حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از زشت ترین لپ تاپ ویندوزی 2022 در رویداد WWDC خود رونمایی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

روز دوشنبه و درجریان در رویداد WWDC 2022، اپل آخرین نسخه از سیستم‌عامل‌های خود شامل iOS 16 ،iPadOS و macOS Ventura، درکنار قابلیت‌های ریز و درشت دیگر که شماری از آن‌ها به‌شدت مورد انتظار بودند را معرفی کرد. در این رویداد همچنین شاهد معرفی مک بوک ایر با تراشه جدید M2 اپل که در طراحی خود، از ناچ نمایشگر بحث‌برانگیزی که از مک‌بوک پروهای 2021 این شرکت به ارث برده است نیز بودیم. اما این مورد، فاجعه‌بارترین جنایت علیه طراحی رایانه‌های قابل‌حمل امروزی نبود. درعوض، اپل زشت ترین لپ تاپ ویندوزی 2022 را برای نشان دادن یکی از قابلیت‌های جدید خود، به‌نمایش گذاشت. درحقیقت، این اولین باری نیست که اپل دست به چنین اقدامی می‌زند؛ چراکه در رویداد WWDC سال گذشته نیز، این شرکت زشت ترین گوشی اندرویدی دنیا را به‌نمایش گذاشته بود!

رونمایی اپل از زشت ترین لپ تاپ ویندوزی 2022

این دستگاه، درحقیقت لپ تاپی است که اپل برای نشان دادن پشتیبانی از ویژگی جدید Passkeys در سخت‌افزار غیر اپلی در یک دستگاه ویندوزی انتخاب کرد. طبق عادت دیرینه اپل، این طرح بدقواره برای نمایش یکی از محصولات شرکت رقیب در رویداد رسمی این شرکت برگزیده شده است. در دو سال متوالی، شاهد طعنه اپل به گوشی اندرویدی و لپ تاپ ویندوزی و نمایش وجهه‌ی غیرواقعی آن‌ها بوده‌ایم.

این محصول زشت که بیشتر یادآور محصولات اوایل قرن 2000 است، عمداً به‌عنوان یک رقیب غیرجذاب برای مک‌بوک‌های جدید و شیک اپل مونتاژ شده است. حتی اگر فرض کنید این یک لپ‌تاپ نسبتاً کوچک است، حاشیه‌های صفحه‌نمایش در همه‌ی جهات آن به‌طرز خنده‌داری تو چشم می‌زنند.

بااین‌حال، حداقل این دستگاه نفرین‌شده توانسته است تا به‌نوعی حداقل مشخصات سخت‌افزاری رسمی برای اجرای سیستم‌عامل ویندوز 11 را برآورده کند، بنابراین از نمایش علامت “سیستم موردنیاز برآورده نشده است” در آن خبری نیست!

بااین‌وجود، لپ‌تاپ خیالی ویندوزی اپل، دستگاهی است که مقایسه‌ای سخت با جدیدترین و بهترین مک‌های اپل دارد.

رونمایی اپل از زشت ترین لپ تاپ ویندوزی 2022

رونمایی اپل از زشت ترین لپ تاپ ویندوزی 2022

همان‌طور که گفتیم، این حرکت چیز جدیدی نیست. اپل سابقه‌ای طولانی در ساخت رندرهایی با ظاهر وحشتناک دارد تا خدمات خود را در پلتفرم‌های رقیب به‌نمایش بگذارد. در سال 2021، اپل قابلیت Facetime برای اندروید را ازطریق یک گوشی اندرویدی که شباهتی به هیچ دستگاهی که در همان سال و یا حتی سال‌های پیش از آن عرضه شده باشد، نداشته است، به‌نمایش گذاشت که دارای حاشیه‌های زیاد و ناچ قطره‌ای نمایشگر بود.

این گوشی بدترین عناصر اخیر طراحی اندروید را با چیزی ترکیب می‌کرد که ممکن است در سال 2018 ازطریق شماری از کمپانی‌های نه‌چندان شناخته‌شده، عرضه شده باشد.

در ادامه، به‌نظر می‌رسد لپ تاپ وحشتناک ویندوزی که در WWDC نیز نشان داده شد، از همین فرمول پیروی می‌کند. در سال 2015، اپل از چیزی که به‌نظر می‌رسد همان رایانه خیالی است برای نشان دادن قابلیت‌های اپل موزیک، همراه با یک تلفن اندرویدی فرضی دیگر (تصویر بالا) استفاده کرد.

تا زمانی که اپل محصولات و خدمات خود را با ویندوز و اندروید سازگار کند، باید سخت‌افزاری را که متعلق‌به آن اکوسیستم‌ها می‌باشد، نشان دهد. طبیعتاً، این شرکت می‌خواهد این کار را به‌گونه‌ای انجام دهد که آن‌ها را در کنار همتایان آیفون یا مک‌بوک‌شان به‌طور مشخص، غیرجذاب نمایان کند. درنتیجه، نمایش بهترین چیزی که رقبای شما ارائه می‌دهند، معنایی ندارد. چراکه همان‌طور که مشخص است، در شرایط کنونی لپ‌تاپ‌های ویندوزی و گوشی‌های اندرویدی بسیاری در بازار وجود دارند که از مک‌بوک‌ها و آیفون‌های اپل طراحی مدرن‌تری داشته و این شرکت را در این زمینه پشت‌سر می‌گذارند.

اما افراط‌هایی که اپل اغلب در ظاهر کردن این محصولات غیرجذاب ارائه می‌کند، غیرقابل‌چشم‌پوشی نیست و بیش از اندازه خنده‌دار است. چه کسی می‌داند که اگر غول فناوری درنظر داشته باشد تا سرویس‌های بیشتری از خود را برای اندروید یا ویندوز ارائه کند، در رویدادهای آینده باید انتظار چه دستگاه‌های وحشتناک دیگری را بکشیم.

نظر شما درباره‌ی نمایش زشت ترین لپ تاپ ویندوزی 2022 توسط اپل و اصرار این شرکت به بدقواره نشان دادن محصولات رقیب خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی