حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش پیش‌ بینی اپل برای فروش آیفون در سال ۲۰۲۲؛ حدود ۲۰ میلیون دستگاه کمتر

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، تجاری، تحلیل بازار، شایعات، مشکلات

این روزها، صنایع تولیدی در جهان، متاثر از بحران اوکراین و همه‌گیری کرونا در چین، به شدت دچار ضعف و مشکلات مختلف شده‌اند. به نحوی که حالا شاهد کاهش پیش‌ بینی اپل برای فروش آیفون در سال ۲۰۲۲ به مقدار حدود ۲۰ میلیون دستگاه کمتر هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

کاهش پیش‌ بینی اپل برای فروش آیفون در سال ۲۰۲۲

طبق گزارش زنجیره‌های تامین جدید اپل، به نظر می‌رسد این شرکت در سال ۲۰۲۲ قصد دارد همان مقدار آیفون تولید کند که در سال ۲۰۲۱ تولید کرد. یعنی  تقریبا حدود ۲۰ میلیون کمتر از آنچه که تحلیلگران انتظار داشتند. خبرگزاری AppleInsider گزارش داده است که علیرغم اینکه آیفون تنها گوشی هوشمندی است که در سه ماهه اول سال جاری افزایش فروش خوبی داشته است، اما کوپرتینویی‌ها، به دلایلی خاص، تولید آن را افزایش نخواهند داد.

حتی منابع دیگری نیز بیان می‌کنند که اپل امسال تقریبا همان تعداد آیفون تولید خواهد کرد که سال گذشته تولید کرده بود. مثلا بلومبرگ گزارش داده است که اپل  تصمیم گرفته است در سال جاری موضعی محافظه کارانه‌تر اتخاذ کند و همچنین می‌افزاید که امسال می‌تواند برای بازار گوشی‌های هوشمند در کل جهان، بسیار چالش برانگیز باشد. منابع ادعا کرده‌اند که این غول فناوری از تامین کنندگان درخواست کرده است که تقریبا ۲۲۰ میلیون آیفون تولید کنند که تقریبا رقمی مشابه سال گذشته است.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود در پاییز، نسل جدید آیفون اپل ارائه شود، این رقم ۲۰ میلیون کمتر از پیش‌بینی‌های بازار است که روی عددی نزدیک به ۲۴۰ میلیون واحد متمرکز شده بودند. با این حال، همانطور که قبلا نیز در بالا ذکر کردیم، به نظر می‌رسد که صنعت فناوری تلفن همراه روزهای چالش برانگیزی را سپری می‌کند. این تقریبا بدان معنی است که برآوردهای تولید نه تنها برای اپل بلکه برای همه تولیدکنندگان در زمینه بازار تلفن همراه کاهش یافته است.

کاهش پیش‌ بینی اپل برای فروش آیفون

مسائلی که گریبانگیر شرکت‌ها در سال ۲۰۲۲ است را نباید دست کم گرفت. گزارش بلومبرگ تاکید می‌کند که جنگ در اوکراین، بدترین تورم در دهه‌های اخیر و مسائل مربوط به زنجیره تامین، همگی عواملی هستند که ممکن است به کاهش تعداد فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ تاثیر بگذارد. به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌های آماری با آن موافق است. موسسه Strategy Analytics پیش‌بینی می‌کند که فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ حدود ۲ درصد کاهش خواهد یافت و موسسه TrendForce نیز پیش‌بینی تولید سالانه خود را دو بار در چند هفته اخیر کاهش داده است.

همانطور که ممکن است برخی از شما بدانید، اپل در سال ۲۰۱۹ اهداف تولید خود را افشا نکرده بود و این شرکت آمار فروش آیفون‌های خود را منتشر نمی‌کند. با این حال، این شرکت هشدار داده است که قرنطینه‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر کرونا که اخیرا در چین اتفاق افتاده است، تاثیر زیادی بر عملکرد آن‌ها خواهد داشت. اپل اعلام کرده است که این وضعیت ممکن است بر فروش ۴ تا ۸ میلیارد دلاری در سه ماهه جاری تاثیر بگذارد. علاوه بر همه موارد مذکور، کل صنعت فناوری انتظار دارد هزینه مصرف کننده کاهش یابد، زیرا بسیاری از لوازم ضروری روزمره به دلیل افزایش قیمت سوخت و مواد دیگر، گران می‌شوند.

اما وضعیت کلی بازار گوشی‌های هوشمند تا شروع کند امسال چگونه بوده است؟ حجم عرضه در سه ماهه اول در کل بازار تلفن همراه حدود ۱۱ درصد کاهش یافته است و این بدترین آمار ثبت شده از سال ۲۰۲۲ تاکنون است. حتی شیائومی، شرکتی که در رشد خود رکوردشکنی کرده بود، در اوایل این ماه برای اولین بار، کاهش درآمد خود در سه ماهه اول را ثبت کرده است. اما آیا واقعا اپل این همه در خطر است؟

گزارش مالی اپل در فصل دوم 2022 اعلام شد: رکورد درآمد در سه‌ماهه منتهی‌به مارس

احتمالا نه، با توجه به این واقعیت که اپل حتی با رقابت کمتری روبرو است. یعنی مثلا عملکرد و فروش هواوی قبلا بسیار تهاجمی بود و حتی برند شماره ۱ در زمینه فروش بود، اما اکنون از بازار موبایل خارج شده است و تقاضا برای محصولات اپل معمولا زیاد است. این موضوع به دلیل جامعه آماری مشتریان اپل و اکوسیستم برتر نرم‌افزار و خدمات مختلف آن است.

به گفته PhoneArena، علاوه بر این، اپل در حال آماده شدن برای معرفی سری آیفون ۱۴ است. همانطور که احتمالا می‌دانید، انتظار می‌رود اپل چهار مدل پرچمدار را جایگزین سری آیفون ۱۳ نماید. شایعات تصویری از دوربین‌های پیشرفته‌تر سری آیفون ۱۴، طراحی ناچ متفاوت برای مدل‌های Pro و ویژگی‌هایی مانند ارتباطات ماهواره‌ای را نشان می‌دهند. با تمام آنچه گفته شد، باید منتظر ماند و دید که اوضاع برای اپل و بقیه بازار چگونه پیش خواهد رفت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان