حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا سنسور دوربین اصلی شیائومی 12S Ultra کوچک‌تر از 1 اینچ است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شیائومی

شیائومی 12S Ultra به‌عنوان جدیدترین دستگاه پرچمدار این شرکت، چندی پیش به‌صورت رسمی معرفی شد که ازلحاظ مشخصات، در صدر گوشی‌های هوشمند سری 12 قرار می‌گیرد. ماژول دوربین دایره‌ای بزرگ 12S Ultra که یکی از جنبه‌های برجسته طراحی گوشی پرچمدار شیائومی می‌باشد، میزبان سه سنسور متفاوت بوده که اصلی‌ترین آن‌ها، حسگر تصویر کاملا جدید سونی IMX989 با ابعاد 1 اینچی برای لنز اصلی است. جدیدترین کالبدشکافی 12S Ultra اما، نشان می‌دهد که سنسور 1 اینچی این دستگاه ممکن است ابعاد کوچک‌تری از میزان رسمی اعلام‌شده از سوی شیائومی برای آن داشته باشد.

سنسور دوربین اصلی شیائومی 12S Ultra

ویدئوی کالبدشکافی جدید توسط کانال JerryRigEverything در یوتیوب به‌اشتراک گذاشته شده است که جداسازی قطعات شیائومی 12S Ultra را نشان می‌دهد. در این ویدیو، یوتیوبر بیان می‌کند که ماژول دوربین بزرگ این گوشی می‌تواند یک «مورد زیبایی‌شناختی برای پنهان کردن آنچه در زیر آن است» باشد و پس از جداسازی پنل پشتی، دید واضحی از ترکیب دوربین سه‌گانه‌ی آن خواهیم داشت.

در اینجا، می‌بینیم که سنسور اصلی در وسط نیست، بلکه در سمت چپ قرار دارد. علاوه‌بر این، زک نلسون ادعای اندازه سنسور 1 اینچی شیائومی را نیز مورد آزمایش قرار داده است. او متوجه شد که غول فناوری چینی در این مورد کمی حیله به‌خرج داده که البته چیز جدیدی نیست و تقریبا در هر سنسور دوربین موجود در یک گوشی موبایل صدق می‌کند. او سنسور تصویر را هم به‌صورت مورب و هم از کنار اندازه‌گیری کرده و هر دو نمونه نشان دادند که حسگر تصویر کمی کوچک‌تر از 1 اینچ است.

سنسور دوربین اصلی شیائومی 12S Ultra

سنسور دوربین اصلی شیائومی 12S Ultra

اگر بخواهیم منصفانه برخورد کنیم، سنسور استفاده‌شده در 12S Ultra هنوز هم بزرگ‌تر از هر حسگر تصویر دیگری در سایر گوشی‌های هوشمند است. علاوه‌بر این، JerryRigEverything همچنین توضیح می‌دهد که چگونه ابعاد 1 اینچی اعلام‌شده از سوی شیائومی درحقیقت اشتباه نیست. ظاهراً وقتی در مورد اندازه سنسور تصویر صحبت می‌شود، اندازه فیزیکی آن مدنظر نیست؛ بلکه اندازه دایره‌ای که این سنسور می‌تواند داخل آن قرار گیرد، موردبحث است. این نتیجه‌گیری، یک استاندارد اندازه‌گیری قدیمی مربوط‌به دهه 80 میلادی بوده است.

نظر شما پیرامون ابعاد سنسور دوربین اصلی شیائومی 12 اس اولترا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی