حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید هدست واقعیت افزوده اپل به‌دلیل طراحی پیچیده آن احتمالا تا پایان ۲۰۲۲ به‌تاخیر بیفتد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، امروز در یادداشت ارسالی خود اشاره کرد که اپل ممکن است تولید هدست واقعیت افزوده/مجازی (AR/VR) آینده خود را تا پایان سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ آغاز نکند. این امر احتمالاً منجر به عرضه دستگاه در اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳ می‌شود. پیش از این، شایعه شده بود که این شرکت درنظر دارد تا هدست خود را با قیمت تقریبی ۲۰۰۰ دلار تا فصل دوم ۲۰۲۲ به‌فروش برساند.

تاخیر در تولید هدست واقعیت افزوده اپل

قبل از عرضه هدست، اپل قصد دارد “نرم‌افزار، اکوسیستم و خدمات کاملی داشته باشد” که کو از آن به‌عنوان دلیل برنامه‌ریزی اپل برای به‌تعویق انداختن تولید انبوه این گجت هوشمند از سه‌ماهه دوم سال 2022 تا پایان 2022 یاد می‌کند.

به گفته کو، اپل به‌دلیل پیچیدگی هدست و نیاز به راحتی کار در استفاده از آن، “بهترین راه‌حل‌های طراحی صنعتی” را برای هدست AR/VR خود درنظر گرفته است. کو همچنین معتقد است که اپل بیشترین چالش طراحی را پیش روی خود دارد زیرا این شرکت می‌خواهد فراتر از بازی‌ها، با نرم‌افزار AR/VR عمل کند.

 هدست واقعیت افزوده/مجازی به الزامات طراحی صنعتی بسیار بیشتری نسبت به تلفن‌های هوشمند نیاز دارد زیرا راحتی پوشیدن آن‌ها شامل جزئیات زیادی از طراحی است. بنابراین، ما معتقدیم که اپل همچنان بهترین راه‌حل‌های طراحی صنعتی را آزمایش می‌کند.

 کلید موفقیت این دستگاه، در نرم‌افزار، اکوسیستم و خدمات آن نهفته است. ما معتقدیم که اپل هدست خود را برای برنامه‌های مختلف و نه‌فقط بازی آماده می‌کند، بنابراین چالش ایجاد نرم‌افزار/اکوسیستم/خدمات به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از محصولات فعلی/رقبای این شرکت است.

به‌طورکلی، کو انتظار دارد که نمایشگرهایی که کاربران آنها را بر روی سر خود قرار می‌دهند، منجر به “موج بعدی انقلاب رابط کاربری” شوند؛ درست مانند اولین نسل آیفون که انقلاب تاچ را به‌ارمغان آورد. اپل می‌تواند اجماع بازار مبنی‌بر اینکه این نوع دستگاه‌های AR/VR عمدتاً برای بازی هستند را تغییر دهد، زیرا این شرکت “قادر به توسعه و تبلیغ برنامه‌های متنوع است”.

تاخیر در تولید هدست واقعیت افزوده اپل

تاخیر در تولید هدست واقعیت افزوده اپل

کو پیش‌تر گفته بود که هدست AR/VR در سه‌ماهه دوم سال 2022 عرضه خواهد شد و پیش از آن نیز، وی معتقد بود که این هدست جایی در میان سال 2021 عرضه می‌شود.

شایعات حاکی از آن است که هدست AR/VR اپل از نظر طراحی شبیه به Oculus Quest خواهد بود، اما با ظاهری زیبا که از پارچه‌ها و مواد سبک برای راحتی استفاده کاربر از آن استفاده می‌کند.

این هدست احتمالا دارای دو صفحه‌نمایش 8K با وضوح بالا بوده که ممکن است از نوع micro-LED باشند و مجموعه‌ای از دوربین‌ها برای تشخیص چشم، تشخیص سر و سایر عملکردهای واقعیت افزوده نیز برای آن درنظر گرفته می‌شود. درنهایت، این هدست مانند سایر محصولات جانبی اپل، به آیفون متکی خواهد بود و گفته می‌شود که اپل چندین روش ورودی را برای آن آزمایش می‌کند.

اپل همچنین روی مجموعه‌ای از عینک‌های هوشمند کار می‌کند، اما انتظار می‌رود که این عینک‌ها پس از هدست عرضه شوند که اولین دستگاه AR/VR نصب‌شده روی سر اپل خواهد بود.

تیم کوک به‌دنبال معرفی یک محصول در دسته‌بندی کاملا جدید پیش از کناره‌گیری از مدیرعاملی اپل است

دیدگاه شما پیرامون تاخیر در تولید هدست واقعیت ترکیبی اپل تا پایان سال ۲۰۲۲ چیست؟‌ آیا برای معرفی این دستگاه از سوی غول کوپرتینو اشتیاق دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

سختی نداره دیگه ، برو قطعات محصولات دیگه رو بخر و اسمشون رو عوض کن و دوبرابر قیمت بنداز به عاشقان سیب کرم زده
مثلا بند عینک رو بردار و اسمش رو بذار سوپر اوتینا
البته چون برای اولین سال هست خیلی سخته که بخواهی چیزی ازش حذف کنی یا جای دوربین ها رو عوض کنی بخاطر همین طراحان اپل به مشکل خوردن

M.tvi

اینو قرار کی براش بسازه؟ 😂😂😂

Farcry

آره میره از سامسونگ VR میخره
ماشالله سامسونگ غولی هست توی صنعت VR 🤣

Auroro

اینا به کنار، چرا وقتی راجع به پردازنده پست گذاشته میشه لال میشی و غیبت میزنه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی