حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارسال گوشی های هوشمند هواوی به روسیه توسط این شرکت مجددا آغاز شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، هواوی

با حمله روسیه به اوکراین، این کشور با سیل عظیمی از تحریم‌های آمریکا روبرو شد و دسترسی بخش صنعتی آن به بسیاری از خدمات، قطعات و فناوری‌های اروپایی – آمریکایی محدود شد. در همین زمینه گویا ارسال گوشی های هوشمند هواوی به روسیه توسط این شرکت مجدا آغاز شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ارسال گوشی های هوشمند هواوی به روسیه مجددا آغاز شد

بر اساس اخبار دریافتی، ارسال گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها به روسیه توسط شرکت چینی هواوی از سر گرفته شده است. ایزوستیا در روز چهارشنبه، ۱۳ ژوئیه، توسط یک منبع نزدیک به این سازمان،از این خبر مهم مطلع شده است. منابع آگاه گفته‌اند که ارسال محصولات جدید به صورت جدی در دستور کار این شرکت است. در همان روز، الدار مورتازین، تحلیلگر ارشد گروه تحقیقاتی موبایل، در کانال تلگرام خود نوشت که تحویل و ارسال محصولات مختلف شرکت هواوی به روسیه از سر گرفته شده است.

وی اظهار داشت که محصولات هواوی از طریق شرکا و در وب سایت شرکت در مدت دو هفته در دسترس هستند. در همین حال، سخنگوی هواوی از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد. این شرکت تحریم شده قبلا اعلام کرده بود که فروشگاه‌های رسمی خود در روسیه در اوایل ژوئن بسته می‌شود. اما بعد از انتشار این خبر، هواوی تنها چهار مورد از ۱۹ شعبه روسی خود را در ابتدای فعالیت‌هایش متوقف کرد. این انتخاب با کمبود لوازم الکترونیکی شرکت‌های چینی مانند هواوی و کمبود قطعات یدکی مرتبط در انبارهای روسیه توجیه شد.

ارسال گوشی های هوشمند هواوی به روسیه

گویا به همین دلیل است که هواوی ارسال گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی خود را به روسیه آغاز کرده است. ایزوستیا به طور خاص مطلع شده است که مشکل اصلی بازار روسیه اکنون کمبود باتری و صفحه نمایش است. الباه تمام قطعات یدکی دیگر نیز باید سفارش داده شود. نمایندگی‌های شرکت‌های مجاز پاسخ‌های یکسانی در رابطه با شرایط بازار روسیه داشته‌اند. در همین حال، فروشندگان گوشی‌های هوشمند ادعا می‌کنند که تقاضای زیادی برای محصولات تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی چینی از جمله هواوی در بازار روسیه وجود دارد. در حال حاضر، این کالاها دو سوم بازار روسیه را تشکیل می‌دهند.

به گفته خبرگزاری GizChina، کارشناسان ادعا می‌کنند که رشد فروش دستگاه‌های چینی بخاطر توقف فروش محصولات اپل و سامسونگ به روسیه رخ می‌دهد. سهام این دو شرکت اکنون در بازار تلفن‌های هوشمند روسیه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در نتیجه، شیائومی از سامسونگ پیشی خواهد گرفت و جایگاه اول را در فروش گوشی‌های هوشمند حوزه فدراسیون روسیه، در طول سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به دست خواهد آورد.

با وجود عدم حضور سامسونگ و اپل در روسیه، موقعیت سایر شرکت‌های چینی نیز قوی‌تر خواهد شد. به عنوان مثال، سهام ریلمی از ۸.۳ درصد به ۱۳ درصد افزایش یافته است. در نتیجه تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده در واکنش به حنله روسیه به اوکراین، باعث شده تا شرکت‌های خارجی، فعالیت‌های خود در روسیه را متوقف کنند. با این حال، پس از اتخاد چنین رویکردی، تعدادی از آن‌ شرکت‌ها با نام‌های مختلف دیگری به این کشور بازگشته‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان