حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش عرضه کارت گرافیک و مادربرد در سه ماه دوم سال جاری بسیار محتمل است

این روزها، چراغ دنیای تکنولوژی همانند گذشته پر فروغ نیست. نه اینکه شاهد نوآوری و پیشرفت نباشیم. اما مشکلات بسیار زیادی همچون ویروس کرونا و جنگ روسیه و اوکراین، مشکلات بسیاری ایجاد کرده است. بر همین اساس گویا کاهش عرضه کارت گرافیک و مادربرد در سه ماه دوم سال جاری بسیار محتمل است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

کاهش عرضه کارت گرافیک و مادربرد در سه ماه دوم سال جاری

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، تولیدکنندگان مادربرد و کارت گرافیک تایوانی از جمله Asustek، Gigabyte و MSI در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، به دلیل تقاضای کمتر، شاهد کاهش شدید در حجم عرضه خود خواهند بود. ظاهرا این شرکت‌ها تقاضای کمتری برای لپ‌تاپ و رایانه‌های شخصی داشته‌اند.

این هم نشانه دیگری است که بازار رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها مانند گذشته روندی صعودی و رو به رشد ندارد. حداقل برای بخش لپ‌تاپ شاهد افزایش چشمگیری در بخش فروش بودیم. با این حال، این حجم از تقاضا برای سوق دادن نمودارها به سطوح گذشته کافی نیست. در واقع، به نظر می‌رسد آن‌ها هر روز کمتر از حد انتظار با فروشی نا امید کننده‌تر روبرو می‌شوند.

به گفته دیجی‌تایمز، منبع این خبر بیان می‌کند که این کاهش به تاثیر قرنطینه در چین نیز نسبت داده شده است. برای یادآوری، دولت چین تدابیر شدیدی را برای جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور اعمال کرده است. برخی از بخش‌ها شروع به از سرگیری فعالیت‌های خود به شکل کنترل شده کرده‌اند. با این حال، تاثیر آن در ماه‌های آینده محسوس خواهد شد، نه در زمان فعلی.

کاهش عرضه کارت گرافیک و مادربرد

علاوه بر چین، جنگ بین روسیه و اوکراین نیز تاثیر زیادی در این شرایط  و تامین مواد اولیه دارد. آخرین مورد که چندان هم کم اهمیت به نظر نمی‌رسد، مشکلات اقتصادی و مرتبط با تورم جهانی است که بر بازار تاثیر زیادی گذاشته است. ایسوس در کنفرانس خود در فرانسه، تخمین زده است که فروش رایانه‌های شخصی در سه ماهه دوم امسال تا حدود ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

مولفه‌های اساسی‌تر همچنین کاهشی بین ۱۰ تا ۱۵ درصدی را در سه ماهه دوم امسال نشان می‌دهند. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که از ابتدای سال ۲۰۲۲، فروش پر رونق مادربردها رو به کاهش بوده است. در ابتدا، بازار از همه‌گیری و همچنین از رونق استخراج ارزهای دیجیتال سود زیادی برده است. با این حال، این تقاضا به شکل قابل توجهی تغییر کرده است.

کاهش عرضه جهانی رایانه های شخصی در کنار رشد عرضه کامپیوترهای مک اپل

بنابراین، شرکت‌های مرتبط، عرضه مادربردهای خود را در سال ۲۰۲۲ کاهش داده‌اند. اکنون بسیاری از شرکت‌ها تاثیرات ضعیف‌تر کاهش تقاضا را احساس می‌کنند. این مورد، از سازندگان مادربرد و تولیدکنندگان کارت گرافیک گرفته تا شرکت‌هایی که رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ می‌فروشند را شامل می‌شود. صنعت جهانی سخت‌افزار اکنون منتظر است ببیند آیا محصولات جدید AMD، Intel و NVIDIA برای افزایش تقاضا کافی هستند یا خیر.

با این حال، هنوز نگرانی‌های فزاینده‌ای در محافل جهانی برای این صنعت وجود دارد. در واقع اخبار منفی زیادی توسط کارشناسان منتشر شده است. به عنوان مثال، تنش‌هایی بین روسیه و اروپا و همچنین تنش بین تایوان و چین وجود دارد که در نهایت منجر به تنش این دو کشور شرقی با ایالات متحده و سایر متحدین آن می‌شود.

به گفته GizChina، قابل ذکر است که فروش در بخش رایانه‌های شخصی، قبلا نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ افت زیادی را تجربه کرده است. بنابراین، این یک وضعیت رو به افول است. گزارش‌های متعددی به این واقعیت تلخ اشاره دارند. اکنون که مردم در حال حاضر، بخاطر بهبود شرایط کرونا، دورکاری و آموزش خانگی را کنار گذاشته‌اند، تقاضا برای فروش قطعا کاهش بیشتری خواهد یافت. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان