حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل با ثبت علامت تجاری realityOS به شایعه معرفی زودهنگام سیستم‌عامل واقعیت افزوده دامن زد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، سیستم عامل، واقعیت افزوده (AR)

پیش از شروع رویداد توسعه‌دهندگان 2022 WWDC در کمتر از یک هفته دیگر، جزئیات ثبت علامت تجاری برای “realityOS“، نام سیستم‌عامل آینده هدست AR/VR اپل، دوباره به‌صورت آنلاین ظاهر شده و به سرنخی از آنچه اپل ممکن است در کنفرانس هفته آینده نمایش دهد، اشاره می‌کند.

ثبت علامت تجاری realityOS از سوی اپل

اخیرا دو پرونده علامت تجاری جداگانه (1 و 2) توسط Parker Ortolani در توییتر منتشر شده که به ثبت هر دوی این موارد در تاریخ 8 دسامبر 2021 اشاره دارد. جالب‌تر اینکه هر دو با مهلت‌های ثبت تا 8 ژوئن 2022 فهرست شده‌اند؛ یعنی تنها دو روز پس از سخنرانی اصلی WWDC اپل. پرونده دیگری در وب‌سایت USPTO تاریخ مهلت ثبت نام خارجی را 9 ژوئن 2022 فهرست می‌کند.

خود پرونده‌ها به‌عنوان علائم تجاری اپل برچسب یا علامت‌گذاری نشده‌اند، اما چندین نکته نشان می‌دهد که غول فناوری کوپرتینویی مالک آن‌هاست. پرونده‌ها تحت شرکتی به نام “Realityo Systems LLC” هستند و همان‌طور که پارکر اشاره می‌کند، مکان شرکتی که توسط این کمپانی استفاده می‌شود، همان آدرسی است که اپل در سال‌های گذشته برای نگه‌داشتن نام macOS کالیفرنیا پیش از تاریخ معرفی آن، استفاده کرده است.

“realityOS” در اوایل سال جاری به‌طور تصادفی توسط اپل در گزارش‌های به‌روزرسانی اپ استور ارجاع شده و این مورد وجود آن را تا حدودی تأیید کرد. rOS، مخفف realityOS، اولین بار توسط بلومبرگ در سال 2017 با کد داخلی “Oak” گزارش شد.

ثبت علامت تجاری realityOS از سوی اپل

ثبت علامت تجاری realityOS از سوی اپل

طبق گفته بلومبرگ، realityOS ابتدا روی یک هدست AR/VR پیشرفته اجرا خواهد شد که اپل قصد دارد امسال یا اوایل سال آینده آن را معرفی کند. اپل اخیراً پیش‌نمایش هدست واقعیت ترکیبی خود را برای هیئت‌مدیره خود نمایش داده است که همین مورد نشان می‌دهد این محصول درحال تکمیل شدن است.

این هدست دارای دو نمایشگر micro-OLED با رزولوشن 4K، دوربین‌های پیشرفته به‌میزان 15 عدد، پردازنده‌های قدرتمند معادل تراشه‌های سری M، قابلیت ردیابی چشم، پشتیبانی از حرکات دست، صدای فضایی و سایر ویژگی‌ها خواهد بود. زمانی که این هدست عرضه شود، انتظار می‌رود قیمتی در حدود 3000 دلار داشته باشد.

شایعات در مورد اینکه آیا اپل قصد دارد سخت‌افزار جدید خود را در WWDC امسال معرفی کند یا خیر، تاکنون کمرنگ بوده‌اند؛ اما تاریخ ثبت علامت تجاری نشان می‌دهد که اپل ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد دیدگاه خود برای آینده AR/VR به‌اشتراک بگذارد. برای اولین بار از سپتامبر 2019، اپل از اعضای منتخب مطبوعات و توسعه‌دهندگان جامعه‌ی اپ استور دعوت به‌عمل آورده است تا در یک رویداد ویژه در Apple Park در 6 ژوئن شرکت کنند.

نظر شما درمورد ثبت علامت تجاری realityOS از سوی اپل در فاصله‌ی کمتر از یک هفته تا برگزاری رویداد WWDC 2022 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی