حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به گفته افشاگران سامسونگ Galaxy S22 FE با تراشه دیمنسیتی 9000 وجود ندارد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ، شایعات، مدیاتک

گزارش های قبلی ادعا می‌کردند که سامسونگ Galaxy S22 FE که امسال وارد بازار می‌شود دو گزینه با تراشه کوالکام و مدیاتک خواهد داشت. در ابتدا قرار بود یک نسخه با تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 و همچنین نسخه دیگر با تراشه مدیاتک دیمنسیتی 9000 وجود داشته باشد. این باعث می‌شد که این گوشی هوشمند در بازار رقابتی تر شود. با این حال، یک افشاگر معروف هندی، در گفت‌وگوی خود با کاربران اینترنتی به صراحت اعلام کرد که سامسونگ همچنان از چیپست های اگزینوس خود یا اسنپدراگون کوالکام در مدل های رده بالا استفاده خواهد کرد و برنامه‌ای برای افزودن چیپست های مدیاتک به این تولیدات ندارد.

 

چند روز پیش، یک افشاگر پست کرد که اگرچه دیمنسیتی 9000 قوی تر از اگزینوس 2200 است، اما سامسونگ در حال حاضر از آن در Galaxy S22 FE استفاده نخواهد کرد. متعاقبا، در پی آن نیز افشاگر مطرح هندی در تایید حرف های او در پستی جداگانه پاسخ داد که سامسونگ در آینده از چیپست های مدیاتک استفاده نخواهد کرد. این بدان معناست که گلکسی اس 23 همچنان از چیپست های اگزینوس سامسونگ و اسنپدراگون کوالکام پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ Galaxy S22 FE با تراشه دیمنسیتی 9000 به گفته افشاگران وجود ندارد

پرچمداران سامسونگ همچنان با دو تراشه اما نه با مدیاتک! 

سامسونگ به طور سنتی استراتژی ساخت با دو تراشه‌ را برای محصولات پرچمدار رده بالای خود اتخاذ می‌کند. این شرکت معمولاً از پردازنده های Qualcomm Snapdragon در بازار آسیا و تراشه های Exynos خود در بازار اروپا استفاده می‌کند(البته امسال این روند با کمی تغییر همراه بود). با این حال، تراشه اگزینوس اخیراً در سری گلکسی S22 عملکرد خوبی نداشته است. برخی از کاربران اینترنتی گزارش دادند که نسخه اگزینوس 2200 سری گلکسی اس 22 دارای اشکالاتی مانند تاخیر و همچنین نقص GPS است. با این حال، نسخه Snapdragon 8 Gen 1 سری Galaxy S22 این مشکلات را نداشت. گمانه زنی های قبلی ادعا می‌کردند که سامسونگ استفاده از تراشه اگزینوس خود را به دلیل مشکلات عملکردی کنار می‌گذارد. با این حال، با توجه به اینکه Galaxy S22 هنوز از تراشه های Exynos استفاده می کند، احتمالاً این موضوع درست نباشد.

در حال حاضر، سامسونگ اطلاعات مربوط به این ماجرا را فاش نکرده است. بنابراین تا زمانی که گوشی جدید سامسونگ عرضه نشود، گزینه نهایی سامسونگ را نخواهیم دید.

گلکسی S23 و S22 FE ممکن است با نسخه‌ای مجهز به تراشه دیمنسیتی مدیاتک معرفی شوند

آیا Galaxy S22 FE قدرت بیشتری نسبت به Galaxy S22 خواهد داشت؟

در چند روز اخیر، گزارش هایی مبنی بر قدرتمندتر بودن سامسونگ گلکسی اس 22 اف ای از گلکسی اس 22 منتشر شده بود. این به دلیل گزارشی است که می‌گوید گلکسی S22 FE از دیمنسیتی 9000 استفاده خواهد کرد. با این حال، با خبر امروز رویا های کاربران فعلاً با واقعیتی تلخ روبه‌رو شده است و مدل FE قدرتمندتر از خود گلکسی S22 نخواهد بود. عجیب هم نیست زیرا نسخه فن ادیشن معمولاً یک مدل ساده‌تر نسبت به مدل های اصلی خانواده S در هر سال بوده است.

تراشه های مدیاتک دیمنسیتی معمولا در مدل های مقرون به صرفه و میانرده های سامسونگ ظاهر می‌شوند. گزارشات اولیه ادعا می‌کند که حداقل یک گوشی هوشمند با آخرین تراشه 4 نانومتری میانرده مدیاتک در بخشی از سری گلکسی A امسال خواهد بود. این خبر همچنان می‌تواند در مسیر درست باشد زیرا گزارشی در خلاف جهت آن وجود ندارد. با این حال، به نقل از منبع، در سوی دیگر با توجه به دو گزارش از دو منبع مختلف، بعید است که Galaxy S22 FE از تراشه پرچمدار مدیاتک دیمنسیتی 9000 استفاده کند.

 

نظر شما چیست؟ بین اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 و دیمنسیتی 9000 کدام تراشه را انتخاب می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، خب مطمعنأ اینکار رو نمیکرد چون به ضرر خود سامسونگ میشد، اونوقت تراشه های ساخت خودشو یعنی اگزینوس رو میخواست چیکار کنه، هرچند که اگه اینکارو میکرد به نفع کاربرها میشد به نظرم چون این سری چیپ دایمن سیتی 9000 واقعا عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری