حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت مجازی متا زودتر از آنچه انتظار می‌رفت معرفی خواهد شد

در چند سال اخیر، شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری و حتی شرکت‌های کمتر شناخته شده، در زمینه واقعیت مجازی، سرمایه گذاری زیادی کرده‌اند. شرکت متا نیز یکی از این بازیگران بزرگ است که شایعات زیادی درباره آن به گوش می‌رسد. بنابر اخبار دریافتی، هدست واقعیت مجازی متا زودتر از آنچه انتظار می‌رفت معرفی خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

هدست واقعیت مجازی متا زودتر از آنچه انتظار می‌رفت معرفی خواهد شد

این موضوع که همه بزرگان دنیای فناوری قصد دارند هدست واقعیت مجازی خود را بسازند، یک راز نیست. وقتی در این مورد صحبت می‌کنیم، اولین غول فناوری که به ذهن ما می‌رسد اپل است. اما چیزی که وجود دارد این است که متا از مدت‌ها قبل کار بر روی طرحی مشابه را آغاز کرده است. امروز، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا تایید کرد که هدست VR بعدی این شرکت در ماه اکتبر وارد بازار خواهد شد.

در واقع، او در مورد پادکست جو روگان نظر داد. ما می‌دانیم که هدست واقعیت افزوده متا که او در مورد آن صحبت می‌کند، با نام رمز “Project Cambria” در مرحله توسعه قرار دارد و اکنون، معلوم شده است که دستگاه جدید پس از رویداد سالانه Connect این شرکت، وارد فروشگاه‌ها خواهد شد. زاکربرگ گفته است برای دستگاه بعدی که در ماه اکتبر عرضه می‌شود، چند ویژگی بزرگ در نظر گرفته است.

هدست واقعیت مجازی متا

اکنون در این هدست، توانایی داشتن نوعی تماس چشمی در واقعیت مجازی در دسترس است. شما می‌توانید چهره خود را طوری ردیابی کنید که آواتارتان به این شکل باشد و البته این آواتار یک چهره ثابت نیست، اگر لبخند بزنید یا اخم می‌کنید یا حالت خاصی بگیرید و یا حتی در هر حالتی که هستید، این هدست آن را به صورت لحظه‌ای به آواتار شما منتقل می‌کند. البته قبلا چیزهای زیادی  در مورد هدست VR متا شنیده‌ایم.

آنچه که زاکربرگ گفت با آنچه که ما در مورد پروژه کامبریا می‌دانیم همخوانی دارد. کارمندان Reality Labs هدست جدید را به عنوان یک لپ تاپ برای صورت یا یک Chromebook برای چهره توصیف کرده‌اند. احتمالا این دستگاه با دوربین‌های رو به بیرون عرضه خواهد شد. این دوربنی‌ها به هدست کمک می‌کنند تا تجربیات مجازی با واقعیت ترکیبی را فعال کند.

هدست واقعیت مجازی متا

به گفته وب سایت خبری GizChina، علاوه بر این، به آواتارها در متاورس اجازه می‌دهد تا نشان دهند که کاربران در زندگی واقعی به کجا نگاه می‌کنند و عبارات آن‌ها را منعکس می‌کند. همچنین تصویر کلی بر این است که هدست مذکور با صفحه‌ نمایش رنگی و با وضوح بالا، حسگرهای داخلی برای ردیابی چشم و سایر ویژگی‌های پشتیبانی از واقعیت افزوده عرضه می‌شود.

در ماه جولای، خبرگزاری The Verge گزارش داد که طبق یک کد فاش شده، هدست VR متا احتمالا در آینده Meta Quest Pro نامیده می‌شود. همانطور که می‌دانید این شرکت پیش از این، یک دستگاه ارزان قیمت به نام متا کوئست را برای این منظور عرضه کرده بود. بنابراین مدل آینده باید یک سر و گردن بالاتر از مدل فعلی باشد و قاعدتا قیمت بسیار بیشتری هم داشته باشد. اگر مدل موجود ۳۹۹ دلار قیمت داشته باشد، هدست بعد این شرکت حداقل ۱۰۰ دلار قیمت خواهد گذشت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان