حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتور بازی سازی ساخت روسیه به زودی معرفی خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سرگرمی و بازی

همانطور که اطلاع دارید، حمله روسیه به اوکراین سبب شد تا این کشور دسترسی خود را به فناوری‌ها، خدمات و محصولات مختلف کشورهای غربی از دست دهد. به همین دلیل روسیه سعی دارد توان خود را بر روی ساخت نمونه‌های داخلی آن‌ها متمرکز کند و در همین رابطه، موتور بازی سازی ساخت روسیه به زودی معرفی خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

موتور بازی سازی ساخت روسیه معرفی خواهد شد…!

قطعا Unreal Engine امروزه به خوبی توسط علاقه‌ مندان به بازی و موارد مرتبط شناخته شده است. برای کسانی که نمی‌دانند، یک موتور بازی سازی اساسا از یک چارچوب نرم‌افزاری تشکیل شده است که به توسعه‌ دهندگان اجازه می‌دهد بازی‌های خود را به روشی ساده‌تر ایجاد کنند. موتور بازی سازی به عنوان یک ساختار و اسکلت برای بازی‌های ویدیویی عمل می‌کند.

موتورها مجموعه‌ای از کتابخانه‌های مرتبط با برنامه‌های مختلف است که ویژگی‌های غنی را برای تقویت فرآیند توسعه یک بازی ارائه می‌دهد. شرکت Epic در این زمینه با Unreal Engine، شهرت زیادی به دست آورده است، اما موتور یونیتی نیز با مجموعه‌ای از راه حل‌های خاص خود مورد توجه همگان است. امروزه، بیشتر عناوین AAA با استفاده از Unreal Engine 4 توسعه می‌یابند و در آینده شاهد معرفی بازی‌هایی با Unreal Engine 5 خواهیم بود. از دست دادن دسترسی به چنین موتورهایی امروزه ممکن است یک مشکل بزرگ برای توسعه‌ دهندگان بازی‌ها باشد.

موتور بازی سازی ساخت روسیه

به همین دلیل، کشوری مانند روسیه ممکن است از همین حالا برای این کار آماده شود. در واقع، توسعه دهندگان روسی برای رقابت با Unity و Unreal Engine 5 به یک موتور بازی سازی جدید نیاز دارند. روسیه در واکنش به حمله به اوکراین، از سوی غرب تحریم‌های متعددی را متحمل شد. این تحریم‌ها شامل خروج چندین شرکت مرتبط با غرب از این کشور می‌باشد.

جهت یادآوری، این شرکت مستقر در ایالات متحده در ماه مارس به تحریم‌ها علیه روسیه پیوست و تصمیم گرفت تا فروش بازی‌ها و خدمات و ابزارهای خود را در این کشور متوقف کند. در حال حاضر، توسعه دهندگان در بازار روسیه دچار مشکلاتی در توسعه پروژه‌های خود شده‌اند و می‌ترسند که در نهایت دسترسی به موتورهای بازی سازی مانند Unity و Unreal Engine 5 را از دست بدهند. در پاسخ به این مشکل، گروهی دیگر از توسعه دهندگان روسی نیاز به یک موتور بازی سازی داخلی را در صورت توقف ارائه فریمورک‌های محبوب مطرح کرده‌اند.

بر اساس گزارش ها، وزارت توسعه دیجیتال و معاونان دومای ایالتی روسیه قرار است در جلساتی با توسعه دهندگان روسی شرکت کنند. هدف از این کار، بررسی چشم انداز حمایت دولتی برای توسعه یک چارچوب داخلی توسعه موتور ساخت بازی‌های ویدیویی است. این وزارتخانه همچنین در مورد بودجه احتمالی دولتی که بدین منظور اختصاص داده شده است، بحث خواهد کرد. ظاهرا دولت روسیه با چشم اندازی خوب برای امکان ایجاد یک موتور بازی سازی داخلی دارد.

موتور بازی سازی ساخت روسیه

وزارت دیجیتال روسیه تایید کرده است که چنین گفتگوهایی بازهم ادامه خواهند داشت. تا کنون همه چیز زیر نظر معاون وزیر، ماکسیم پارسزین، خوب پیش می‌رود. قابل ذکر است که آنتون گورلکین، معاون دومای دولتی و نایب رئیس کمیته سیاست اطلاعات، خاطرنشان کرده است که آن‌ها یک قدم جلوتر رفته و دسترسی Unreal Engine در این کشور را نیز مسدود می‌کنند. وی این موضوع را در وزارت دیجیتال روسیه مطرح کرده است. گویا این موضوع اولویتی مهم و فوری دارد.

لازم به ذکر است که سرمایه گذاری روسیه در ساخت یک موتور بازی سازی داخلی کمی غیرممکن به نظر می‌رسد. اگرچه ایجاد یک موتور بازی سازی در روسیه ممکن به نظر می‌رسد، اما این کار چالش‌های بسیاری دارد. از این گذشته، دولت روسیه باید در طول سال‌ها، میلیاردها روبل تخصیص داده و در این بخش سرمایه گذاری کند. با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، این یک اولویت به نظر نمی‌رسد. بودجه این پروژه هنوز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات است، زیرا دولت در روسیه باید پتانسیل بزرگی را برای بازگشت این سرمایه ببیند.

موتور بازی سازی ساخت روسیه

به گفته GizChina، با این حال، بسیاری از مسائل دیگر نیز از این ناشی می‌شود. توسعه یک موتور بازی سازی چندان آسان نیست. پس از همه، آن را باید از ابتدا آماده توسعه کرد. ممکن است این کار ماه‌ها و یا حتی سال‌ها طول بکشد تا آماده شود و با این وجود در حد موتورهای فعلی نخواهد بود. پیشرفته‌ترین موتورهای بازی سازی مانند Unreal Engine 5، مدت‌ها از زمان معرفی آن‌ها گذشته و بهبودهای زیادی دریافت کرده‌اند.

آن‌ها با یک اکوسیستم قوی و پر از بلوک‌های آماده برای استفاده توسط توسعه دهندگان ارائه می‌شوند. این موتورها برای کنسول‌های نسل فعلی نیز آماده هستند. در همین حال، ساخت یک موتور بازی سازی، آن هم از ابتدا، مانع توانایی توسعه دهندگان خواهد شد. علاوه بر این، توسعه دهندگان باید به طور کامل کارهایی را که روی موتورهای قبلی ساخته شده بود، کنار بگذارند و باید یاد بگیرند که چگونه از موتور داخلی استفاده کنند. این موضوع ممکن است در نهایت بخش توسعه را در روسیه تضعیف کند و توسعه دهندگان بازی را مجبور به ورود به بخش‌های دیگری کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان