حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش تولید محصولات سامسونگ پس از پیش‌بینی کاهش فروش اپل

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تجاری، تحلیل بازار، سامسونگ، مشکلات

طی چند سال اخیر، صنعت گوشی‌های هوشمند، همانند سایر بخش‌های صنعتی جهان، درگیر مشکلات متعددی بوده و اگرچه کاهش چنین اتفاقاتی پیش‌بینی شده بود، اما گویا همه چیز آنطور که تصور می‌شود، پیش نرفته و شاهد کاهش تولید محصولات سامسونگ پس از پیش‌بینی کاهش فروش اپل هستیم. با ترنجی همراه باشید.

کاهش تولید محصولات سامسونگ به چه علت است؟!

پس از انقباض بازار در سال ۲۰۲۰ به دلیل شروع ناگهانی و پیامدهای اولیه ویرانگر همه‌گیری ویروس کرونا بر زنجیره تامین و تقاضای کلی مشتریان جهانی، بازار گوشی‌های هوشمند در سال گذشته اندکی رشد کرد اما نتوانست با ارقام فروش ثبت‌شده در این کشور مطابقت داشته باشد، چه برسد به اینکه حتی بخواهد فراتر نیز برود. در حالی که برترین فروشندگان گوشی‌ جهان، با این انتظار که هم تقاضا و هم تولید در نهایت به سطوح پیش از همه‌گیری کرونا بازخواهد گشت، به طور طبیعی وارد سال ۲۰۲۲ شدند، اما به نظر می‌رسد همه نشانه‌ها اخیرا خلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته است.

به گفته موسسه Canalys، فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱، به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی، ۱۱ درصد کاهش داشته است و حداقل تا آنجا که به اپل و سامسونگ مربوط می‌شود، بر اساس آخرین اخبار از تامین کنندگان قطعات، کارشناسان، و افشاگران، مطمئنا چشم‌ انداز باقی‌ مانده سال بر اساس آن چندان خوشایند نیست و این سوال در ذهن مطرح می‌شود که آیا مشکلی برای تولید بیشتر خانواده گلکسی S22 وجود دارد؟

کاهش تولید محصولات سامسونگ

اگرچه این گزارش جدید رسانه‌های کره‌ای در واقع هیچ دستگاه سامسونگ را با نام آن ذکر نکرده است، اما وقتی می‌شنویم که این شرکت به طرز عجیبی اهداف تولید خود را کاهش داده است، سخت است که قبل از هر چیز به S22، S22+ و S22 اولترا فکر نکنیم. نه تنها برای مدل‌های متوسط ​​تا پایین، بلکه برای مدل‌های پرچمدار نیز ممکن است تحت تاثیر این تصمیم قرار گیرند. حداقل در حال حاضر، سه منبع فوق‌الذکر اسنپدراگون ۸ نسل ۱، نمایندگان پیشرو chaebol هستند و در حالی که یکی از آنها به طور گسترده در مدت کوتاهی پس از انتشار آمار خود به عنوان یک موفقیت تجاری بزرگ شناخته می‌شد، محبوبیت اولیه آن ممکن است اخیرا از بین رفته باشد.

قیمت زیاد دستگاه‌ها و تهاجم روسیه به اوکراین به‌ عنوان دو عامل اصلی این بحران بسیار جدی نام برده می‌شود که می‌تواند در تولید ۳۰ میلیون گوشی گلکسی کمتر در سال ۲۰۲۲ (در مقایسه با هدف فروش اصلی سامسونگ) تاثیر زیادی داشته باشد. در حالی که این غول فناوری آشکارا نمی‌تواند در مورد علت دوم کاری انجام دهد، کاهش سریع تولیدات در این چند ماه ممکن است کاهش زیاد قیمت گلکسی اس ۲۲ اولترا را توضیح دهد.

کاهش پیش‌ بینی اپل برای فروش آیفون در سال ۲۰۲۲؛ حدود ۲۰ میلیون دستگاه کمتر

قیمت گوشی میان رده‌ای مانند گلکسی A53 5G نیز ارزان‌تر از آن چیزی است که انتظارش را داشتیم و همین امر می‌تواند به زودی حتی برای گلکسی A13 پایین‌رده نیز صدق کند. البته، اگرچه دلیلی نداریم که شک کنیم این بحران واقعی و مشکل ساز برای شرکت سامسونگ است، اما هدف تولید گوشی‌های هوشمند آن برای سال ۲۰۲۲ همچنان بالاست و بین ۲۷۰ تا ۲۸۰ میلیون دستگاه خواهد بود و در بخش محصولات تاشو نیز جای نگرانی وجود ندارد.

اگر آن بازه ۲۷۰ تا ۲۸۰ میلیونی که اخیرا شایعه شده است، محقق شود، متاسفانه می‌توان فرض کرد که آمار فروش واقعی سامسونگ از مجموع ۲۷۲ میلیون تخمینی سال ۲۰۲۱ کاهش می‌یابد. به این دلیل که تصور می‌شود این برند پیشرو بازار، در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند تولید کرده باشید، بنابراین با فرض اینکه این شکاف تا حد زیادی بدون تغییر باقی بماند، می‌توان انتظار داشت که مجموع فروش جهانی سامسونگ در سال ۲۰۲۲ تقریبا به ۲۴۵ میلیون دستگاه برسد.

کاهش تولید محصولات سامسونگ

صرف نظر از شرایط اقتصادی نامطلوب، جنگ‌های اروپای شرقی، و قرنطینه‌های مجدد ویروس کرونا در آسیا که بر زنجیره تامین شرکت‌ها تاثیر می‌گذارد، کاهش ۱۰ درصدی تولید محصولات قطعا خبر بدی است. اما برای آنچه که مهم است، این موضوع است که پیش‌بینی می‌شود فروش محصولات تاشو همچنان بین ۱۳ تا ۱۸ میلیون دستگاه باشد.

در نقشه کلی اما موفقیت احتمالی گلکسی زد فلیپ ۴ و زد فولد ۴ امسال چندان تاثیرگذار به نظر نمی‌رسد. با این حال، در دراز مدت، محصولات تاشوها می‌توانند برای رشد کلی پتانسیل سامسونگ بسیار مهم باشند.

به گفته PhoneArena، دستگاه‌های تاشو رده بالا حتی ممکن است به سامسونگ کمک کنند تا خود را از اپل متمایز کند، اپل در ابتدا برنامه‌های تولید خود را در سال جاری به دلیل محبوبیت پایین آیفون SE 3 کاهش داد. در حالی که طبق گزارش‌ها به تقاضای مشکل‌ساز برای حداقل برخی از اعضای آیفون ۱۴ نیز نگاه می‌کند. در پایان، مشکلات سامسونگ و اپل در بخشی مشابه و در بخشی نیز متفاوت هستند، اما تقریبا چالش‌های سیستمی مشابهی را برای کل بازار گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان