حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خودروهای برقی روسیه به استانداردهای شارژ چینی روی می‌آورند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، خودرو، سیاست

با شروع حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه این کشور، گویا روسیه بیش از گذشته به همسایگان شرقی خود نزدیک خواهد شد. در همین رابطه، بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی، گویا خودروهای برقی روسیه به استانداردهای شارژ چینی روی می‌آورند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

استفاده خودروهای برقی روسیه از استانداردهای شارژ چین

به گزارش رسانه روسی “کومرسانت”، وزارت صنعت و تجارت روسیه شرایط لازم برای ایستگاه‌های شارژ سریع خودروهای الکتریکی را تغییر داده است. اکنون، تنها استاندارد لازم برای ایستگاه‌های شارژ سریع خودروهای الکتریکی، استاندارد شارژ GB/T چین است. با این حال، استاندارد CCS اروپا و همچنین CHAdeMO ژاپنی، هر دو اختیاری هستند. فعالان بازار ادعا می‌کنند که تمام خودروهای چینی در روسیه از نسخه اروپایی درگاه‌های شارژ استفاده می‌کنند.

آن‌ها استدلال کرده‌اند که روسیه می‌خواهد خودروهای چینی و واردات آسیایی را به دلیل بسته شدن صادرات اتحادیه اروپا، بومی سازی کند. بنا بر گزارش‌ها، وزارت صنعت و تجارت روسیه مقررات جدیدی را برای ایستگاه‌های شارژ یارانه‌ای (ECS) در مورد وسایل نقلیه الکتریکی صادر کرده است. به دنبال دستوری که این وزارتخانه در سایت pravo.gov.ru منتشر کرده، قوانین جدید به زودی اعمال خواهند شد. به گفته این وزارتخانه، ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی باید دارای سه درگاه شارژ بوده و حداقل به یک پورت شارژ مجهز باشند که مطابق با استاندارد GB/T چین است.

خودروهای برقی روسیه

علاوه بر این، روسیه یک برنامه یارانه ۸.۱ میلیارد روبلی (معادل ۱۲۸ میلیون دلار) را در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ اجرا خواهد کرد و قصد دارد ۲۹۰۰ مرکز شارژ سریع جدید نیز نصب کند. حداکثر یارانه ۶۰ درصد هزینه ایستگاه شارژ است اما از ۱.۸۶ میلیون روبل (۳۰.۰۰۰ دلار) بیشتر نخواهد شد. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، سوالات مربوط به مشخصات فنی را به وزارت صنعت و تجارت ارسال کرده است. با این حال، آن‌ها در مورد تغییرات به خبرگزاری کومرسانت توضیحی نداده‌اند. تنها پاسخ این است که ویژگی‌های فنی اولیه، مورد تایید است، بنابراین هیچ پارامتر قبلی وجود ندارد.

مدیر عامل IT Charge، دیمیتری ماتویوسکی نیز ادعا می‌کند که چنین درخواستی عجیب به نظر می‌رسد. گویا دولت از تولیدکنندگان می‌خواهد که حداقل یک پورت شارژ GB/T را در ایستگاه‌های شارژ خود نصب کنند. با این حال، چنین خودروهایی در روسیه نادر هستند. این بدان معناست که دولت روسیه در تلاش است تا این استاندارد را در این کشور رایج کند. Andrey Gurlenov، مدیر عامل Sitronics Electro نیز گفته است که استاندارد چینی GB/T، اساسا جایگزین استانداردهای CHAdeMO و CCS2 خواهد شد.

از سوی دیگر ماجرا، تایوان نیز صادرات تراشه‌های مدرن به روسیه و بلاروس را ممنوع کرده است. دیجی تایمز گزارش داده است که این هفته، وزارت امور اقتصادی تایوان (MOEA)، فهرستی از محصولات استراتژیک با فناوری پیشرفته را منتشر کرد که صادرات آن‌ها به روسیه و بلاروس ممنوع است. این وزارتخانه گفته است که صادرات این کالاها که با فناوری پیشرفته‌ای همراه هستند نیز به بلاروس ممنوع خواهند بود. زیرا این کشور می‌تواند به روسیه در دور زدن تحریم‌ها کمک کنند.

کارخانجات خودروسازی روسیه به دلیل کمبود تراشه تعطیل می‌شوند

شرکت‌های هر دو کشور اکنون از خرید ریزپردازنده‌ها یا ریزمدارهای ساخت تایوان با هر یک از مشخصات زیر منع شده‌اند:

  • تراشه‌های دارای سطح سرعت بیش از ۵ گیگافلاپ یا ظرفیت واحد منطق حسابی بیش از ۳۲ بیت.
  • فرکانس کلاک قطعات الکترونیکی بیش از ۲۵ مگاهرتز.
  • یک یا چند پورت یا اینترفیس که سرعت انتقال بیشتر از ۲.۵ مگابایت بر ثانیه را بین اجزا ارائه می‌دهد.
  • میکرو مدارهای پرسرعت با بیش از ۱۴۴ کنتاکت.

به گفته خبرگزاری GizChina، این شرایط، اساسا روسیه و بلاروس را از فناوری‌های مدرن ساخته شده در تایوان محروم می‌کند. علاوه بر این، تایوان دیگر تجهیزات تولید تراشه را به این کشورها نخواهد فروخت. این شامل تجهیزات تراز و نوردهی، اسکنرها، و میکروسکوپ‌های الکترونی روبشی برای تولید ویفر تراشه‌ها است. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این تحریم‌ها می‌تواند تاثیری بر عملکرد روسیه داشته باشد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان