حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل سیستم عامل macOS Ventura را با ویژگی‌های جدید برای مک معرفی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل امروز در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2022 از نسخه بعدی سیستم عامل مخصوص مک‌های خود با نام macOS Ventura به‌همراه چندین ویژگی جدید ازجمله “Stage Manager” رونمایی کرد.

سیستم عامل macOS Ventura اپل

Stage Manager به شما کمک می‌کند بدون هیچ‌گونه مزاحمتی بر روی برنامه‌ای که استفاده می‌کنید، تمرکز کرده و همه برنامه‌های استفاده‌نشده را در کنار هم قرار دهید و برنامه اصلی و فعال را نیز در وسط صفحه قرار دارد.

macOS Ventura همچنین Spotlight را با Rich Results بهبود می‌بخشد و با ارائه در iOS و iPadOS، به کاربران اجازه می‌دهد تا از درون Spotlight اقداماتی را انجام دهند. Spotlight همچنین اکنون برنامه‌های بیشتری ازجمله Photos و Live Text و موارد دیگر را فهرست می‌کند.

سیستم عامل macOS Ventura اپل

سیستم عامل macOS Ventura اپل

به‌عنوان بخشی از macOS Ventura، اپل همچنین بهبودهای بزرگی را به برنامه Mail در مک اضافه کرده است. لغو ارسال پیام به کاربران اجازه می‌دهد چند لحظه پس از ارسال ایمیل ارسالی، آن را حذف کنند. اکنون کاربران همچنین می‌توانند ایمیل‌ها را زمان‌بندی کرده و یادآوری‌هایی را برای پیگیری اضافه کنند.

اپل همچنین درحال اصلاح برخی از برنامه‌های پیش‌فرض، به‌طور عمده شامل سافاری، با تسهیل اشتراک‌گذاری برگه‌ها با دوستان و خانواده با گروه‌های برگه اشتراکی است. به‌عنوان‌مثال، Safari اکنون از گروه‌های Tab Shared و سایر به‌روزرسانی‌ها پشتیبانیم می‌کند که مرورگر وب اپل را برای تماشای ویدیوها در مک بوک بدون تخلیه باتری کارآمدتر می‌کند. کاربران حتی می‌توانند یک صفحه شروع مشترک ایجاد کرده تا به لیست وب‌سایت‌های موردعلاقه خود دسترسی پیدا کنند.

با به‌روزرسانی Handoff، اگر دستگاه در نزدیکی مک شما باشد، کاربران می‌توانند به راحتی تماس را از iPhone یا iPad به Mac خود تنها با یک کلیک منتقل کنند. یکی دیگر از آپدیت‌های بزرگ به کاربران اجازه می‌دهد تا آیفون خود را به یک وب‌کم برای مک تبدیل کنند. این ویژگی به‌صورت بی‌سیم کار کرده و از همه برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند، نه فقط FaceTime. همچنین دارای حالت پرتره و افکت‌های Studio Light است.

سایر ویژگی‌های جدید شامل برنامه‌های داخلی جدید مانند ساعت، آب‌وهوا و همچنین تنظیمات سیستم کاملاً بازطراحی‌شده و گزینه‌های حریم‌خصوصی و امنیتی بیشتر است.

macOS Ventura در اواخر امسال برای همه مک‌های پشتیبانی‌شده در دسترس خواهد بود، با نسخه بتای توسعه‌دهنده که در اواخر امروز منتشر شده و آزمایش‌کنندگان بتا عمومی نیز آن را در ماه جولای دریافت می‌کنند.

نظر شما درباره نسخه جدید سیستم‌عامل macOS Ventura اپل و ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی