حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات کلیدی پیکسل ۷ احتمالا مشابه پیکسل ۶ خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شایعات، گوگل

گوگل در کنفرانس اخیر خود محصولات زیادی را معرفی کرد که شامل پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو نیز می‌باشد. همانطور که مطلع هستید، دوربین سری پیکسل ۶ یک نمونه قدرتمند بود. به همین دلیل حدس و گمانه زنی زیادی درباره دوربین پیکسل ۷ وجود دارد. گویا مشخصات کلیدی دوربین پیکسل ۷ احتمالا مشابه پیکسل ۶ خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

مشخصات کلیدی پیکسل ۷ چگونه خواهد بود؟!

برای دو گوشی که چندین ماه پیش در رندرهای مبتنی بر CAD کارخانه‌ای و با رزولوشن بالایی فاش شدند، پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو عملکرد بسیار خوبی در مخفی نگه‌داشتن بسیاری از مشخصات خود انجام داده‌اند. حتی پس از اینکه خود گوگل طراحی‌های واقعی آن‌ها را به نمایش گذاشت نمی‌دانستیم دقیقا چه شکلی خواهند بود. همچنین رنگ‌های جذاب این دستگاه خیلی زودتر از عرضه در پاییز رویت شد.

البته، پیش‌بینی اینکه همه جزئیات رسمی در ماه اکتبر منتشر شود، نیازی به صبر و حوصله زیادی دارد، اما وقتی اطلاعات کامل نمایشگر قبلا توسط افشاگران قابل اعتماد در 9To5Google کشف شده است، چرا باید اینقدر صبر کنیم؟ یعنی ین دستگاه بدون ارتقاء بزرگی همراه خواهد بود؟!

در حالی که این فقط یک تکه از پازل بسیار بزرگ‌تر گوگل است، اما واقعا هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. شنیدن اینکه پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو احتمالا از همان صفحه‌ نمایش‌های قبلی خود در سال ۲۰۲۱ استفاده خواهند کرد کمی سخت و دور از انتظار است. ما فقط در مورد مشخصات یکسان صحبت نمی‌کنیم، توجه داشته باشید که حتی اجزا و سخت‌افزار یکسانی نیز برای نمایشگر این دستگاه به کار خواهد رفت. این نمایشگرها ساخته شده توسط سامسونگ هستند و حداقل بر اساس نامگذاری آن‌ها (یعنی S6E3FC3 و S6E3HC3 )، می‌دانیم بدون شک، دو پنل فعلی در دستگاه‌های جدید گوگل است.

جدیدترین رندرهای پیکسل ۷ پرو

هنوز نمی‌توان با قاطعیت چنین چیزی را تایید کرد، اما در صورت واقعی بودن، به نظر این تنبلی محض از جانب گوگل است که اساسا تضمین می‌کند حتی پیشرفت‌های جزئی سخت‌افزاری نیز در صفحه نمایش پیکسل ۷ و ۷ پرو ایجاد نمی‌شود، چه برسد به اینکه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی که بسیاری از طرفداران مدل معمولی، از سال گذشته منتشر آن هستند نیز در دسترس نیست و بدون شک آن‌ها در تمام این مدت فقط خیال پردازی کرده‌اند.

برای اینکه موضوع کاملا واضح باشد، پیکسل ۷ به احتمال بسیار زیاد همان وضوح صفحه نمایش ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را مانند پیکسل ۶ با نمایشگر ۶.۴ اینچی دارد، در حالی که به نظر می‌رسد پیکسل ۷ پرو دارای نمایشگری با وضوح ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل خواهد بود و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در کنار ابعاد ۶.۷ اینچی اندرویدی را ارائه می‌دهد.

همانطور که گفته شد، پیکسل ۷ با اندازه معمولی، ظاهرا صفحه نمایش قبلی خود و بدنه دستگاه  را اندکی کوچک‌تر می‌کند، در حالی که پیکسا ۷ پرو می‌تواند با استفاده از حالت 1080p اصلی، عمر باتری را به حداکثر میزان ممکن برساند. این قطعا یک تغیر ایده‌آل نیست، اما با توجه به ارزش کاربردی آن، وضوح صفحه نمایش، نرخ نوسازی و کیفیت کلی پنل‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو هرگز مانعی جدی برای خریداران بالقوه دو دستگاه بعدی گوگل نخواهد بود.

پیکسل 7 و 7 پرو در مقابل رقبا

از آنجایی که هنوز خیلی زود است که بگوییم رقابت گوگل دقیقا چگونه خواهد بود، پس فقط مشخصات صفحه نمایش جدید و تایید شده را با برخی از بهترین گوشی‌هایی که می‌توان با هزینه مشابه خریداری کرد، مقایسه می‌کنیم. متاسفانه برای گوگل، یافتن یک رقیب شایسته برای آن عنوان که محدود به قابلیت‌هایی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز باشد، سخت است، زیرا حتی محصولات جدید مجموعه‌های میان‌رده OnePlus دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برای اجرای روان‌تر محتوا هستند و حداقل در تئوری، یک تجربه بهتر در پخش محتوا دارند.

جدیدترین رندرهای پیکسل ۷ پرو

البته، نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش همه چیز نیست و پیکسل ۷ با نمایشگر AMOLED، کاملا بهتر از پنل‌های LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در Nord CE 2 Lite به نظر می‌رسد. برای مثال وقتی صحبت از مقایسه این دو دستگاه ۶.۲ یا ۶.۳ اینچی عرضه نشده با گلکسی S21 FE یا گلکسی S22 با نمایشگر AMOLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی می‌شود، انتظار می‌رود آیفون ۱۴ اصلی نیز به همان تکنولوژی پیشرفته ارتقا یابد.

به گفته PhoneArena، احتمالا پیکسل ۷ این نقص فاحش را با قیمت کافی پایین (در حالت ایده‌آل، حتی کمتر از ۶۰۰ دلار) جبران می‌کند. اما با همان انتظار برای پیکسل ۷ پرو که شباهت‌های چشمگیری با نسل قبلی دارد، کمی کار گوگل سخت‌تر خواهد شد. البته روی کاغذ، انتظار می‌رود که پیکسل ۷ پرو تا حد زیادی با فناوری نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ مطابقت داشته باشد. نظر شما درباره مشخصات کلیدی دوربین پیکسل ۷ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان