حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل صفحه قفل پیشرفته، پنجره در iPadOS و بازطراحی برنامه‌های Mac را در WWDC ارائه می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، شایعات

به‌گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، اپل قصد دارد یک صفحه قفل پیشرفته با iOS 16، مولتی‌تسکینگ بهبودیافته در iPadOS 16، ناوبری پیشرفته در watchOS 9، ویژگی‌های اضافی خانه هوشمند در tvOS 16، برنامه‌های بازطراحی‌شده در macOS 13 و موارد دیگر را در رویداد WWDC 2022 معرفی کند.

صفحه قفل پیشرفته و سایر ویژگی‌های جدید در سیستم‌عامل‌های اپل

گورمن در آخرین نسخه از خبرنامه Power On، انتظارات خود را برای همه سیستم‌عامل‌های آینده اپل، ازجمله iOS 16 ،iPadOS 16 ،watchOS 9 ،tvOS 16 و macOS 13 بیان کرد. او همچنین اعلام کرد که معتقد است به‌روزرسانی‌های جدید، «نسبتاً» قابل‌توجه خواهند بود.

طبق گزارش‌ها، اپل درحال برنامه‌ریزی برای ایجاد تعدادی تغییر در صفحه قفل با iOS 16 است، ازجمله نوع جدیدی از تصویر زمینه که اطلاعات را نمایش می‌دهد:

    اپل درحال برنامه‌ریزی پیشرفت‌های بزرگی برای صفحه قفل است، ازجمله تصاویر پس‌زمینه که قابلیت‌هایی مشابه با ویجت‌ها دارند.

    علاوه‌بر این، به من گفته شده که iOS 16 در آینده از صفحه قفل با نمایشگر همیشه روشن نیز پشتیبانی می‌کند، چیزی که اپل در ابتدا برای آیفون 13 سال گذشته آن را برنامه‌ریزی کرده بود.

با توجه به iPadOS 16، گورمن انتظار دارد «تغییرات عمده در پنجره‌سازی و چندوظیفگی» ایجاد شود، درحالی‌که tvOS 16 ظاهراً «قابلیت‌های ارتباطی بیشتر در رابطه با خانه هوشمند» خواهد داشت.

صفحه قفل پیشرفته و سایر ویژگی‌های جدید در سیستم‌عامل‌های اپل

صفحه قفل پیشرفته و سایر ویژگی‌های جدید در سیستم‌عامل‌های اپل

گورمن انتظار دارد که اپلیکیشن Messages “عملکردهای شبکه اجتماعی بیشتری، به‌ویژه در مورد پیام‌های صوتی” را بدست آورد. انتظار نمی‌رود برنامه Health به iPadOS یا macOS گسترش یابد، اگرچه گفته می‌شود “ویژگی‌های جدید زیادی” در راه است که با iPhone و Apple Watch کار می‌کند.

    بیش از 20 ویژگی جدید و بهبود برای iOS 16 ،iPadOS 16 و watchOS 9 درنظر گرفته شده است که در WWDC 2022 ارائه می‌شوند.

ظاهراً watchOS 9 شامل «پیشرفت‌های قابل‌توجهی در watchOS است که بر عملکرد و ناوبری روزانه تأثیر می‌گذارد»، درکنار واچ‌فیس‌های کاملا جدید برای اپل واچ و یک حالت کم‌مصرف جدید.

گورمن ادعا می‌کند که macOS 13 تنظیمات سیستم را اصلاح می‌کند تا با برنامه تنظیمات iOS، ازجمله تنظیمات فردی که توسط برنامه سازماندهی می‌شوند، و همچنین بازطراحی‌های دیگر برای برنامه‌های پیش‌فرض، مطابقت بیشتری داشته باشد.

انتظار می‌رود که iOS 16، iPadOS 16 ،watchOS 9 ،tvOS 16 و macOS 13 در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در روز دوشنبه، 6 ژوئن، پیش‌نمایش شده و پس از آن یک دوره آزمایش بتا قبل از انتشار گسترده به‌روزرسانی‌ها در پاییز انجام شود.

نظر شما درمورد قابلیت‌های جدید شایعه‌شده برای سیستم‌عامل‌های اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی