حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا اوایل سال آینده میلادی خواهد بود

مدت زیادی است که منتظر معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل هستیم و در این مدت شایعات بسیاری منتشر شده است. بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی، اینطور که به نظر می‌رسد، تاریخ معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا اوایل سال آینده میلادی خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

تاریخ معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل ژانویه سال آینده میلادی است

مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد موسسه TF International، اخیرا در یادداشتی گفته است که هدست واقعیت ترکیبی اپل به احتمال زیاد ژانویه سال آینده (۱۱ دی ماه) عرضه خواهد شد. یادداشت وی همچنین بر چشم انداز رشد صنعت VR متمرکز شده است. کو توضیح می‌دهد که شرکت متا اکنون باید با اپل در این زمینه رقابت کند.

با این حال، این صنعت به سرعت در حال رشد است و شاید دخالت اپل نوانند چندان به رشد متا لطمه بزند. همچنین کو هدست واقعیت ترکیبی اپل را پیچیده‌ترین محصولی می‌داند که کوپرتینویی‌ها تا به حال ساخته‌اند.

عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل تا سال ۲۰۲۳ به تاخیر افتاد

این تحلیلگر در واقع معتقد است که با کاهش سرعت رشد متا، ممکن است فرصتی برای شرکت‌های دیگر جهت متمرکز شدن در فناوری واقعیت مجازی فراهم می‌شود. در حالی که متا باید با ورود اپل به این صنعت دست و پنجه نرم کند، اما کو معتقد است که این شرکت، کلید رشد در تجارت هدست واقعیت مجازی است.

تاریخ معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل

همچنین مینگ چی کو، هدست VR/AR اپل را پیچیده‌ترین محصولی می‌داند که اپل تا به حال آن را طراحی کرده است. جدیدترین اخبار درباره هدست شایعه شده این است که این دستگاه، یک گجت مستقل خواهد بود و به جای اینکه پردازش آن توسط آیفون صورت گیرد، با تراشه داخلی خود، تمام پردازش‌های محول شده را انجام می‌دهد.

شایعه شده است که در این دستگاه از تراشه‌هایی با قدرت پردازش تراشه M1 اپل استفاده می‌شود. همچنین این گجت، دوربین حرکت محصول را ردیابی می‌کند و احتمالا با قیمت ۳۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد و همچنین بر روی سیستم عامل جدید Reality OS اجرا خواهد شد. چیزی که هنوز مشخص نیست، این است که آیا باتری تامین کننده انرژی هدست درون خود محصول است یا به وسیله گوشی هوشمند تعبیه خواهد شد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل امکان گشت و گذار و اکتشاف در دنیای دایناسورها را فراهم می‌کند

VR یا واقعیت مجازی به کاربر این امکان را می‌دهد که خود را در یک دنیای کاملا ساخته شده غوطه‌ور کند. AR یا واقعیت افزوده نیز لایه‌ای از داده‌ها را به فید ویدیوی در حال اجرا اضافه می‌کند. به عنوان مثال، ویژگی Live View AR walking در Google Maps از دوربین تلفن شما برای نشان دادن فید ویدیویی از مکان فعلی شما استفاده می‌کند و بدین ترتیب، لایه‌ای از داده‌های لحظه‌ای به شما نشان می‌دهد که در کدام جهت باید پیاده روی کنید تا به مقصد برسید و در عین حال به نقاط دیدنی معروف نیز اشاره می‌کند.

کو سال گذشته انتظار داشت که اپل تا هدست واقعیت ترکیبی خود را در سال ۲۰۲۲ معرفی کند. در نقطه‌ای در اوایل این ماه، این تحلیلگر توییتی منتشر کرد که در آن پیش‌بینی می‌کرد که این دستگاه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ عرضه شود. او گفت که قرنطینه شانگهای (به دلیل کرونا)، تولید هدست را به تاخیر خواهد انداخت. او همچنین یک نقشه راه را نشان داده است که با یک آزمون اعتبارسنجی مهندسی (EVT) شروع می‌شود.

تاریخ معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل

تست EVT پس از انتخاب نمونه اولیه و تولید چندین نسخه از دستگاه انجام می‌شود که هم عملکرد و هم ظاهر و کارکرد محصول نهایی را نشان می‌دهد. تخمین زده می‌شود که حدود ۵۰ واحد از این هدست در طول فرآیند مذکور ساخته شده است. Kuo انتظار دارد پیش‌سفارش این هدست در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز شود و این محصول درست قبل از WWDC 2023 که ممکن است در اوایل ژوئن سال آینده برگزار شود، در فروشگاه‌ها عرضه گردد.

این تحلیلگر همچنین می‌گوید که منابع زنجیره تامین اپل به وی درباره تاریخ عرضه محصول مورد انتظار اطلاعاتی می‌دهند. نه تنها به هیئت مدیره اپل در حال حاضر این فرصت داده شده است که این دستگاه را امتحان کنند، بلکه اخیرا تیم کوک، مدیر عامل اپل، یکی از طرفداران بزرگ واقعیت افزوده، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های چینی به وضعیت آماده باش این شرکت برای دنیای واقعیت ترکیبی اشاره کرده بود.

به گفته PhoneArena، پس از عرضه این هدست واقعیت ترکیبی، به زودی و در سال ۲۰۲۴، اپل می‌تواند آماده عرضه محصول بزرگ بعدی خود یعنی Apple Glass باشد. مجموعه‌ای از عینک‌های مبتنی بر واقعیت افزوده، مدت‌هاست که به عنوان جانشین احتمالی اپل برای آیفون در نظر گرفته می‌شود. مشابه گوگل گلس، اپل گلس نیز می‌تواند بسیاری از قابلیت‌های موجود در آیفون را در اختیار کاربران قرار دهد، اما به جای نگه داشتن نمایشگر دستگاه در دستان خود، صفحه نمایش از طریق لنز عینک شما قابل مشاهده است. برخی از تحلیلگران بر این باورند که اپل گلس در نهایت جایگزین آیفون خواهد شد تا به محبوب‌ترین محصول اپل تبدیل شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان