حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت با قابلیت اتصال لنز حرفه‌ای Leica رونمایی شد: ۲ حسگر ۱ اینچی درون موبایل

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شیائومی

هر چند که این تصویر جذابی که می‌بینید یک طرح مفهومی بوده و به تولید انبوه نمی‌رسد اما تاثیر و ارزش چنین تلاش‌هایی را اصلا نباید دست کم گرفت. امروز شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت با قابلیت اتصال لنز حرفه‌ای Leica رونمایی شده و هر چند اصلا ایده خیلی جدیدی نیست، اما جذاب به نظر می رسد. Xiaomi 12S Ultra Concept با همکاری مجدد لایکا به این قابلیت دست پیدا می کند. همچنین این اولین موبایل در دنیاست که ۲ حسگر تصویر ۱ اینچی دارد، چیزی که آیفون ۱۴ پرو مکس یا حتی گلکسی اس ۲۳ اولترا حتی یکی از آن ها را ندارند!

شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت

گوشی‌های هوشمند پرچمدار امروزی همگی مجموعه‌های دوربین عقب انعطاف‌پذیری دارند که دارای دوربین اصلی، دوربین فوق‌عریض و دوربین تله‌فوتو هستند. با این حال شما نمی توانید مانند دوربین های DSLR، لنزهای مختلفی را به این دوربین ها وصل کنید.

شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت

شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت

اگر از این بابت ناامید هستید، خبر خوبی برای شما داریم، شیائومی کانسپت اولترا شیائومی 12 اس را با همکاری لایکا معرفی کرده است. این دستگاه مفهومی در واقع به شما امکان می دهد یک ماژول لنز دوربین را به دوربین گوشی هوشمند خود وصل کنید. به طور دقیق تر، این شرکت می گوید که می توانید یک ماژول لنز سری M لایکا را به گوشی متصل کنید. چطور؟ مثل تصاویری که در این مطلب می‌بینید اما برای جزئیات بیشتر، بیاید این ویدیو رسمی شیائومی را با هم ببینیم:

۲ حسگر تصویر ۱ اینچی در یک موبایل و زیر یاقوت کبود

این گوشی همچنین به دو سنسور دوربین یک اینچی مجهز شده است. این شامل یک سنسور در مرکز است که به ماژول لنز متصل می شود. ما حدس می زنیم که شیائومی از ۲ سنسور سونی IMX989 استفاده کرده است. پیش از این یکی از همین حسگرها در Xiaomi 12S Ultra استاندارد استفاده شده بود. همچنین کل ماژول دوربین عقب برای محافظت با شیشه یاقوت کبود پوشانده شده است.

۲ حسگر تصویر ۱ اینچی درون شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت

۲ حسگر تصویر ۱ اینچی درون شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت

شیائومی پس از انتشار خبر تایید کرد که این گوشی از یک مانت M استفاده می کند که به سایر لنزهای سری M نیز اجازه اتصال به گوشی را می دهد. این لنز خاص یک ماژول Leica Summilux-M 35mm f/1.4 ASPH است. در مورد ویژگی‌های نرم‌افزاری، ویدیو رسمی شیائومی تنظیماتی مانند بررسی فوکوس، خطوط راهنما، هیستوگرام و تصویربرداری 10 بیتی RAW را تأیید می‌کند.

متأسفانه، شیائومی گفته که این فناوری یک طرح مفهومی باقی خواهد ماند و به صورت تجاری در دسترس نخواهد بود. با این وجود، این یک رویکرد کاملا رادیکال برای عکاسی از گوشی های هوشمند است و ما مشتاق هستیم که ببینیم این دستگاه چه توانایی هایی دارد.

شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت

شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت

شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت

شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت

شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت

شیائومی ۱۲ اس اولترا کانسپت

نظر شما درباره این طرح مفهومی شیائومی چیست؟ توجه داشته باشید این از آن طرح‌های مفهومی مبتنی بر رندرهای گرافیکی طرفداران نیست بلکه چند نمونه تجاری از آن تولید شده اما در مقیاس انبوه برای کاربر نهایی در دسترسی نخواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)