حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت ترکیبی گران‌قیمت اپل برای عرضه در اوایل ۲۰۲۲ آماده خواهد شد

در آخرین نسخه از خبرنامه Power On، مارک گورمن از بلومبرگ در مورد هدست واقعیت ترکیبی اپل که مدت‌هاست شایعه آن مطرح شده، صحبت کرده و بیان می‌کند که این گجت درنهایت می‌تواند در اوایل سال آینده عرضه شود. این اولین بار نیست که گورمن راجع‌به این دستگاه واقعیت ترکیبی گزارش می‌دهد. اپل چند سالی است که درحال برنامه‌ریزی برای معرفی آن بوده و به‌نظر می‌رسد که تقریباً آماده معرفی می‌باشد.

هدست واقعیت ترکیبی گران‌قیمت اپل

وی در خبرنامه خود می‌نویسد:

اپل درحال برنامه‌ریزی برای عرضه دستگاه گران‌قیمت خود با تراشه پیشرفته، نمایشگر، سنسور و ویژگی‌های مبتنی‌بر آواتار در اوایل سال آینده است.”

در اوایل سال جاری، گزارشی ادعا کرد که این دستگاه جدید واقعیت ترکیبی، می‌تواند حداقل 3000 دلار قیمت داشته باشد که آنچه گورمن در مورد گران بودن این دستگاه گفته است را تأیید می‌کند. ازآنجایی‌که اپل درحال‌حاضر کاربران خود را با تراشه‌های جدید M1 Pro و M1 Max غافلگیر کرده است، تا زمانی که این شرکت بتواند همه این قطعات را باهم ترکیب کند، فقط مسئله زمان اهمیت دارد.

مارک گورمن در خبرنامه خود همچنین به این موضوع می‌پردازد که آیا با این هدست جدید اپل می‌توان به بازی نیز پرداخت و یا فقط روی واقعیت افزوده تمرکز می‌کند، زیرا حتی مک‌های جدیدی که یکی از قدرتمندترین تراشه‌های ساخته‌شده را دارند، به‌واسطه‌ی وجود macOS، یک پلتفرم بازی عالی نیستند و حتی اگر اپل Arcade همچنان بازی‌های بیشتری را اضافه کند، این شرکت هنوز نمی‌تواند با سونی، مایکروسافت یا نینتندو رقابت کند.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

هدست واقعیت ترکیبی اپل

در اینجا، گورمن می‌گوید که این هدست دارای «قابلیت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی» خواهد بود و هدف اپل یک «تجربه واقعیت ترکیبی است که می‌تواند بازی‌ها را در واقعیت مجازی باکیفیت بالا مدیریت کند». وی می‌نویسد:

اولین هدست اپل از انواع واقعیت ترکیبی خواهد بود. این بدان معناست که هر دو قابلیت AR و VR را خواهد داشت. درحالی‌که بازی را می‌توان در هر دو محیط انجام داد، واقعیت مجازی همان چیزی است که شما برای بازی‌های با کارایی و گرافیک سطح بالا می‌خواهید. برای اولین هدست اپل، این همان چیزی است که شما انتظار دارید: یک تجربه واقعیت ترکیبی که می‌تواند بازی‌ها را در واقعیت مجازی باکیفیت بالا و با تراشه‌های قوی و نمایشگرهای سطح بالا اداره کند.”

سپس، گورمن با آخرین جمله‌اش بهترین نکته را بیان می‌کند: «سال‌های بعد، شما تنها یک هدست واقعیت افزوده را خواهید دید». این مورد با آخرین اظهارات تیم کوک در مورد هیجان او درباره آینده واقعیت افزوده تأیید می‌شود.

آخرین باری که درباره عینک اپل نوشتیم، این شرکت درحال آزمایش یک نمایشگر با تراکم پیکسلی 3000 نقطه در اینچ (dpi) بود؛ بنابراین احتمال استفاده از چنین پنلی در عینک یا هدست آینده اپل دور از ذهن نیست.

استفاده اپل از تکنولوژی Wi-Fi 6E برای هدست آینده خود

در ادامه، همان‌طور که توسط مینگ چی کو توضیح داده می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات هدست‌های واقعیت ترکیبی حال‌حاضر، نیاز به اتصال سیمی به کامپیوتر است. برای جلوگیری از این مشکل و ارائه تجربه بهتر به کاربران، انتظار می‌رود هدست اپل از پروتکل Wi-Fi 6/6E پشتیبانی کند.

برای کسانی که آشنا نیستند، Wi-Fi 6 (یا 802.11ax) آخرین نسل Wi-Fi می‌باشد که بیشتر برای دستگاه‌های تلفن همراه و اینترنت اشیا (IoT) بهینه شده است. پروتکل جدید نه‌تنها از سرعت‌های بالاتر پشتیبانی می‌کند، بلکه برای تعداد بیشتری از اتصالات نیز آمادگی بیشتری دارد.

ازآنجایی‌که هدست‌های واقعیت ترکیبی به‌دلیل محتوای وضوح بسیار بالا و تأخیر کم، به پهنای باند بیشتری نیاز دارند، کو انتظار دارد که همه این دستگاه‌ها از Wi-Fi 6 پشتیبانی کنند. شایان‌ذکر است که دستگاه جدید اپل اولین دستگاه با چنین فناوری نخواهد بود، زیرا Oculus Quest محبوب فیس بوک درحال‌حاضر از Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند، که در هنگام استفاده از Wi-Fi 5، پخش جریانی را تا 120 هرتز در مقایسه با 90 هرتز یا کمتر فعال می‌کند.

کو در یادداشت خود بیان می‌کند که نه‌تنها اپل، بلکه متا و سونی نیز قرار است دستگاه‌های AR/VR جدیدی را در سال 2022 با Wi-Fi داخلی 6/6E معرفی کنند. برای آینده بلندمدت، کو معتقد است که شرکت‌ها همچنین از 5G mmWave برای هدست‌های واقعیت ترکیبی استفاده خواهند کرد تا تجربه بی‌سیم را بیشتر کرده و نیاز به رایانه یا دستگاه دیگر را کاهش دهند.

دیدگاه شما پیرامون معرفی یک هدست واقعیت ترکیبی از سوی اپل با قیمت گزاف اما ادغام هر دو قابلیت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در آن برای ارائه تجربه بی‌نقص چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی