که سونی در اکسپریا پرو آی انجام می‌دهد، برش می‌دهد تا بتواند از این سنسور به هر صورت استفاده کند. در واقع گفته می‌شود که شیائومی 12 اس اولترا تنها دستگاه در سال های اخیر با سنسور 1 اینچی دوربین است که کاملا از تمام نقاط سنسور خود استفاده می‌کند. شارپ و سونی هر دو به دلیل محدودیت ها در تصاویر گرفته‌شده در دستگاه های خود تصاویر حاشیه های سنسور را شکار نکرده یا به دلایلی آن را برش می‌زنند. به همین دلیل است که وضوح 50.3 مگاپیکسلی IMX989 در شارپ Aquos R7 به رزولوشن 47.2 مگاپیکسل کاهش می‌یابد.

البته شیائومی نیز ادعا می‌کند “سونی IMX989 توسط شیائومی و سونی به طور مشترک توسعه داده شده است و Xiaomi 12S Ultra اولین پرچمداری است که به سونی IMX989 در تولید انبوه مجهز شده است”(یا چیزی شبیه به آن هنگام ترجمه از چینی). اما به هر حال، تصاویر به اشتراک گذاشته شده چیز دیگری می‌گویند. شیائومی 12 اس اولترا این افتخار را ندارد که اولین گوشی هوشمند با آن سنسور باشد. بدون شک، دستگاه شیائومی اولین نمونه با سنسور 1 اینچی نیز نیست، زیرا Aquos R6 و Sony Xperia Pro-I هر دو با سنسور های 1 اینچی در سال گذشته معرفی شدند. منبع می‌گوید اما همانطور که از ابتدا مشخص بود، شیائومی 12 اس اولترا در حال حاضر به نظر می‌رسد بهترین تلفن دوربین‌محور در بسیاری جهات باشد.

 

نظر شما راجع به این خبر جنجالی و عجیب چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohammad korg

و همیشه پای ی ژاپنی درمیان هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری