حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارخانجات خودروسازی روسیه به دلیل کمبود تراشه تعطیل می‌شوند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سیاست

بحران روسیه و اوکراین پس از اعمال سنگین‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها روی این کشور حالا وارد دوره بروز و ظهور تبعات آن شده است. همانطور که پیش‌بینی میشد، صنایع تولیدی این کشور در مدت زمان کوتاهی دچار مشکل شده است و حالا کارخانجات خودروسازی روسیه نیز به دلیل کمبود تراشه تعطیل می‌شوند. با ترنجی همراه باشید.

کارخانجات خودروسازی روسیه در آستانه تعطیلی قرار دارند

کارلوس تاوارس، مدیر اجرایی Stellantis گفت که یکی از کارخانه‌های وانت این شرکت در روسیه به دلیل تمام شدن قطعات بسته خواهد شد. به گزارش رویترز، Stellantis از تعلیق عرضه قطعات به روسیه در پی درگیری این کشور و اوکراین خبر داده است. تاوارس گفت که Stellantis انتظار دارد که بتواند تراشه‌های کامپیوتری را در عرض ۳ تا ۴ سال از اروپا و ایالات متحده تهیه کند. وی همچنین به طور جداگانه ادعا می‌کند که فناوری پشتیبانی از انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی هنوز در حال تغییر است. این امر، برنامه ریزی و تامین امنیت آینده مواد خام را برای خودروسازان دشوار می کند.

کارخانجات خودروسازی روسیه

وی می‌گوید که ما در حال حرکت به سمت پایین زنجیره تامین هستیم، به عنوان مثال، ما توافق نامه‌ای برای محافظت از لیتیوم داریم، اما هنوز باید کارهای بیشتری انجام دهیم. مشخص نیست که نقطه پایانی شیمی باتری چیست. تاوارس توضیح داد زمانی که فناوری نسبتا مطمئن باشد، ما می‌توانیم عرضه مواد خام را از طریق سرمایه‌ گذاری، معاملات، ادغام و تملک قفل کنیم.

غول جستجوگر روسیه نیز با بحران عرضه قطعات مواجه شده است

تحریم‌های روسیه می‌تواند باعث شود که تا موجودی قطعات و تراشه‌های حیاتی موتور جستجوگر Yandex برای سرورهای اصلی رو به اتمام گذارد. غول اینترنتی روسی Yandex، که یک شرکت اینترنتی با بیشترین کاربر در روسیه و یکی از ده شرکت برتر موتورهای جستجو در جهان است، اعلام کرده طی ۱۲ تا ۱۸ ماه، Yandex NV به دلیل محدودیت‌های واردات، تراشه سرورهایی که کسب و کار Yandex را تامین می‌کنند تمام خواهد شد. علاوه بر این، هدف تحریم‌ها عمدتا فناوری‌های با استفاده دوگانه است که بخش خودروهای خودران یاندکس نیز بیشترین ضربه را از آن خورده است.

احتمال پذیرش بیت کوین توسط روسیه به عنوان بهای پرداخت نفت و گاز

از زمان شروع درگیری روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه، Yandex در وضعیت بحرانی بوده است. این موضوع به دلیل افزایش سانسور اینترنت توسط دولت روسیه و رد بازارهای خارجی است (ترنجی صحت این موضوع را رد یا تایید نمی‌کند). تیگران خداوردیان، مدیر اجرایی یاندکس، در پی تحریم‌های اتحادیه اروپا مجبور به کناره گیری از سمت خود شد.

کارخانجات خودروسازی روسیه

همچنین به گفته GizChina، دو تن از اعضای هیئت مدیره این شرکت نیز استعفا دادند و روابط یاندکس با شرکای بین‌المللی به تدریج از بین رفته است. پس از شروع درگیری روسیه و اوکراین، ارزش بازار Yandex به پایین‌ترین حد خود رسیده است. به طوری که از رکورد ۳۱ میلیارد دلاری در نوامبر ۲۰۲۱ به ۶.۸ میلیارد دلار کاهش یافته. در درگیری روسیه و اوکراین، قانون روسیه می‌گوید که جنگ یک “عملیات نظامی ویژه” است.

از یک طرف، یاندکس به دلیل عدم رعایت این مقررات توسط دولت روسیه مجازات شد و از سوی دیگر، رسانه‌های غربی از Yandex به دلیل سانسور اخبار مستقل انتقاد می‌کنند.

تحریم اپل و گوگل توسط روسیه درصورت عدم تأسیس دفاتر رسمی در این کشور

از قضا، رسانه‌های غربی نیز اخبار مستقلی را که از روسیه منتشر می‌شود، سانسور می‌کنند. آن‌ها اگر روسیه را به خاطر جنگ محکوم نکند، خود نیز سانسور می‌شوند. در حال حاضر دولت روسیه خدمات فیس بوک و اینستاگرام را در این کشور به دلیل نقض قوانین ممنوع کرده است. گوگل همچنین شروع به برنامه ریزی برای تعطیلی سرویس‌های خود در روسیه و انتقال کارکنان به خارج از روسیه کرده است. نظر شما در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان