حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا کنسل شدن گلکسی S22 FE سامسونگ نگران کننده است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

چند روز پیش برای شما در ترنجی نوشتیم که گلکسی S22 FE و خانواده FE سامسونگ ممکن است هرگز عرضه نشوند. با توجه به محبوبیت نسل اول و عملکرد نه‌چندان بد نسل دوم، بیاید ببینید چرا گلکسی S22 FE سامسونگ احتمالا کنسل می شود؟ و این که آیا نگران کننده است یا نه؟

کنسل شدن گلکسی S22 FE محتمل است

شاید این خبر را شنیده باشید که ممکن است گلکسی S22 FE کنسل شود، اما اگر درست باشد، آیا این یک فاجعه برای این شرکت و طرفدارانش خواهد بود؟ یا نعمتی است که از آن آگاه نیستیم؟

هر چه بیشتر به نقش گوشی‌های هوشمند (و تبلت‌های FE) در مجموعه سامسونگ فکر کنیم، بیشتر متوجه می‌شویم که دستگاه‌های گلکسی FE اخیر از منظر شناخت برند یا قیمت چندان منطقی نبودند.

به عبارت دیگر، ما می‌توانیم به چند دلیل خوب فکر کنیم که چرا سامسونگ و مشتریانش می‌توانند در صورت لغو خط FE وضعیت بهتری داشته باشند، اما نمی‌توانیم به همان اندازه دلیل خوب برای ادامه این سری داشته باشیم.

آپدیت سامسونگ Galaxy S21 FE

گوشی های هوشمند گلکسی FE واقعاً در هیچ کجای سبد محصولات سامسونگ قرار نمی گیرند

به نظر نمی رسد که دستگاه های Galaxy FE تاریخ عرضه ثابتی نداشته باشند. گلکسی اس 20FE پاییز ۱۳۹۹ عرضه شد در حالی که جایگزین آن، یعنی گلکسی اس 21FE زمستان ۱۴۰۰ معرفی شد آن هم درست چند هفته قبل از عرضه محصولات پرچمدار گلکسی اس 22 که زمان بندی جالبی به نظر نمی رسد.

نیازی به گفتن نیست که با نزدیک شدن به عرضه S22، گلکسی اس 21FE نتوانست در هفته های اول عرضه در بازار تاثیر زیادی در بخش گوشی های هوشمند ایجاد کند.

نبود تاریخ عرضه مشخص و همزمان ارایه آن در زمان‌بندی نامناسب سبب شده که طرفداران آن نتوانند روی سری FE خیلی حساب جدی باز کنند.

به صورت کلی گلکسی S21 FE به عنوان حد وسط بین سری گلکسی A و مدل پایه گلکسی S22 تبدیل شده است. در حقیقت یک قاتل پرچمدار را شاهد هستیم اما با قیمت گذاری عجیب در گلکسی S21FE دیگر نمی‌توان خیلی به آن گفت قاتل پرچمدار، چرا که در حال حاضر و در کشور ما هم قیمت پرچمدار پریمیوم شیائومی یعنی شیائومی ۱۲ است!

گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE

مزیت قیمتی Galaxy FE دیگر آشکار نیست

واقعیت غم انگیز این است که گوشی های Fan Edition سامسونگ به آرامی از منظر افتصادی جذابیت کمتری ارایه می کنند.

بخشی از این امر به این دلیل است که سری پرچمداران گلکسی اس سامسونگ در حال حاضر دارای یک مدل پایه نسبتا ارزان است که به دلایل مختلف معمولاً خرید بهتری نسبت به FE است.

برای مقایسه در بازار جهانی باید گفت که Galaxy S21 FE با قیمت 699 دلار به فروش رسید، در حالی که مدل پایه Galaxy S22 چند هفته بعد با قیمت 799 دلار عرضه شد. خب مدل پایه S22 تقریباً از هر نظر دستگاه FE را شکست می دهد.

در همین حال، تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های هوشمند میان رده به سمت دستگاه‌هایی مانند سری گلکسی A5x گرایش دارند. اکثر این تلفن‌های سری گلکسی A بالاتر از محدوده قیمتی خود هستند و اکنون دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر آب و کیفیت ساخت بهبود یافته هستند. آنها ارزش ادعایی خط Galaxy FE را از بین می برند و به نظر نمی رسد اوضاع برای دستگاه های Fan Edition بهتر شود.

شما چطور فکر می کنید؟ آیا کنسل شدن گلکسی S22 FE برای شما اهمیت دارد؟ درباره آن چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)