حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کریگ فدریگی طراحی جدید صفحه قفل iOS 16 را “یک کارکرد با عشق” می‌داند

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | iOS، اپل، چهره ها

با پایان یافتن WWDC 2022، مدیران اپل، Craig Federighi و Alan Dye، در مورد یکی از تغییرات اصلی iOS 16 یعنی بازطراحی صفحه قفل این سیستم‌عامل صحبت کرده‌اند. در مصاحبه‌ای با TechRadar، هر دوی این مدیران تأکید کردند که چرا اپل اکنون تصمیم گرفت تا طراحی صفحه قفل آیفون را اصلاح کند.

طراحی جدید صفحه قفل iOS 16 از زبان سرپرست بخش نرم‌افزار اپل

همه‌چیز با iOS 14 شروع شد، زمانی که این شرکت به کاربران اجازه داد تا ویجت‌های قابل‌تنظیم را به صفحه اصلی اضافه کنند. علاوه‌بر این، این شرکت App Library را نیز به این نسخه آورد که به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌هایی را که نمی‌خواستند همیشه در معرض رؤیت باشند، اما به آن‌ها نیاز داشتند، از صفحه اصلی حذف کنند.

سپس با iOS 15، قابلیت Focus Mode به کاربران کمک کرد تصمیم بگیرند که کدام برنامه باید آن‌ها را مطلع کرده یا بسته به زمان روز ظاهر شود. از سوی دیگر، با iOS 16، اپل می‌دانست که Lock Screen قدم بعدی خواهد بود.

    ما یک فرصت واقعی دیدیم تا آن حوزه‌ای را انتخاب کنیم که واقعاً در طول زمان به‌کندی تکامل یافته، اما هرگز چنین گام بزرگی رو به جلو را ندیده است، و کاری واقعاً بزرگ انجام دهیم. بنابراین، این یک کارکرد عاشقانه برای امسال است.»

Alan Dye گفت که هدف اپل «این بود که آیفون را حتی شخصی‌تر کند» زیرا صفحه قفل «نماد آیفون» است.

طراحی جدید صفحه قفل iOS 16 از زبان سرپرست بخش نرم‌افزار اپل

طراحی جدید صفحه قفل iOS 16 از زبان سرپرست بخش نرم‌افزار اپل

TechRadar گزارش داد که اپل درنظر دارد صفحه قفل را به‌طور کامل تغییر دهد، زیرا از آن زمان تاکنون، آیفون به‌لطف ساعت بزرگ و مرکزی در بالای صفحه آن بسیار قابل‌تشخیص است. در عوض، Dye مسیری را که تیم طراحی خود طی کرده بود با افزودن نسخه‌های سفارشی حروف مخصوص اپل تأیید کرد.

   تایپوگرافی به‌عنوان یک مورد با شور و اشتیاق فراوان برای تیم‌های طراحی ما شناخته شده است و ما تعدادی دیگر از تایپ‌فیس‌های طراحی اپل، حتی برخی از خط‌های غیر لاتین را نیز دراختیار داریم. بنابراین، برای اولین بار، ما به کاربران اجازه می‌دهیم تا فونت و نوع ساعت موردعلاقه‌ی خود را انتخاب کنند.

اپل ایده‌ای را از اپل واچ به آیفون قرض داد که با گذاشتن یک عکس پرتره در جلوی ساعت ظاهر شده و جلوه‌ای از عمق را به‌همراه دارد. کریگ فدریگی استفاده این شرکت از یادگیری ماشین را برای افزودن این قابلیت توضیح می‌دهد:

    درواقع حدود ده‌ها شبکه عصبی وجود دارند که عکس را بر اساس اینکه آیا یک سوژه مطلوب بوده و یا اگر افرادی در آنجا هستند، نحوه قاب‌بندی و برش دادن آن‌ها در عکس و بیان آن‌ها قضاوت می‌کنند. همه‌ی این چیزها به ما اجازه می‌دهند تا به‌طور خودکار گزینه‌های بسیار عالی و قانع‌کننده‌ای را برای مردم ظاهر کنیم و سپس آن‌ها را به‌گونه‌ای بر روی صفحه‌نمایش قرار دهیم که به آن‌ها احساس جدید بودن بدهد.

صفحه قفل جدید iOS 16 اپل

صفحه قفل جدید iOS 16 اپل

درواقع، این مورد نه‌تنها واچ‌فیس پرتره بود که الهام‌بخش اپل برای تغییر طراحی صفحه قفل شد، بلکه پیچیدگی‌های ساعت نیز همین‌طور بودند.

   البته، ما از پیچیدگی‌های اپل واچ در طراحی این ویجت‌ها الهام گرفتیم که دریافت اطلاعات را در یک نگاه بسیار آسان می‌کند.

کریگ فدریگی همچنین عمدی بودن محل قرارگیری ویجت‌ها را با ایجاد تعادل بین شخصی‌سازی و هماهنگی رابط کاربری آیفون توضیح داد. فدریگی گفت: “برای ما بسیار آسان بود که بگوییم، “هی، هر چیزی را به هر جایی بکشید.” صادقانه بگویم، ازنظر فنی، این یک چالش نبود.

این مصاحبه به بسیاری از نکات دیگر مانند ادغام Focus، توانایی برش آسان بخشی از عکس و موارد دیگر اشاره می‌کند.

شما می‌توانید مصاحبه کامل با این دو مدیر ارشد اپل را درصورت علاقه از این لینک دنبال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir7090

خدایا توبه

اینا چی میگن
یه صفحه قفل دیگه این حرفا رو نداره

بیشتر شبیه یه جوک یا فیلم کمدیه

(همه‌چیز با iOS 14 شروع شد، زمانی که این شرکت به کاربران اجازه داد😑تا ویجت‌های قابل‌تنظیم را به صفحه اصلی اضافه کنند😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی