حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل تا سال ۲۰۲۳ به تاخیر افتاد

مدت زمان زیادی است که درباره عرضه هدست واقعیت ترکیبی (AR/VR) اپل اخبار مختلفی می‌شونیم. گرچه به نظر همه چیز خوب پیش می‌رفت اما گویا هنوز نباید منتظر این دستگاه باشیم و احتمالا عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل تا سال ۲۰۲۳ به تاخیر افتاده است. با ترنجی همراه باشید

عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل بازهم به تعویق افتاد

ممکن است شایعاتی در مورد تلاش اپل برای توسعه دستگاه‌های AR/VR شنیده باشید و همچنین ممکن است شنیده باشید که انتظار می‌رود این محصول در اواخر سال جاری توسط این شرکت به طور رسمی رونمایی شود. اما اکنون به گزارش وب سایت خبری 9to5Mac، به نظر می‌رسد عرضه هدست واقعیت ترکیبی این شرکت تا سال ۲۰۲۳ به تعویق بیفتد.

به گفته جف پو، تحلیلگر موسسه Haitong International Securities، هدست واقعیت ترکیبی اپل که مدت‌ها درباره عرضه آن شایعات مختلفی مطرح شده و مدت‌هاست که پیش‌بینی می‌شد امسال عرضه شود، احتمالا عرضه آن بازهم تا سال ۲۰۲۳ به تعویق خواهد افتاد. وی انتظار دارد این دستگاه در سه ماهه اول سال بعد رونمایی شود. نکته دیگری که این تحلیلگر در گزارش خود به آن اشاره می‌کند این است که انتظار می‌رود اپل بین ۱ تا ۱.۵ میلیون دستگاه از این هدست جدید را تنها در اولین سال ورود به بازار بفروشد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل با تشخیص پیشرفته حرکات دست و ردیابی اشیا معرفی می‌شود

اگر با قدرت فروش اپل و محبوبیت این برند آشنا باشید، جای تعجب نیست که این حجم از محصولات خود را در یک سال بفروشد. این هدست ظاهرا با یک تراشه ساخت اپل عرضه می‌شود که آن را در برابر رقبای خود بسیار قدرتمند و متمایز می‌کند. طبق شایعات، این هدست AR بیش از ۱۰ سنسور خواهد داشت (این تعداد شامل دوربین‌ها نیز می‌شود) و این تقریبا به معنای همکاری مشترک اپل با Sony، Will Semi، Sunny Optical و سایر تامین‌ کنندگان چنین قطعاتی است.

اما سایر تحلیلگران در مورد تاریخ عرضه هدست Apple AR چه می‌گویند؟ تحلیلگر معروف محصولات اپل یعنی Ming-Chi Kuo، قبلا گفته بود که این دستگاه در اواخر سال ۲۰۲۲، اما با منابع بسیار محدود عرضه خواهد شد. با این حال، گزارش‌های جدیدتر از مارک گورمن، روزنامه‌ نگار بلومبرگ، نشان می‌دهد که در طول WWDC 2022 (که قرار است از دوشنبه، ۶ ژوئن ۲۰۲۲ تا جمعه، ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ برگزار شود)، دستگاه Apple AR را نخواهیم دید. گورمن اخیرا پیش‌بینی کرده است که دستگاه AR اپل در فاصله زمانی بین پاییز ۲۰۲۲ و تابستان ۲۰۲۳ با یک اعلامیه رسمی معرفی شود.

از آن چه که به نظر می‌رسد، تاریخ عرضه ۲۰۲۳ سناریوی قابل قبول‌تری خواهد بود. با این حال، هنوز این احتمال وجود دارد که اپل این دستگاه را اواخر امسال رونمایی کند، اما فروش آن را در اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز شود. این کاری است که اپل قبلا نیز انجام داده است، به طور خاص، با دستگاه هایی مانند Apple Watch و HomePod، بنابراین بعید نیست عادت همیشگی اپل را دوباره در عرضه این محصول ببینیم.

اما دستگاه AR/VR اپل چه چیزی را می‌تواند به کاربران ارائه دهد؟ شایعات حاکی از آن است که این هدست دارای یک پیکربندی نوآورانه با سه نمایشگر است که تقریبا ترکیبی از دو نمایشگر Micro OLED و یک پنل AMOLED است. این دستگاه همچنین دارای حسگرهای پیشرفته‌ای برای تشخیص محیط و حرکات شما خواهد بود. بنابراین می‌توانید آن را به عنوان مثال با حرکات هوا کنترل کنید.

به گفته PhoneArena، شایعه شده که طراحی دستگاه از اپل واچ و ایرپاد مکس الهام گرفته شده است. در بالا رندرهایی که قبلا آن را شبیه به این طراحی گفته شده به نمایش گذاشته بودند را می‌بینید.

به خاطر داشته باشید که تصاویر فوق رندرهای مفهومی از Ian Zelbo هستند و رندرهای رسمی یا افشا شده نیستند. از نظر قیمت، کاملا قابل درک است که دستگاه AR/VR اپل احتمالا تا ۳۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد. برخی شایعات نشان می‌دهد که مطمئنا ارزان‌ترین نسخه این دستگاه از ۲۰۰۰ دلار کمتر نخواهد بود. همانطور که همه می‌دانید، اپل معمولا برای سخت افزار محصولاتش نسبت به رقبای خود هزینه بالاتری انجام می‌دهد، اما به نظر می‌رسد این بار، دلیل قیمت به شدت زیاد این دستگاه به دلیل برخی از فناوری‌های داخلی ذکر شده است که هدست AR را تامین می‌کند تا آن را به یک محصول بی نظیر تبدیل نماید.

هدست واقعیت ترکیبی شرکت اپل به زودی معرفی خواهد شد

از سوی دیگر، هدست AR اپل احتمالا دارای فناوری و کارایی پیشرفته‌ای خواهد بود. بر اساس گزارش‌های اخیر، این هدست قدرتمند دارای فناوری پیشرفته، نمایشگر نوآورانه، حسگرهای حرکتی برای کنترل ژست‌های حرکتی و طیف مختلفی از قابلیت‌های دیگر است که در ترکیب با یک تراشه قدرتمند، همه این‌ها می‌توانند به دستگاهی منجر شوند که تقریبا هر کاری را که از یک گوشی هوشمند استفاده می‌کنید، انجام دهد. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا در آینده، فناوری AR در زندگی روزمره از گوشی‌های هوشمند پیشی خواهد گرفت یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان